Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Marketing mérnöknek lenni

Címkék: onlinemarketing weboldal üzlet

2015.01.05. hétfő 14:00 Konrad

219_fl_engineeringreasoning.jpg

Az elmúlt pár évben két markáns trend figyelhető meg a marketing tervezési folyamatokban. Mindkettő alapvetően változtatja meg a hozzáállásunkat, és mindkettő igényli a folyamatos fejlődést is.

Az első trend az automatizálás. A real time biding megoldások, a konverzió mérések egyre kifinomultabb megoldásai, a felhasználók azonosítása és ennek felhasználása a célzásokban mind abba az irányba vezetnek, hogy egyfajta mérnöki feladat a kampánytervezés. Megadjuk az induló paramétereket, folyamatosan figyeljük az eredményeket, amikor kell, állítunk a beállításokon - és a kreatív munka már tényleg csak a hirdetések tartalma. Ami viszont az ilyen kampányoknál nem lépi túl az adott eszköz kereteit: vagy kevés karaktert lehet használni, vagy kötött méretű és tudású bannereket, képes megjelenéseket.

A második trend a felhasználói viselkedés megtanulása, és ennek megfelelően a minél célirányosabb felhasználói élmény előállítása. Ezzel a folyamattal főleg a különböző felhasználói felületek tervezésekor találkozhatunk, vagyis weboldal tervezéskor, mobil applikáció tervezéskor. Ilyenkor az a cél, hogy megismerve a felhasználó viselkedését, minél pontosabban olyan felület készüljön, amit ő könnyen tud használni. Ez a folyamat is egyfajta mérnöki feladat, hiszen felületek tervezéséről van szó. Ugyanakkor a felhasználói tesztek, a profilok készítése, az eredmények elemzése igényel megfelelő emberismeretet is.

A fenti feladatok persze elsősorban eszközök. Mindnek valamilyen célja van, és ezek a célok üzleti jellegűek. Azt fordítjuk le marketingesként kampánycélokra, vagy más marketing célra. Az internetes technológia viszont rengeteg olyan eszközt adott, ami támogatja azt a fajta marketing tervezést, ami az egész folyamat lelkét adja. Rengeteg adatot kapunk a felhasználók viselkedéséről, igényéről, korábbi kampányok eredményeiről. Ezeket kell okosan feldolgoznunk és ezekből kell valós következtetéseket levonnunk. Vagyis nem elég az adatok kezelésének a tudása, kell a szakmai ismeret is.

A fent leírt két trend meg fogja határozni az idei évi munkákat is. Aki nem a felhasználói igények mentén tervez felületet, az lényegében kidobja az ablakon a fejlesztési pénzeket. Aki nem az elérhető adatok elemzésével tervezi a kampányokat, csak a sötétben tapogatózik. Nem arról van szó, hogy ne lehetne úgy online marketinget csinálni, mint mondjuk öt éve. Arról van szó, hogy már nem éri meg úgy csinálni, hiszen vannak hatékonyabb módszerek is.

2015-ben már nem lehetünk eredményesek az új megoldások használata nélkül.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr667043851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr poljakov 2015.01.05. 16:19:30

Attól, hogy sok gomb van egy táblán és azt valaki tekergeti, még nem lesz mérnök, max. operátor, esetleg kapitány, vagy sysadmin.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2015.01.05. 16:25:19

@dr poljakov: attól valóban nem, de nem árt megtervezni azt a táblát, meg kitalálni, hogy mi a folyamat.

dr poljakov 2015.01.05. 23:34:23

Ahogy a leszállást is megtervezik, vagy éppen az adatbázis mentési rendjét. :)

Horváth Péter Tamás 2015.01.07. 09:27:21

"és a kreatív munka már tényleg csak a hirdetések tartalma. Ami viszont az ilyen kampányoknál nem lépi túl az adott eszköz kereteit" Szerintem pont az ilyen kampányoknál nagyon fontos, hogy az adatokból érkező tudásunkkal úgy tudjunk bánni, hogy az a hirdetés kreatívjában pozitívan csapódjon le. Alig találni jó, kreatív példát retargetelt vagy automatizált kampányokra. Pedig ezen technológia használatának elterjedésével ugyan úgy szükség lesz kreatív üzenetekre, mint most.


süti beállítások módosítása