Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Bannerforradalom

Címkék: onlinemarketing kreatív

2015.10.20. kedd 00:02 Konrad

tumblr_mxj99ernsm1shsw6uo1_500.gif

Az elmúlt hónapokban egy csöndes, ámde fontos váltást figyelhettünk meg a hazai bannerfronton: a Flash temetését. Szépen lassan minden tartalomszolgáltató arra kéri a hirdetőket, ugyan, felejtsék már el a flash hirdetéseket, legyen helyettük html5 vagy kép.

Miközben ez a változás történik, történt még valami, ami már valóban forradalmi irány: egyre többet beszélünk a hirdetésblokkolókról. Bár a témát már én is érintettem korábban (ez egy 2006-os, vagyis bő kilenc éves bejegyzésem), valahogy mindig azt éreztem, a szőnyeg alá söprése történik a problémának.

De lassan olyan szintre jutunk, hogy nem lehet nem foglalkozni a kérdéssel. Egyes célcsoportok esetében akár 30 százalék fölötti is lehet a blokkolás, és ez már igen magas arány. Lényegében a látogatók harmadát nem érik el azok, akik bannert használnak... Ez már minőségi probléma, és pontosan megmutatja, mitől is forradalmi ez a változás: valamit tenni kell.

Hogy mit, az persze erősen változó. A natív hirdetések az egyik irány, vagyis amikor a tartalom maga a hirdetés. Ez ugye egyrészről nagyon hatékony, másrészről számos etikai kérdést felvet. Hiszen a tartalomba csomagolt reklám esetében sokkal nehezebb felismerni, hogy mi reklámot nézünk. De mégis ez lehet az az irány, ami egyre nagyobb teret fog nyerni már 2016-ban is.

A másik irány persze az, ha a hirdetéseket blokkoló felhasználók fejére koppintunk. A technológia ugyanis segít: az oldal betöltésekor fel lehet ismerni, van-e hirdetésblokkoló a böngészőn. Finomabb megoldás az, ha ilyenkor írunk egy szívhezszólót, hogy ugyanmár, kedves olvasó, a reklámokból élnénk, kapcsolj vissza. A másik a radikális: ha van hirdetésblokkoló, akkor nem adunk tartalmat. Ha valakinek kellenek a cikkeink, kapcsolják ki a blokkolást. Azt hiszem, nem kell nagy jóstehetség, hogy sok nagy tartalomszolgáltató fog ez utóbbival próbálkozni...

Egyébként a The New York Times-s példája megmutatja a harmadik utat is: előfizetési pénzt is lehet szedni, ha vagyunk annyira érdekesek.

Egyelőre kiút persze a mobil: az elterjedt böngészők még nem tudják blokkolni a mobil hirdetéseket. De ez átmeneti idő csak, azt hiszem.

A banner kora tehát lassan elkezdett hanyatlani. Bár közel nem biztos, hogy temetni is fogjuk, de a korábbi meghatározó szerepe már nemcsak hatékonysági problémák miatt tűnik el, hanem egyszerűen nem lesz értelme bizonyos esetekben használni. Ez persze a tartalomszolgáltatóknak a legrosszabb hír: végre kezdték megtanulni, hogyan lehet megélni a banerekből, és most megint lehet gondolkozni jó bevételi forrásokon.

Hirdetőként is felvet fontos kérdéseket: merre lépjünk tovább, mivel készüljünk 2016-ra? Ha fontos a brand, mit csináljunk? Persze vannak cégek, ahol ez még nem akkora gond, ha a célcsoport idősebb, kevésbé technológia-értő, akkor még lehet pár jó évük a bannerekkel. De másoknak igenis el kell gondolkozni azon, mit hoz nekik a bannerforradalom, milyen technikák lehetnek a nyerők a jövében.

De azért biztos ami biztos, tanuljunk meg html5-ben bannert készíteni. Lesz még annak piaca.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr457991755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lassorta 2015.10.20. 12:54:53

szerintem bannerben gondolkozni múlt idő. egyébként meg pl szerintem az ihpone zárt rendszerébe nem fognak tudni bekerülni ezek a blokkoló applikációk, mert az Apple sem buta. És mivel a mobil penetráció 60% feletti így érdemes arra hirdetni, ergo a problémát megoldottuk:D

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2015.10.20. 15:03:31

@lassorta: Jól hangzik! De nem igaz... A banner jelenleg is hatékony, ha a brand a fontos, vagy ha offline céljaink vannak. Nem rosszabb, mint egy újsághirdetés vagy egy óriásplakát. A mobil penetráció valóban 60% fölött van, de az okostelefon pnetráció jóval alatta (50% körüli), és ennek csak kis része idehaza az iOS. Vagyis az Androidos rendszerek a fontosak, meg az, hogy egy erős kisebbség használja böngészésre, amúgy sokan nem. Az elterjedtség alakul, de a használati intenzitás bőven elmarad a desktoptól.
Nem, a bannerben gondolkozás nem múlt idő sajnos.

GrenAbla 2015.10.20. 23:59:25

@lassorta: iOS-re, OSX-re is van adblocker.

Wendriner Piroska sakál és balerina (törölt) 2015.10.21. 02:04:39

A reklámokat csak akkor lehet blokkolni, ha benne vannak a blokkoló listájában. De nem tudod blokkolni, ha az oldal szerkesztői maguk illesztik az oldalukra, hiszen akkor pont úgy viselkedik, és pont olyannak látszik a blokkoló szemszögéből, mint bármilyen illusztráció, ami a cikkhez vagy a szájthoz kapcsolódik. Szvsz ez lesz a megoldás. Az adocean féle szarok kiesnek.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2015.10.21. 07:48:30

@Wendriner Piroska sakál és balerina: ezzel probalkozott mar az origo, tul bonyolult volt atproxyzni az image konyvtaron a bannereket.

Az sokkal viccesebb ha reklamblokkolot eszlel a (hir)site akkor letiltja a kepkiszolgalast, kivancsi lennek egy ilyen megoldas A/B tesztelesere, mennyien kapcsolnak ki es mennyien mennenek el a siterol.

2015.10.21. 08:59:45

Jómagam és az isemrőse3im zöme is inkább elmegy, ha
azt kéri az oldal, hogy kapcsoljam ki az adblockert.

Ha letiltaná valaki a képkiszolgálást...
Az nálam pl. az utolsó hőstette lenne.
Nem volt még ilyen esetem, de az erőszakosságra kemény a válasz is.

rnz 2015.10.21. 11:21:37

@Wendriner Piroska sakál és balerina:
A legtöbb blokkolóban van lehetőség saját elemek hozzáadására, legyen az akár az oldal része. Általában nagyon könnyen beazonosíthatóak a reklám elemek, így akármennyire is próbálják a saját oldalba közvetlenül építeni, semmit nem ér.
Amin változtatni lehet és kell is, az a reklámok mennyisége, elhelyezése, gyakorisága és célzása. Persze ezek sem érnek semmit, ha maga az oldal is gyenge akár felépítés, akár tartalom szempontjából.
Hozzáteszem, rengeteg olyan reklámmal találkoztam, ami durván le is terheli mind a netkapcsolatot, mind a gépet is. Amíg ilyen előfordulhat, addig senki ne csodálkozzon, hogy van aki blokkolót használ.
Az előfizetés itthon szinte biztosan nem működhet, kicsi és szegény a piac.
A letiltás szintén öngyilkosság egy tartalomszolgáltató részéről. Nem hiszem hogy a felhasználó felbosszantásával nyerhetnek.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2015.10.26. 07:39:45

Engem is megkértek már arra, kapcsoljam ki a blokkolót. Eszemben sincs. Inkább elmentem máshova. Bár rám úgysem hatnak a reklámok, soha nem kattintottam egyre se, de utálom, mikor foglalják a helyet a hasznos tartalomtól.

Egyébként szerintem olyan harcnak nézünk elébe, mint a fegyverek esetében: fegyver -> páncél -> erősebb fegyver -> erősebb páncél -> még erősebb fegyver -> még erősebb páncél ... és így tovább.


süti beállítások módosítása