Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szeresd a mumust!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2016.05.24. kedd 15:38 Konrad

fofthed.jpg

Tudom, hogy sok cégvezető számára a marketing egyfajta káromkodás. Nem akarják, mert nem értik, és nem akarják, mert sokba kerül. Tudom, mert dolgoztam sok ilyen emberrel. Egy dolgot értenek: az eredményt. Ha elköltök 10 ezer forintot, akkor abból mennyit fogok megkapni, és mikorra? Ha erre a kérdésre nem tudok pontos és megnyugtató választ adni, akkor köszönik szépen, de nem kérik a munkát.

Tény, a cégek jelentős részénél erre lehet adni jó választ. De ez nem jelenti azt, hogy ez így elég. Hiszen a csak értékesítésre költött reklám, bár megtérül, de egyáltalán nem elég, mint marketing tevékenység. Hiszen ez "csak" reklám, és annak is csak az egyik fajtája. Korábban írtam már a marketing nem reklám oldaláról, de talán érdemes egy kicsit kisvállalkozás szintjén elgondolkozni a nem értékesítési célú reklámokról is.

Igen, a márkaépítésről, brandépítésről van szó. És igen, nem kell mindenkinek. De az, hogy kinek kell, alapvetően nem cégmérettől függ. A kérdés az, mit szeretnénk elérni.

Látok nagy, éves több milliárdos forgalmú cégeket, akik "elvannak" brandépítés nélkül, és ismerek olyan évente pár tízmilliós forgalmú cégeket, akiknek a brandépítés miatt van munkájuk. Vagyis a cégméret önmagában nem mutatja meg, mikor kell belekezdenünk a márka építésébe és mikor nem. De akkor mi?

Ami biztosan, az a vevőid köre és a konkurenciáid. Ha a konkurenciáid érett, ismert márkák, akkor neked is azzá kell válnod, ha sikeres szeretnél lenni velük szembe. Ez egyszerű logika: ha ők jobban megjegyezhetőek, mint te, akkor lépni kell.

A vevőid köre már kicsit összetettebb. Ha csak üzleti ügyfeleid vannak (vagyis a te piacod B2B), akkor nagy az esélye, hogy "elvagy" brandépítés nélkül. Kivéve, ha úgy dolgozol B2B piacon, hogy nagyon sok a vevőd, és erős a konkurenciád. Akkor nem lesz elég pusztán az értékesítőkre hagyatkozni. Akkor is kell a brand, ha te B2B piacra szállítasz, de a végső vevők már nem cégek. Tipikusan ilyen az, ha pl. nagyáruházaknak, viszonteladói körnek "terítesz". Ilyenkor azért kell a brand, hogy a te termékedet keressék és ne másét.

Igen, a brand építése nem olcsó dolog. Igen, nem lesz azonnali, kézzelfogható eredménye. De akkor sem pénzkidobásról van szó: a brandépítés befektetés. Hiszen egy ismert márka sokkal nagyobb biztonságot ad és összességében nagyobb forgalmat is el lehet vele érni, mintha nem ismernének bennünket.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr898743766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása