Akkora Pokémon Go láz lett itt a nyár közepén, és olyan gyorsan, mintha egy cunami lenne. A Nintendo cégértéke megduplázódott (és lehagyta a SONY-t), csoportokban mászkáló fiatalok keresnek mindenféle virtuális jószágokat, és az erre érzékeny online sajtó is tele van a valós és hamis hírekkel.
Várható is volt, hogy erre hamar rá fognak mozdulni cégek - igazából nem is az az érdekes, hogy ezt felhasználják a marketingjükben, hanem a gyorsaság és a kreativitás. Ebből következően nem is vártam azt, hogy a nagyok fognak lépni, de még erre is rácáfolt ez az új marketinges világ.
Az online marketingben ugyanis nem az a nehéz, hogy összerakjunk egy kampányt (az már rutin és főleg idő és odafigyelés), nem az a nehéz, hogy kezeljünk jelenlétet (ezt is megtanultuk), hanem az a nehéz, hogy folyamatosan képesek legyünk reagálni a változó környezetre. Azonnal és hatékonyan.
A Pokémon Go egy olyan előre nem látható változás a piacon, amire senki nem számított (szerintem még a Nintendo sem). Így nem is lehetett tervezni, budget-et elkülöníteni rá. Ráadásul mindez nyáron, amikor a nagyobb céges döntéshozatal sokkal lassabb, a marketingesek fele nyaral (és lehet, Pokémon Go-zik).
És akkor lássunk két példát:
A játékhoz mászkálni kell, ami egy Budapest méretű városban igenis sok távolságot jelent. Erre épült egy szolgáltatás is: Pokemoon és Goo Taxiztatás Budapesten
És a felhívás:
Szeretnél gyorsan fejlődni? Nem tudod hol vannak a pokemon pontok Budapesten? Profi Pokemon Go taxi sofőrök segítenek neked a belvárosban. Garantáltan 10x gyorsabban haladsz mint gyalog.
Vedd igénybe a Pokemon Go taxi járatunkat akár vsak egy órára, hidd el nem fogsz csalódni
2016. 07.25. Hétfő reggel 10-től óránként indulás a Blaha Lujza tértől a BurgerKing elől.
1.500.-/óra/játékos
Mivel a Taxi limitált főt képes szállítani, kérem időbem a foglalást melyet a helyszinen megtehettek a taxi vezetőnél, vagy facebookon üzenetben....
Amikor ezt írom, 223 megosztásnál járnak... Gyorsan reagáltak, okosat léptek, aztán majd a piac megmondja, kellenek-e. (Mondjuk az elgépeléseket ki lehetett volna azért javítani, de tudom, ne legyek kicsinyes...)
A másik egy lengyel példa, egy olyan beszélgetésben bukkantam rá, ami pont a fenti felhívás egyik megosztása alatt alakult ki. A példa egy lengyel helyi KFC, akik a Facebook-on hívnak így vevőket:
Ma kirakunk pár Pokémon csalit, gyere, egyél csirkét és játssz a Pokémonnal!
Azt hiszem, ezek még csak az első próbálkozások. Pár nap, és a csapból is Pokémon Go marketing fog folyni. Nem is baj, lesz legalább egy kis kreatív felfrissülés így a nyár közepén.
És mit lehetne erre mondani végül? Pokémo Go-ra fel!
Utolsó kommentek