Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Üzlet és marketing

Címkék: onlinemarketing üzlet

2017.09.25. hétfő 15:35 Konrad

success-2081167_640.jpgAz online marketing feladatok sok éven át az edukáláson túl a jelenlétről és a reklámról szóltak. A felmerülő feladatok szinte kivétel nélkül ezekből került ki: forgalom terelése, emberek elérése, webes jelenlétek megtervezése, tartalmak gyártása. Amiről csak érintőlegesen volt szó, az a marketing többi elem, és persze a marketingen kívüli világ. Egy webáruház esetében sem tűnt online marketing feladatnak az, hogy ki a beszállító, vagy az, hogy milyen egyéb csatornákon kell értékesíteni.

Mára viszont az online akkor teret nyert, és a jövőben várhatóan akkora növekedés előtt áll, hogy megjelentek azok a feladatok, amikor tanácsadóként már a teljes üzlettel is kell foglalkozni. Egyre több az olyan kérdés, amely megválaszolásához nem elég azt tudni, milyen hirdetési lehetőségek vannak a Facebook-on vagy hogyan kell beállítani egy automatizált hírlevél küldést.

A marketinges feladatok persze mindig többet jelentettek, mint a reklámozás. Igaz, a hazai piac - főleg annak kvv része - ezt nem igazán akarja érteni. Sok marketinges specialista valójában nem ért a marketinghez, csak az online reklám egy-egy elemét ismeri. Fontosak ezek az elemek, és igen, egyelőre elég is volt ez a tudás, de jönnek azok a kérdések, amikhez már ennél több ismeret kell.

Például az alábbi problémákkal találkoztam az elmúlt hónapokban, több cégnél is:

  • Mit kezdjünk a drop-shipping lehetőségekkel, ha mi gyártók, forgalmazók vagyunk?
  • B2B értékesítéssel foglalkozó cég hogyan nyisson az interneten úgy B2C irányba, hogy ezzel ne sérüljön a B2B ügyfélkör? Magyarul: ha webáruházat indítok, mit fognak szólni a viszonteladóim?
  • Külföld felé kell nyitni, mi legyen a cég online stratégiája?

A fenti kérdésekre nem lehet két mondatban válaszolni. Ismerni kell a céget, a piacot, és ismerni kell a jövőben lehetőségeket is. 

Persze a fenti problémák nem egyszerű kampánykezelés közben merülnek fel, hanem stratégia íráskor. Mert az elmúlt időszakban egyre többen találnak meg olyan feladattal, amikor stratégiát kell írni. Azt nem állítom, hogy mindenki hajlandó is lenne megfizetni ennek az árát, de az érdeklődés egyre nagyobb.

A feladat tehát változik. Online marketing tanácsadóként egyre többször kell használnom az egyetemen szerzett tudásomat (ilyenkor előny, hogy közgazdász vagyok), és egyre többször tesznek fel olyan kérdéseket, mi fog történni 3-5 év múlva a piacon (ilyenkor előny a sok konferencia és a külföldi szaksajtó követése). 

Tetszenek ezek az új feladatok. Sokkal több bennük a kihívás, és sokkal jobban érzem, hogy kell a tudásom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3712895110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása