Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Készülj fel a jövő évre!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2018.11.27. kedd 12:42 Konrad

16939304_1232937056742083_3479134197371565376_n.jpg

Itt az év vége, és talán furcsa, hogy nem karácsonyi kampányjavaslatokat fogok írni. Ennek az oka egyszerű: ha most, november végén nincs meg a kampányterved, nem tudod, miből fog állni a decemberi online jelenléted, akkor késő elkezdeni tervezgetni. Így is lehet persze hirdetni, és nincs minden veszve, csak egy teljesen másfajta tervezési folyamaton kell végigmenned. (Ha érdekel, és szükséges van rá, keress személyesen.)

De ha már látod, mi fog történni az év végéig, akkor érdemes foglalkoznod a jövő évvel (ha eddig nem tetted meg).

A kommunikációs tervezési folyamat elvben elég egyszerű, az alábbi lépésekből áll:

  • cél felállítása
  • szegmentálás
  • célcsoport meghatározása
  • a cég helyzetének a felmérése
  • átfogóbb (stratégiai) terv megfogalmazása
  • végrehajtási (taktikai) terv elkészítése
  • mérések meghatározása
  • költségvetés elkészítése

Cél felállítása

Nem érdemes félrebeszélni: pénzt akarsz keresni. Az elsődleges cél ez. Minden más ebből következik. Amit el kell döntened: mennyi pénzre van szükséges a működéshez, és mennyi az a pénz, amennyivel már elégedett vagy.

Idén volt olyan ügyfél, aki megmondta, nem akar nagyot növekedni, neki ha 10 százalékkal több megrendelése lesz, azzal már elégedett.

A cél meghatározásánál arra is figyelni kell, hogy mi történik, ha eléred? Ki fogod-e tudni szolgálni a vevőidet, partnereidet? Minél egyedibb a terméked, a szolgáltatásod, annál jobban végig kell gondolnod, mire van kapacitásod.

A cél felállítása teljesen független attól, hogy a kommunikációd, a reklámod hol történik. Nem attól függ a cél, hogy interneten fogsz-e hirdetni, vagy szórólapon. Az se befolyásolja a célt, hogy csak Facebookot akarsz használni, vagy csak hírleveleznél. Ezek egyébként is eszközök: majd a tervezési kör végén derül ki, ténylegesen mire van szükséged.

Egyébként nagy általánosságban három féle célod lehet: értékesítés növelés, ismertség növelés, piac edukálás.

Ha meghatároztad az elérendő célt, akkor érdemes ezt részekre bontani, egészen pontosan lefordítani olyan célokra, amelyek menet közben is mérhetőek. Ilyenek például a havi forgalom elvárások, az ügyfélszám elvárások, stb.

Nézzünk egy példát!

Az a célom, hogy a forgalmam 2019-ben a jelenlegi évi 30 millió forintról 36 millióra növekedjen. Ez azt jelenti, hogy átlagosan havi 500 ezer forinttal több bevételt kell elérnem. De azt is tudom, hogy a bevételek szezonálisan változnak: a január, február, július és augusztus gyönge hónapok, a május, november és december pedig erősek. Így a gyönge hónapokra havi 300 ezer forint növekedést érdemes tervezni, ezt kell ellensúlyoznia az erős hónapoknak. Májusban legalább 100 ezer forinttal több (vagyis 600 ezer forint), az év utolsó két hónapjában pedig összesen 700 ezer forint plusz, vagyis egy millió helyett 1,7 millió bevétel kell a cél eléréséhez.

Ennek az eléréséhez növelnem kell a reklámköltést is, aminek a mértékét a 2018-as év reklámhatékonyságából tudok kiszámolni.

 

Szegmentálás

Egészen pontosan: szegmentálás, célzás, pozicionálás. Vagyis meg kell határozni, hogy mely piaci szegmensben szeretnénk növekedni, ott kiket akarunk elérni, és milyen helyre pozicionáljuk magunkat.

Fontos lépés. Mi például elég határozottan tudjuk, kikkel akarunk foglalkozni: a kis- és középvállalkozási szektor kisebb (de nem a legkisebb) cégeivel, akiknek szükségük van aktív online jelenlétre, és folytatnak aktív marketing tevékenységet is.

Célcsoport meghatározása

Ez sosem egyszerű. Sokat segít, ha elképzeljük a vevőinket. Ha csak demográfiai adatokat sorolunk (18-45 éves, AB státuszú, nagyvárosi stb.), akkor azzal általában nem megyünk semmire. Többet segít, ha a közös motivációjukat próbáljuk meghatározni. Ilyen lehet például az üzletünk tematikája (pl. horgászbolt esetén: mind szeret pecázni), és ez alapján megfogalmazni, kiknek akarunk/tudunk eladni.

Nagyon jó módszer az is, ha elképzeljük a tipikus vevőinket, akár meg is személyesítve őket (vagyis buyer personákat állítunk föl).

Például a vevőnk Gábor, aki mindig jól öltözötten érkezik hozzánk autóval, érdekli a foci és a jazz zene, előre tudja, mire van szüksége, és azért hozzánk jár, mert fontos neki, hogy értünk az árukhoz, amit venni akar.

A kulcs a motiváció: miért veszi azt, amit mi árulunk, és miért jön (vagy jönne) hozzánk. A reklámban ugyanis nem azt érdemes elmondani, mi mit csinálunk, hanem azt, milyen problémára adunk megoldást. Ehhez pedig a problémát kell ismerni.

A cég helyzetének a felmérése

Valójában az a jó, ha minél többet tudunk magunkról és a piacról. De csak azok az információk kellenek, amik a céllal kapcsolatosak. Tudnunk kell, kik a konkurenciáink, hol vagyunk hozzájuk képest. Ismernünk kell a piaci, gazdasági, politikai környezetet. Vagyis egy csomó külső körülményt.

És ismerni kell magunkat. Fel kell tennünk azt a kérdést, miben vagyunk jók, és fel kell tennünk azt is, miben vagyunk rosszak. A jókra tudunk építkezni, a rosszakat ki kell javítanunk.

Például tudjuk, hogy a piacon a harmadik legerősebb cég vagyunk. Meg tudjuk nevezni az első 5 jelentős szereplőt. Tudjuk, mekkora volt a tavalyi forgalmuk, hány embert alkalmaztak.  

Ismerjük a saját kapacitásainkat. Tudjuk, hogy a vevők a minőségünket szeretik. Azt is látjuk, hogy a weboldalunk nem tökéletes. És így tovább.

Ezeket a tényeket összeírjuk, és ez már ki is fogja jelölni az utat, merre kell haladnunk.

Stratégia

A fentiekben leírtak által kijelölt út lesz a stratégiánk. Vagyis a stratégia nem egy igénylista, nem egy légbőlkapott ötletelés, hanem a célok, célcsoportok, piaci helyzet, saját képességeink alapján meghatározott irány.

Fejlesztenünk kell a weblapunkat, hogy a mobilokon is jól jelenjen meg és gyors legyen. A közösségi média jelenlétünk esetében erősíteni kell a márkaépítést. A jó hatékonysággal működő keresőhirdetésekre kell többet költenünk. És így tovább

Taktika

A stratégiai tervben leírtuk, milyen irányba kell haladni. Ez egy évre ad egy pontos irányt, és újabb egy-két évre is megmutatja, mi az elképzelésünk. De azt nem mondja meg, pontosan mit kell csinálni. Erre való a taktikai terv. A taktikai terv minimum három hónapra pontosan leírja a lépéseket.

Januárban a webfejlesztés lesz fókuszban. Január 10-ig kell elkészíteni a specifikációt, hogy mit kell javítani. Január 21-ig meg kell kapnunk az ajánlatokat a javításokra, és ez alapján pontosítani kell a taktikai tervet, hiszen ekkor fogjuk megtudni, a munkák várhatóan mikor készülnek el. (A fejlesztési folyamatok jellege miatt a megadott határidőkhöz adjunk hozzá minimum kettő hetet, és ne abból induljunk ki, mi mit szeretnénk, hanem abból, amiket az ajánlatokban kapunk.)

Megadjuk, hogy havonta mekkora reklámköltésünk lehet, és milyen jellegű kampányokra van szükség, akár termékcsoport szinteken. És így tovább, időben és területenként megtervezzük a tennivalókat.

A jó taktika lényegében egy cselekvési terv, egy naptár, amiben benne van, mikor mit kell tenni. Nem tartalmazza az egyes kampányterveket, de azt igen, hogy mikor milyen kampányokat szeretnénk.

Mérések

Online projektek esetében kiemelten fontos, hogy előre döntsük el, mit és mivel akarunk mérni. Ugyanis sok dologról nem lehet utólag adatot kapni. A mérések esetében azt is meg kell határoznunk, milyen részletességű adatokra van szükségünk, és arra is érdemes tervet készíteni, hogyan fogjuk ezeket az adatokat felhasználni.

Biztosan mérni kell a weboldalunk forgalmát, a weboldalunk helyzetét a keresőben (Google Analytics és Google Search Console). Mérni kell a kampányok hatékonyságát, meg kell határozni a mérési pontokat (Google Analytics, Google Ads, Facebook hirdetési rendszer). A webes projekt miatt időszakosan felhasználói viselkedést is mérünk (HotJar). Minden esetben mérjük a hírleveleket, és az azokról érkező forgalmat. Mérjük a pénzügyi eredményeket, és számolunk ROI-t is.

A kapott eredményeket havonta összesítjük és elemezzük. Nézzük a célteljesülést, és ha szükséges, változtatunk a terveken. Például a Facebook hirdetési költségek jobban emelkednek, mint terveztük, a hatékonyságuk viszont elmarad a várttól, akkor átcsoportosítjuk olyan hirdetésekbe a pénzt, amik jobban hozzák az elvárt eredményeket.

Költségvetés

Mire ideérünk, látni fogjuk, mire kell költeni, és azt is, kb. mennyit. Így már meg tudjuk tervezni a költségvetésünket: mikor mennyi pénzre lesz szükségünk. Fontos, hogy ne csak azt határozzuk meg, mennyi pénz kell, hanem azt is, erre mikor van szükségünk!

A jó költségvetés rugalmas. Ha pl. webáruházunk van, akkor az nagyon jó, ha felülről nyitott: ha a bevételek indokolják, akkor folyamatosan érdemes növelni a költést.

A költségvetésbe mindig tervezzünk tartalékot. Legalább 10 százalékkal érdemes számolni. Ez a váratlan vagy előre nem tervezhető kiadásokra, az esetleges drágulásokra fog kelleni.

Ha ezeken a lépéseken sikerül végigmenni, akkor elkészült a jövő évi marketing terved. Innen már csak a megvalósítás van hátra! 

Ha úgy érzed, kell külső segítség a tervezésben, vagy a kész tervet kellene valakivel átbeszélni, keress bennünket! Ha a végrehajtásban kell segítsék, ha Facebook kezeléshez, kampányokhoz keresel megoldást, abban is a partnereid tudunk lenni.

Dolgozzunk együtt a 2019-ben a sikeredért!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3614391550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása