Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebook - van is, nincs is

Címkék: hiba kampány közösség facebook

2020.11.04. szerda 10:28 Konrad

facebook-1563273_640.jpg

Pár hónapja olvasom a külföldi blogokban, hogy mekkora probléma a Facebook-on az oldalak organikus elérésének a jelentős esése. Mi is tapasztaltuk ezt, de eddig is hozzá voltunk szokva, hogy a direkt kereskedelmi célú oldalakat sosem szerette nagyon megmutatni a Facebook. Aztán most tartalomszolgáltató adatait is volt szerencsém látni, és ott is brutális esések történtek.

Az elmúlt egy év távlatában a Facebook organikus elérések akár a korábbi időszak harmadára, negyedére is leestek, egyes esetekben látunk 90 százalékos esést is - mindezt úgy, hogy hasonló mennyiségű és minőségű posztok jelennek meg.

Saját oldalaknál ilyet ritkábban látunk, igyekszünk folyamatosan alkalmazkodni a Facebook-hoz, de a csökkenés minden szinten tettenérhető. Ami látszik, hogy sokkal kevesebb embernek mutatja meg a Facebook az oldalakat, így csökken az interakció, ami további csökkenést eredményez, és így tovább - vagyis kevesebb ember látja, kevesebb kattint, lájkol, kommentezik. Ez nem jó brand szempontból sem, de ahol a forgalomterelés a lényeg (webáruház, tartalomszolgáltató), ott ez jelentős weboldal forgalom csökkenéssel is jár.

Egy brand kampányban vagy egy termékkampányban értelemszerűen nemcsak az organikus elérésekben bízunk, így ott megszoktuk, hirdetni kell. De sok esetben ez nem éri meg, vagy nem megoldható. Ilyen példa a tartalomszolgáltatás, de ilyen példa sok non-profit szervezet is, legyen szó alapítványról, egyesületről vagy akár önkormányzatról. Így aztán a probléma elsősorban náluk jelentkezik, pontosabban náluk látszik jobban.

Természetesen ügyes posztokkal lehet javítani a helyzeten, de csak bizonyos határok között. A Facebook csoportok használata, az oldalkedvelők csoportokba terelése is segít. De mindez jelentősen elmarad attól, amihez korábban hozzá voltunk szokva. Így mára kijelenthetjük: cégeknek, szervezeteknek a Facebook lassan elveszíti közösségi média jellegét, és csupán hirdetési platform lesz. Mert nem nevezném közösségi média eszköznek azt, ahol a közösségemet, közönségemet csak pénzért tudom elérni. Azt amitóta az eszemet tudom, hirdetésnek hívjuk.

Hogy ez mennyire baj? Meglátjuk. Volt online marketing a Facebook nélkül is, vannak és lesznek alternatívák. Most a Facebook egy kikerülhetetlen platform, akkor is ott kell lenni, ha amúgy a hatékonysága csökken. De lesz egy pont, ahol már nem éri meg, ha ez a trend folytatódik. És majd akkor kitaláljuk, mihez kezdjünk.

Az is lehet, a Facebook visszakorrigál, bár én ebben nem hiszek. Azt gondolom, ez egy olyan helyzet, amihez hozzá kell szoknunk, amit meg kell tanulnunk kezelni.

És lassan újra kell tanulnunk az eléréseket és a forgalomtereléseket is.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4516272758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.



süti beállítások módosítása