Itt a tavasz, és tegnappal olyan üzletek, szolgáltatások is kinyithattak, amelyek eddig nem. Ez jó a hír gazdaságnak, és főleg jó hír ezeknek a szolgáltatóknak. Ugyanakkor a szabályozás némileg szigorodott: az üzletbe 10 négyzetméterenként csak egy vevő tartózkodhat.
Az ilyen nyitások mindig hoznak egy nagy lendületet, hirtelen sokan akarnak személyesen vásárolni, a szolgáltatásoknál (pl. fodrász, kozmetikus) a több hete tartó zárás miatt elmaradt igényeket kell kiszolgálni. De aztán ez lefut, és jönnek a dolgos hétköznapok, ahol azt tapasztalhatjuk, hogy nem minden vevőnk akar az üzletbe rohanni, sokan óvatosak a járvány miatt.
Ilyenkor kell okosan kommunikálni. Egyrészt érdemes minden felületünkön megosztani, mit jelent a mi esetünkben a korlátozás. Ezzel együtt azt is érdemes megosztani, milyen egyéb óvintézkedéseket teszünk az egészség védelmében. Ez eddig világos, sokan elmondták. De van még olyan dolog, amit megtehetünk.
Egyrészt pár nap után már kiderül, milyen időpontokban jönnek sokan, és emiatt esetleg sorállás van az üzlet előtt, másrészt az is kiderül, mennyit kell ilyen esetben várni. Írjuk ezt meg a Facebook-on, de akár a weblapon is: mikor érdemes hozzánk jönni (amikor kevesen vannak), és mennyi egyébként az átlagos várakozási idő (ha van ilyen). Ez nemcsak bizalmat ébreszt, de esetleg olyanokat is vásárlásra ösztönöz, akik a kényelmetlenség miatt otthon maradnának.
És ha van webshopunk, használjuk ki, hogy most az üzletben is gond nélkül átvehetik a terméket: bátran hirdessük tovább a webes megrendelés lehetőségét, és persze a biztonságos kiszállítást is.
Magunk között még egy javaslatom van. Én úgy készülök, hogy van esélye még az újabb szigorításnak. Remélem, nem lesz ilyen, de nem tartom kizártnak. Így továbbra sem gondolom, hogy hátra lehet dőlni: kész, vége, eddig tartott a Covid. Sőt, figyeljünk még jobban egymásra, használjuk a maszkot, használjuk a kézfertőtlenítőt, és tartsuk a távolságot. Ez még nem az újranyitás, ez most még csak egyfajta segítség azoknak, akiknek eddig zárva kellett lenniük.
Beszélgetnél erről? Megosztanád a gondolataidat, vagy szakmai kérdésed van? Gyere, és lépj be az Onlinemarketing Klubba!
Utolsó kommentek