Miközben az online marketing nagy előnye, hogy minden nap és minden napszakban működik, egy webáruház például nem zár be, a vevők éjszaka, hajnalban és hétvégén is jönnek, aközben ez azt is jelenti, hogy sokszor kell hétvégén is dolgozni.
A hétvégi munkának az online marketingben több oka is van, és ezekből talán a legkevésbé fontos, hogy ilyenkor próbálod behozni a heti lemaradást. (Elárulom: ez nem nagyon szokott sikerülni...) Amik miatt mégis kell dolgozni a hétvégén, az az olyan feladatok, problémák, amik vagy hétvégén derülnek ki és azonnal kell velük foglalkozni, vagy azok a feladatok, amik eleve hétvégére vannak időzítve.
Mindkettővel találkozunk rendszeresen a munkánk során. Hétvégi probléma például, amikor egy ügyfelünk Facebook oldalán olyan komment jelenik vagy kommentek jelennek meg, amelyekre azonnal kell reagálni. Van, amikor mi nem is vagyunk ehhez elegek, és keresni kell az ügyfelet is, hogy együtt tudjunk válaszolni. Hasonló hétvégéi feladat, ha a weboldalon nem működik valami. Azt is azonnal meg kell oldani.
Hétvégére időzített feladatból is több van. Például a kampányokkal ilyenkor is kell foglalkozni, egyes kampányokra rá kell nézni minden nap. (Persze, nem kell, de érdemes. Mert a két nap hosszú idő, és ha péntek délután 5-től számolom hétfő reggel 9-ig, akkor az már 64 óra...) De van olyan eset is, amikor az ügyfélnél hétvégén van esemény, vagy például amikor egy hétvégi tévéműsorhoz kapcsolódó online feladatokat végezzük el. Ahány cég, annyiféle eset fordulhat elő.
Most hétvégén is dolgoztunk. Szerencsére a három felsorolt lehetséges okból csak az első és a harmadik miatt, de volt feladat. Készülj föl, ha online marketinges vagy, vagy azzá akarsz válni: a hétvége nem csak a pihenés időszaka.
Az Onlinemarketing Klub hétvégén is működik. Tag vagy már?
Utolsó kommentek