Amikor elkészül az új weboldal, akkor sokan és sokféle eszközről teszteljük. Aztán ha nincs rajta változás, akkor ez így működik akár évekig. Vannak olyan új ügyfeleink, ahol néha 5-6-7 éve fejlesztett weboldalakat használnak. A probléma ezzel az, hogy öt-hét év alatt elég sok dolog megváltozott.
Egy végtelenül egyszerű felépítésű, mindenféle extra szolgáltatás nélküli weboldal sem biztos, hogy jól működik néhány év múlva. Hogy miért? Mert a böngészők változnak, fejlődnek. A szabályok módosultak például a cookie-k esetében. A látogatók másmilyen eszközöket használnak.
Most néztünk egy weboldalt, a látogatók 95 százaléka mobilról jön. Öt éve sok weboldalon ez az arány a 20 százalékot sem érte el. Ami öt éve jó volt, ma már használhatatlan. Mármint a desktopon még mindig jó, de nézd meg mobilon, és megérted, mi a probléma.
A fentiek miatt kell rendszeresen tesztelni a weboldalad. És nem akárhonnan, hanem meg kell nézni a Google Analytics-ben, hogy milyen eszközökből és milyen böngészőkből jönnek a látogatók, és azokból kell tesztelni.
Persze nem kell minden nap. Elég félévente egyszer. De akkor meg kell tenni.
Beszélgetnél erről, vagy hasonló tippeket szeretnél kapni? Gyere, és lépj be az Onlinemarketing Klubba!
Utolsó kommentek