Sokszor kérdezik, mikor kell posztolni Facebook-on, Instagramon, vagy más felületen. Erre sosem tudtam igazán jó választ adni, mert ahhoz, hogy a teljes piacra igaz kijelentést tegyek, nem látok elég adatot. Viszont most belefutottam egy tavaly augusztusi cikkbe, ami kifejezetten részletesen vizsgálja ezt a kérdést.
Facebook, Instagram, Twitter és LinkedIn posztokat vizsgált, és nemcsak úgy általában, hanem szegmensekre bontva: mikor lesz a legnagyobb aktivitás, mikor lehet a legtöbb terméket eladni, és így tovább. Például ha azt akarjuk, hogy sok aktivitás legyen általában, akkor szerdán 11 és kora délután kell posztolni, és a vasárnapot el kell felejteni:
Nem szeretném a teljes cikket idemásolni, olvassátok el, érdemes. Aztán mindenki próbálja ki, nála hogyan működnek ezek az időpontok, mennyire igaz a saját célközönségére. Mert azt nem szabad elfelejteni, hogy minden ilyen kutatás az átlag eredményt adja, és nem azt, hogy nálam pont mikor lesz jó a posztolás. Ezek a kutatások mégis nagyon hasznosak: olyan tippeket adnak, amelyekkel el lehet indulni. Például kipróbálni az itt jónak jelzett időpontot, és elkerülni azokat, amikor nem érdemes kirakni tartalmat.
Így most van egy jó válaszom, ha kérdezik, mikor posztolj. De azt azért továbbra is mindig hozzá fogom tenni: kísérletezni kell, mert minden cég, minden célcsoport másképp működhet.
Utolsó kommentek