Sok olyan vállalkozóval beszélek, akinek szüksége volna online marketingre, de nem ért hozzá Annak a felismerése, hogy kell a marketing, manapság már elvárható minden vállalkozástól, de ez nem jelenti azt, hogy tisztában is legyenek azzal, mit jelent a marketing a gyakorlatban.
Ennek az egyik oka, hogy sok embernek vannak tévképzetei a marketinggel kapcsolatban, és sokan állnak hozzá irreális elvársokkal is. Érdemes tehát összeszedni, mi az a minimális tudás, amivel érdemes rendelkezni, ha valaki vállalkozóként az online marketinget is szeretné használni a cége építésében.
Először is: semmilyen marketinges folyamat nem fog úgy működni, hogy azt teljes egészében kiadja a vállalkozás vezetője másnak, és neki ne is kelljen ezzel foglalkoznia. Minimálisan szükség van egy marketingesnek (legyen az belsős vagy külsős) információkra a vállalkozás működéséről, a célokról, és folyamatos visszajelzést kell kapnia arról, hogy hogyan alakul a cég bevétele és költségei. Ezek nélkül is lehet természetesen csinálni valamit, de az inkább csak ködszurkálás, nem igazi marketing.
Másodszor: a marketingnek része a reklám, de a marketing nemcsak a reklámról szól. Rossz üzleti modellt, nem eladható terméket, túlárazott dolgokat lehet hirdetni, de annak nem lesz sok értelme se üzletileg, se marketinges fejjel. A marketingnek feladata rámutatni ezekre a hibákra: figyelni kell a piacot, a konkurenciákat, a fogyasztói igényeket is.
Harmadszor: a vállalkozás vezetőinek a közreműködése nélkül csak olyan a marketing, mint gúzsba kötve bokszolni: vicces, de nem túl eredményes. Vagyis fel kell arra készülni, hogy időt kell erre is szánni, még akkor is, ha a teljes marketing folyamat kiszervezésre kerül.
Negyedszer: az online marketing megértéséhez ismerni kell az internetet. Az se baj, ha a fontosabb eszközöket is legalább felhasználói szinten ismerik a cégvezetők. Ezek minimálisan a Google kereső, a Facebook és általában a weboldalak, plusz az e-mail.
Ötödször: ahhoz, hogy tudjon ellenőrizni bármit, az alapvető fogalmakat is ismerni illik: mi az a weblap, az oldalletöltés, a kattintás, a hirdetés megjelenés, a látogató és a látogatás, az elérés, a visszafordulási arány, a konverzió.
Végül: két dolog van még, ami a cégvezetőknél nagyon sokat segít a munkában. Az egyik a bizalom: ha valakit megbíz a marketinges feladatokkal egy vezető, akkor fogadja el a marketinges szakmai javaslatait, ne kérdőjelezze meg azokat. A másik pedig a gyors döntés: ne kelljen napokat várni egy kérdés feltevése után, mert az megakaszthatja a munkát, és az online világban minden ilyen késlekedés egyben veszteség is.
Ezek lennének tehát az alapok, amit illik ismerni. Ha ezek megvannak, akkor már lehet továbblépni, és elkezdeni hatékonyan kommunikálni.
Vitatkoznál, beszélgetnél, tanulnál? Tudtad, hogy az Onlinemarketing Klubban mindezt megteheted?
Utolsó kommentek