A marketing stratégia írás sorozat ezen része még mindig az adatok összeszedéséről szól. Az előző részben a piaci adatokat gyűjtöttük be, hogy tudjuk, hol vagyunk, ebben a részben saját magunkat kell megnéznünk.
Ahhoz, hogy tudjunk javasolni bármilyen stratégiai irányt, ismerni kell a céget, akinek a stratégia készül. Tudni kell, mire képes, milyen elérhető erőforrásai vannak, hol helyezkedik el a piacon, hol helyezkedik el a konkurenciához képest. A cég belső működésének az ismerete a tervezés elengedhetetlen része, ebben a részben azt szedtem össze, mik a legfontosabb információk, amiket tudnunk kell.
Ezek részben pénzügyi információk, részben a marketinges számok. Kampányeredmények, akciók eredményei. Meg kell ismernünk a belső erőforrásokat, az emberi erőforrásokkal együtt. Részletesebben erről az Onlinemarketing Klubban írtam, az előfizetőknek.
A következő lépés majd a megkapott adatok feldolgozása lesz. De erről a jövő héten írok.
Utolsó kommentek