Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Foci és marketing

Címkék: onlinemarketing ajánló stratégia Klub

2021.06.18. péntek 09:50 Konrad

girl-1004432_640.jpg

Nem vagyok focirajongó, nem nézek meccseket. De a labdarúgás több, mint az a sport, ami a pályán történik, így nem kerülhetem el, én is foglalkozok vele. Számomra a foci nagy tanulsága, hogy az elérni kívánt fogyasztók szokásai a fontosak, nem az én véleményem. Ezt korábban is többször elmondtam: soha nem szabad magunkból kiindulni.

De a foci az emberek nagy részének fontos, az életük része. Nem az eredmény, hanem az összetartozás. Hiába eredménytelen a kedvenc csapatunk, nem az fogja meghatározni, szeretjük-e, és ez azért fontos, mert nem az fogja meghatározni azt sem, hogy milyen módon lehet szerepe a kommunikációban.

Ha egy csapatnak eredménytől függetlenül nagy rajongótábora van, akkor bizony bátran használhatjuk a kommunikációnkban a csapatot, annak tagjait, vagy az ahhoz kapcsolódó eseményeket. Az a fontos, hogy érdekelje ez azokat az embereket, akiket el akarok érni.

Természetesen egy ügynökségnél az nem okozhat problémát, ha van olyan ott dolgozó, aki nem szereti, és így nem is ismeri a focit. A kollégák közt mindig lesz olyan, aki viszont képben van. Nem beszélve arról, hogy maga a jelenség, mondjuk egy nemzetközi eseménysorozat, el sem kerülhető, ömlik minden csatornából.

De egy probléma azért van azzal, ha nem szeretem a focit: sokkal körültekintőbben kell terveznem. Bele kell építenem ezt a fajta plusz információt a tervekbe, ha szükséges. De ez nem lehetetlen küldetés, sőt, az alapos tervezés része a makrogazdaság, a makrokörnyezet megismerése. Erről írtam most az Onlinemarketing Klubban, a stratégiai tervezés következő részében. A cikk elsősorban a PESTEL elemzésről szól, melynek a részei:

  • Politikai tényezők (Political)
  • Gazdasági tényezők (Economic)
  • Társadalmi tényezők (Social)
  • Technológiai tényezők (Technolgical)
  • Környezeti tényezők (Environmental)
  • Jogi tényezők (Legal)

És ezek közt bizony ott van a társadalmi tényező, aminek a része a foci szeretete is. Nem baj tehát, ha a tervezéssel foglalkozó ember nem olyan, mint a célcsoport - hiszen ez szinte mindig így van -, de körültekintően kell terveznie, és gondolnia kell minél több dologra.

A focira is.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr616596958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Keynes 2021.06.18. 10:41:22

Okos poszt, mint mindig.

Két kis megjegyzés:
(1) Én mostanában PESTELE-t tanítok, legyen csak kiemelve az "ethical".

(2) A PESTEL/PESTELE ahogy írod is: a makrokörnyezetről szól. Ez nagyon fontos a cégeknek, hogy értsék a környezetet, az ügynökségeknek, hogy ismerjék a világot - de a saját célcsoport vizsgálata inkább az, ami a kommunikációs döntésekhez kell. (Ez nem más, mint amit te írsz, csak ki akartam emelni)

A foci kapcsán például egyértelmű (különösen annak, aki sokat és gyakran használja), hogy a népek szeretik: sok a néző, mindeig nagy dolog egy EB/VB. A makrokörnyezet elemzése arra hívhatja fel a figyelmet, hogy a társadalom (egészében) hogyan változik, milyen trendek vannak. Ne hidd el, hogy ez mindig így lesz.

A szuperliga és az annak kapcsán felmerült beszélgetések mutatják, hogy a fiatalok körében ez a szeretet kicsit másképp van. Szeretik ők a focit, csak nem azt, hogy 90 perc. Nem fanatikusak annyira, hogy kimenjenek egy sosehallott kiscsapat elleni meccsre - de megnéznek egy Real-Liverpoolt akkor is, ha Bayern szurkolók. Én az ügynökség PESTEL elemzésében erre hívnám fel a figyelmet: érdemes odafigyelni arra, hogy az is változik, amit tudottnak gondoltunk korábban. Hogy tudjon reagálni, alakulni az ügyfél stratégia/taktika.

evilwolf 2021.06.19. 08:39:24

Nemcsak a focit nem szereted, marketinges létedre, a reklámokat sem. :-))
Az élet sport!
Tudod? :DD Reklám, foci, csoki.
Az első marketinges kapitány Minarik Ede volt, szlogenje:
Kell egy csapat!
És akkor még nem is létezett a Sport szelet, ami igazi sport és politikai propaganda volt 53-ban.
---
"A Sport szelet MHK Sport szeletként került eredetileg forgalomba. Ez azt jelentette, hogy a Munkára Harcra Kész mozgalmat népszerűsítette az 1950-es években, az elsőt 1953. augusztus 20-ra, a Népstadion felavatására gyártották."
Forrás:
www.szeretlekmagyarorszag.hu/multunk/az-egyik-legismertebb-magyar-csoki-tortenete-igy-jott-letre-a-sport-szelet/


süti beállítások módosítása