Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Majdnem

Címkék: onlinemarketing üzlet

2021.07.19. hétfő 10:33 Konrad

poroszlo.jpg

Egy-egy nyaralás nagyon jó alkalom arra, hogy az ember a pihenés mellett kicsit megfigyelje, hogyan működik a marketing ott, ahova utazik. Az elmúlt két hétben nyaraltam, két helyen is voltam az országban, így most viszonylag friss élményem van Dél-Dunántúlról és a Tisza-tó környékéről. Az ország két egymástól távol lévő része, eltérő szálláshelyekkel és eltérő benyomásokkal.

Egy biztos: a covid-korlátozások lényegében megszűntek. Aznap érkeztünk meg a szállodába, amikor lényegében eltörölték a maszk használatát, így már ez sem akadályozott sehol senkit. A turisztikai helyek működnek, a boltok, éttermek nyitva, a fürdők használhatóak, minden olyan, mint "békeidőben". Ugyanakkor mégis egy bő évnyi járványintézkedés van mögöttük, ami nem múlt el nyomtalanul.

De normál esetben ezt észre se lehet venni. Élünk, és ennek örül mindenki.

Másrészt az ország két fele nagyon eltérő fejlődési helyzetben van. Siklós környéke, ahol először jártunk, láthatóan felkészülten várja a pénztárca-nyitogató vendégeket, olyan kiszolgálással, amire nem igazán lehet panasz. Minden működik, minden a helyén van. Nem arról van szó, hogy valami extra különleges kiszolgálást kapunk, hanem arról, hogy nincs hiányérzetünk. Persze ez fel sem tűnik, egyszerűen csak ki lehet kapcsolódni, az ember tud nyaralni, pihenni, szórakozni, enni, inni.

Siklós láthatóan készült: olyan bortúrát szervezett a város, amire sikerült elsők között eljutnunk. Nem bonyolult dolog: a város kisbusza elviszi az érdeklődőket néhány helyi bortermelőhöz. A busz odavisz, aztán jön is az emberekért. Egyszerű, lehet bort iszogatni, érzed, hogy fontos vagy. A vár is szép, el lehet ott is jó pár órát tölteni, és a környék tényleg alkalmas kikapcsolódásra.

A Tisza-tó az ország egyik olyan nevezetessége, ahol utoljára nagyon régen, több évtizeddel ezelőtt jártam. A családi kirándulásunk célpontja Poroszló volt, és onnan minden, ami egyszerűen elérhető. A szállás egy szállodai apartman, az utazás itt is egyéni.

A Tisza-tó nagyon jó hely. Látványos, nyugodt, természet közeli. A víz nagyon jó, aki a Balatont szereti, annak ez is tetszeni fog (de ez sem tenger, természetesen, akinek a víz melletti nyaralást a tenger jelenti, annak ez a hely sem való). Jó volt itt egy hetet eltölteni. 

A Tisza-tó majdnem tökéletes. És ez a majdnem az, amivel viszont bajom volt. Van itt minden, mint a Balatonon. Majdnem. Van szabad strand, csak fizetős. Igen, a poroszlói valami két hete lett az, a tiszafüredi is az lesz nemsokára. És a jegy mellé minden pénzbe kerül (mosdók, zuhanyzók is). Vagy el lehet menni a szomszéd faluba fizetős strandra, az se drágább igazán, cserébe ott nem kell pluszt fizetni, csak az ételért. Ami van, de nem ért ide a balatoni gasztro-forradalom.

A poroszlói Őko-Centrum nagyon jó hely. Kár, hogy kicsit kaotikus, a látogató vezetése nem tökéletes. A program része, hogy kivisznek hajóval 45-50 percre a tóra is, ami nagyon nagy élmény - ha kifog az ember egy jó vezetőt (nekünk sikerült). De a tó sokkal szebb, ha magunk megyünk be csónakkal vagy mondjuk sup-pal.

Az onnan nem messze található vízi-sétány is fantasztikus hely. Másfél km a nádasok között, a fenti képet is ott lőttem. Sok információval, nyugalommal, és amikor nem zúg a fent említett motorcsónakos turizmus, akkor a természet hangjával: madarakkal, a szél zúgásával.

Ami nincs, az a különböző helyek összefogása. Nem kaptunk tippeket az egyik helyen, hogy hova menjünk máshova. Nem tudtuk, hol érdemes helyi dolgot venni. Pedig van Poroszlón sajtműhely, amit kár lenne kihagyni, Gyógy-ser-tár Füreden, ami szintén jó hely annak, aki sörözni akar. Mondjuk az odajutást magadnak kell megoldani. Kerékpár lényegében bárhol bérelhető persze, és ez a tó tényleg alkalmas a kerékpározásra. 

Ugyanakkor többünk általános véleménye: a kiszolgálás ráérős, kicsit esetleges. Mindenki kedves, de valahogy majdnem tökéletes. Ez a majdnem érzés az, ami egész héten kerülgetett... Szerencsére azt is éreztem, hogy a szándék megvan, az irány jó, de itt még évek kellenek, hogy a "majdnem" eltűnjön.

Lehet, észre se veszem ezt az egészet, ha nem az ország átellenes feléből jövök. Lehet, mások nem is értik, mit fanyalgok én, hiszen ez a hely nagyon jó. És igaza is lesz: ez a hely tényleg nagyon jó. De azt érzem, sokkal jobb is lehetne. És ehhez nem újabb milliárdos fejlesztések kellenek, nem beruházások, hanem szemlélet. Az a megközelítés, amikor az odalátogatók fejével gondolják végig, mire lehet szükség. A siklósi kisbusz, ami felvisz a hegyre - ingyen, csak azért, hogy te jól érezd magad (és költsd a pénzed a helyi termelőnél).

Biztos, hogy pár év múlva újra el fogok menni, hogy kiderüljön, merre fejlődik a környék. Mert a tó csodálatos, a kis vízi utakon sup-ozni hatalmas élmény, ott tényleg ki lehet kapcsolni, a hely tökéletesen alkalmas a pihenésre.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7716631784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Semper Fidelis 2021.07.20. 08:38:31

A Tisza tónál pár éve pont ugyanezt éreztem. Ezek szerint azóta sem változott nagymértékben. Mintha nem akarna ott beindulni a szolgáltatási színvonal emelkedés, hanem stagnál.

nemecsekerno_007 2021.07.20. 09:05:24

@Semper Fidelis: Akkor járjatok többet és költsetek több pénzt akkor érdemes fejleszteni. De arra is gondolhatnál, hogy a 4 hónapos szezonon kívül is meg kéne élni az ott lakó embereknek. Ők se azért vannak, hogy a turisták olcsón szórakozhassanak 4 hónapig aztán a szezonon kívüli pusztulatot próbálják túlélni. Hasonló a helyzet a Balatonnál is és megy a rinya, hogy bedugult az M7-es és miért 1000 Ft egy lángos.

Pécsi bölcsész 2021.07.20. 10:45:04

@nemecsekerno_007: Ez nehogy már a vendég problémája legyen...
A balatonnál is pl. augusztus 20 után game over. Bezárnak mindent, holott még tombol az indián-nyár szeptember végéig.

Szerintem a szolgáltatóknak kellene kitalálni olyan attrakciókat, ami odavonzza az embereket a 4 hónapon túl is. A tisza-tó ideális erre, mert nem csak fürdeni lehet. Sok minden mást, de ne én adjak ötleteket...
Szóval nem sírni kellene, hanem beruházni.

Billy Hill 2021.07.20. 11:19:37

@Pécsi bölcsész: "A Balatonnál is pl. augusztus 20 után game over." - Hát igen, közben észre kellene venni, hogy kb. egy hónappal eltolódott minden évszak, és szeptemberben simán lehet jó idő...

Semper Fidelis 2021.07.20. 12:47:19

@nemecsekerno_007: Ja, nyilván az én hibám, hogy nem fejlődik a színvonal. Biztos, ha többet járok és költök, akkor fejlődni fog.

Anyám borogass.

nemecsekerno_007 2021.07.20. 17:44:59

@Pécsi bölcsész: Költözz oda és csinálj vállalkozást. Mutasd meg nekik, hogy kell ezt, aztán majd 2 év múlva beszélünk.
Fektess be ott és ne rinyálj.

nemecsekerno_007 2021.07.20. 17:47:08

@Semper Fidelis: Neked is ugyanazt tanácsolom. Okoskodás helyett költözz oda és fektess be pénzt. Mutasd meg ezeknek a vidéki suttyóknak, hogy kell ezt csinálni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.07.21. 10:40:59

Ezt így komolyan, hogy Gyógy-ser-tár??Bróhaha, besz@rok...
:-))))))
Ja, nemecsekernővel kár párbeszélni, reménytelen eset.Nyilván a vevő a hibás, hogy aug végétől kezdve semmi nincs az ilyen vízpartokon.

Pécsi bölcsész 2021.07.22. 18:27:35

@nemecsekerno_007: bocs, én a vevő lennék. mennék én többször is oda, ha más lenne a színvonal. oda viszem a pénzt, ahol többet kapok érte.


süti beállítások módosítása