Miközben egy csomó vállalkozó keni-vágja a Facebook és a Google hirdetési rendszerét, és sokszor több adatot is tud fejből, mint ami a céljai eléréséhez kell, valahogy ez a tudás elfogy, ha ezen két szolgáltatáson kívül kell hirdetni.
Pedig az online hirdetési lehetőségek köré sokkal bővebb, mint amit ez a két szolgáltatás ad. Eleve korlátozottak a lehetőségek ezekben az eszközökben: csak bizonyos féle hirdetési formátumokat lehet használni, rengeteg olyan korlátozás van, ami megnehezíti, egyes esetekben ellehetetleníti bizonyos termékek, szolgáltatások értékesítését, számos kreatív ötlet nem valósítható meg.
De akkor hol hirdessünk, ha nem ott? Mik azok az oldalak, amiket a magyarok néznek, látogatnak? Hányan? Kik?
Bő tíz évvel ezelőtt sokkal kevesebben foglalkoztunk kampánytervezéssel, és persze jóval kevesebb kkv is hirdetett, így természetesen meg kellett tanulni, hogyan lehet egy kampányt megtervezni. Ehhez sokkal több gondolkodás kellett talán, mint most, ahol egy-egy eszközben be tudjuk állítani a célcsoportokat, és a legnagyobb problémát az okozza, ha valamilyen adatvédelmi szabály miatt szűkül a célozhatóság.
Tény, a mai kampányok ezeken a felületeken (még mindig a Facebook-ról és a Google-ről beszélek) sokkal pontosabbak lehetnek, persze ehhez az is kell, hogy tényleg jól legyenek beállítva. És ehhez viszont most is kell annyit gondolkozni, mint régen, nem elég az, mit ezek a felületek javasolnak.
Ha ki akarunk lépni ebből a körből, akkor tudnunk kell, melyek azok a hazai weboldalak, amelyeknek van szemmel látható látogatottsága. Mit néznek az emberek, hol mekkora a látogatottság? Ez így kicsit misztikus egyeseknek, mások olyan nemzetközi szolgáltatásokat nézegetnek, mint a Similarweb, amely bár sokat mond, de valójában nem ad pontos mérési eredményt. Pedig van egy olyan hazai szoláltatás, amelynek egy része ráadásul ingyenesen elérhető, és ebben benne vannak a legfontosabb hazai weboldalak, plusz azok látogatottsága is.
Ez a szolgáltatás a DKT.hu, a Digitális Közönségmérési Tanács által üzemeltetett weboldal, ahol megnézhetjük a hazai weboldalak látogatottsági ranglistáit, vagy akár azt is, hogy bennünket érdeklő weboldalon tegnap vagy a múlt héten hány látogató járt. Hasznos eszköz, segít abban, hogy találjunk bennünket érdeklő weboldalakat, és segít abban is, hogy ellenőrizzük, ahol hirdetnénk, ott mennyi látogató szokott járni.
Ráadásul a DKT rendszeresen ad ki hosszabb elemzéseket is. Igaz, ezek főleg a vezető oldalakról szólnak, de ettől még érdekesek. Itt van például a december a számok tükrében.
Utolsó kommentek