Biztos olvastál már te is olyan cikket, amit azért jelentetett meg egy tartalomszolgáltató mert fizettek érte. Az ilyen fizetett cikkmegjelenéseket a szakma advertorialnak hívja, bár idehaza sokan hivatkoznak rá (hibásan) PR cikként is.
Az advertorial elsősorban természetesen hirdetés, de mikor érdemes ezt a fajta hirdetési megoldást használni? Elsősorban azt szoktam javasolni, akkor használjuk, ha valami kicsit bonyolultabb, kicsit összetettebb dolgot akarunk elmagyarázni az érdeklődőknek. A fizetett cikk jellemzően hatékonyabb a banner hirdetéseknél azokon a portálokon, ahova cikket olvasni mennek a felhasználók.
De a direkt hirdetésen kívül van még néhány dolog, amikre ez a fajta megjelenés jó. Fontos, hogy ezek akkor igazak, ha a megvásárolt cikk később is fenn marad a tartalomszolgáltatónal. Normális esetben a cikk megjelenése két részből áll: egyrészt megjelenik maga a cikk az oldalon, vagy direkt egy hirdetési rovatban, vagy csak azzal elkülönítve, hogy ki van rá írva, hogy támogatott tartalom. Másrészt kap ajánlót. Ez az ajánló általában megjelenik a címlapon ésvagy rovat címlapon, belekerülhet hírlevélbe, kikerülhet a Facebook-ra, belekerülhet a belső ajánlórendszerbe (ahol más cikkek mellett is ajánlják). Így válik igazán hirdetéssé.
De a cikk általában ezt követően mindaddig ott marad az oldalon, amíg az oldal működik. És ez ad egy másodlagos lehetőséget is, amire jók ezek a cikkek.
Ezek egyik a keresőoptimalizálás (SEO). Ha a cikkben olyan linkek kerülnek, amelyeknek nincs korlátozásuk, úgy valós linkként működhetnek a mi oldalunkra, növelve ezzel a ránk mutató cikkek számát (és jellemzően a minőségét is). Mindezt úgy, hogy a cikkben mi magunk dönthetjük el, mely kulcsszavak linkelődjenek a weblapunkra.
Ez a lehetőség annyira közismert, hogy több (kisebb) tartalomszolgáltatónál létezik direkt SEO cikk megjelenés kategória. Ez jellemzően kicsit olcsóbb, de nem kerül ki a címlapra, nem kerül bele a megosztásokba. Hiszen itt "csak" az a cél, hogy jó minőségű linkjeink legyenek a weblapunkra.
A másik lehetőség és a keresők miatt létezik, de ehhez tudni kell, hogy amikor egy felhasználó információt keres, akkor sok esetben (főleg, ha nagyobb kiadásra készül) ezt több lépésben teszi meg. És ilyen esetben nemcsak az érdekli, hogy egy cég a saját weblapján mit ír, hanem az is, hogy máshol mi jelent meg róla. És bár helyén kezelve világos, ha valaki egy hirdetést olvas, mégis adhat plusz információt egy-egy olyan külső megjelenés, ami fizetett cikként került be valamelyik portálra. A kereső ezt is hozza, és ez is ad plusz információt az érdeklődőnek.
Összességében tehát az ilyen cikk másodlagosan is építheti a márkát.
Sok esetben látjuk azt, hogy érdemes cikket használni a kampányunkban, és nemcsak a saját felületeken. Építsük be ezt is a kampányainkba.
Utolsó kommentek