Mostanában nem írtam a blogon ról, de természetesen él és működik az Onlinemarketing Klub. Annyira így van, hogy már jövőhéten új programmal jelentkezünk, írok arról is nemsokára.
De addig is felkerült az utóbbi hetekben az oldalra a stratégia írás sorozat utolsó két része is. Legutóbb ott hagytam abba, hogy készítettünk egy SWOT analízist, aminek a végén már meg tudjuk határozni a fő irányokat. Nos, most ezek alapján leírtam, hogyan is lesz ebből stratégia. Majd ha kész a terv, akkor még lesz egy feladatunk: felépíteni egy működő marketing információs rendszert.
Ezekről bővebben tehát a klubban >>>
Itt pedig még annyi kiegészítést tennék, hogy ha kész a stratégia, akkor onnantól annak megvalósítása történik. Ez részben egy taktikai terv elkészítését és végrehajtását jelenti, részben a megfogalmazott feladatok végrehajtását. És egy jó stratégia egyben rugalmas is: ha menet közben változik a piac, ha azt látjuk, hogy máshogy alakulnak a számok, akkor erről a marketing információs rendszer időben jelez nekünk, és szükség esetén módosíthatunk az elképzeléseken, terveken.
A piac folyamatosan változik, ami statikus, az halott. Így van ez a tervekkel is, ami statikus, ami megváltoztathatatlan, annak annyi. Ezért is fontos a rugalmasság.
Minden mást majd élőszóban, jövőhéten!
Utolsó kommentek