Tanácsadó ügynökség vagyunk, a feladataink egy jelentős része a tervezés. Ennek része a teljes marketing stratégia megtervezése is, de természetesen sok cég elsősorban online marketing stratégiát kér tőlünk. Mivel évente több tucat stratégiát írunk, így van tapasztalatunk abban, mi okoz nehézséget a cégeknek, és mik azok a pontok, ahol viszonylag könnyedén lehet haladni.
Azt látjuk, hogy a legtöbb cég tisztában van a piaci helyzetével, és pontosan tudja, kik a konkurenciái. Néha még konkrét adatokkal is rendelkeznek, és ez sokat segít nekünk is a tervezéskor. Amivel még a cégek általában tisztában vannak, hogy melyek azok a tényezők, amelyekben le vannak maradva. Vagyis milyen területeken kellene javítaniuk.
Ahol néha elakadunk, az a piaci lehetőségeknek a felmérése: mik azok a külső tényezők, amelyek befolyásolják a cég működését. A veszélyek általában tisztábban látszódnak, mint a lehetőségek. És ami még problémát szokott okozni, az elsősorban a célok pontos meghatározása. Ezzel kellett volna kezdenem, hiszen ez az első lépés, de azért hagytam a végére, hogy ki tudjam hangsúlyozni: jó cél nélkül nem lesz jó stratégia. És a jó cél meghatározása néha azért nehéz, mert a cég nincs tisztába pontosan az eredményeivel: hiába látja az összképet, de nem mindenki tudja, ez milyen elemekből tevődik össze.
Így sokszor a cél (és a célcsoport) meghatározása tovább tart, mint arra a partnereink számítanak.
E hét szerdán, 2022. február 23-án 18 órától tartunk egy beszélgetést az egyik ügyfelünk képviselőjével, Gere Andrással, aki a Smilezor láthatatlan fogszabályzót gyártó cég egyik tulajdonosa. A stratégiáról, a stratégia alkotásról fogunk beszélgetni, az Onlinemarketing Klub keretében. A beszélgetésen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Itt lehet regisztrálni »»»
Lehet majd kérdezni is, célunk az, hogy kb. egy órában körbejárjuk, miért fontos egy cégnek a stratégia, és milyen lépések vezetnek el oda, hogy elkészüljön egy üzletileg is sikeres terv. A regisztrálóknak pedig elküldjük a Hogyan írjunk stratégiát című e-könyvemet! Jelentkezz, várunk téged is!
Utolsó kommentek