A politika a mindennapjaink része, nem tudjuk elkerülni. Azokon a felületeken, amiket hirdetésre is használunk, ugyanúgy megjelenik a politikai tartalom, a napi hírek, mint a szórakoztató tartalmak. Ráadásul most parlamenti választások lesznek, így a politikai hirdetések mennyisége is jelentősen növekedett, így aztán a hirdetések között is szép számmal jönnek szembe a politikai tartalmak.
A hirdetők, ha nem érdekeltek a politikában (vagyis nem egy jelöltről vagy jelölő szervezetről beszélünk), általában kerülik a politikai tartalmakat, legyen az direkt vagy indirekt. Ennek az oka végtelenül egyszerű: a politika megosztja az embereket, és nem lenne az jó, ha a vevőink egy részét ellöknénk magunkkal egy-egy politikailag érzékeny üzenettel vagy hirdetéssel.
De természetesen van, amikor a cégek kivételt tesznek, és beszállnak a politikai üzenetek közé. Ez elsősorban nem valamelyik párt melletti kiállást jelenti természetesen, hanem általában valamilyen ügy melletti kiállást. Így például a kisebbségi jogok melletti kiállás lehet egy cég hirdetésének a témája vagy apropója. Vagy egy humanitárius katasztrófa is lehet ilyen.
Jelen esetben például az Ukrajna elleni háború olyan téma, amely a cégek egy részét lépésekre kényszerítette, hiszen mindkét fél, a megtámadott Ukrajna és az agresszor Oroszország is sok szálon kötődik a hazai gazdasághoz és közélethez. Ezen lépések pedig bekerülnek a hírfolyamokba, és ugyanúgy a kommunikáció részei lesznek, mint a szokványos hirdetések vagy Facebook posztok is. Igen, az ilyen tartalmak megoszthatják a cégek ügyfeleit, de jelen esetben a cégeknél dolgozók melletti kiállás vagy egy-egy ügy melletti kiállás általában már középtávon is bizalmat és elismertséget épít, így valójában ennek van helye a kommunikációban.
A cégeknek, akik kommunikálnak, figyelniük kell a hírekre, még akkor is, ha direktben nem reagálnak. De érdemes érzékenynek lenni, például ha a szomszédban háború van, akkor mást jelent egy bombasztikus ajánlat, mint békeidőben. Egyszerűen át kell gondolnunk, milyen szavakat használunk - ami máskor semleges, az adott esetben akár sértő vagy ízléstelen lehet.
A politika, a közélet és a marketing tehát napi szinten is hat egymásra. Érdemes ezt nem elfelejteni, főleg olyan esetekben, amikor tényleg mindenki figyelme valamilyen politikai esemény, történés felé fordul.
Utolsó kommentek