Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Miért látok nem nekem szóló hirdetést?

Címkék: kampány

2022.03.01. kedd 10:01 Konrad

arrow-gc7620f578_640.jpg

Miközben a Facebook-on egyre romlik a célzások lehetősége, a böngészők úgy változnak meg, hogy számos adatgyűjtési megoldás nem fog működni, aközben mára a felhasználók szinte elvárják, hogy olyan hirdetéseket kapjanak, amik nekik szólnak.

A felhasználók adatainak a kezelése egy olyan kérdés, amely nagyon megosztja az internetet használókat, és általában azokat, akik tudják és értik, mi is történik pontosan. Sok évvel ezelőtt ez egy olyan terület volt, ahol mindenki szabadon gyűjthetett bármilyen adatot. Egyfajta vadnyugati helyzetben, olyan eredeti adatfelhalmozási időszakban jártunk, amikor sok esetben még beleegyezést sem kért senki azért, hogy profilt építsenek rólunk a cégek.

Miközben mindenki arról beszélt, hogy a XXI. században az adat az új olaj, és ennek megfelelően mindenki el is kezdte gyűjteni az adatokat, valahogy elmaradt ennek a szabályozása. Pontosabban kicsit későbbre tolódott. Mára pedig olyan mértékben jelent meg, hogy szinte átlendültünk a túloldalra: nemcsak nehézkesebb lett az adatgyűjtés a jogi szabályozások miatt, de a technológia is követi ezeket az elvárásokat.

Ez pedig azt fogja jelenteni, hogy sokkal pontatlanabb lesz a célzás mondjuk egy hirdetésnél. Vagyis a felhasználók egyre több olyan hirdetést látnak majd, amik nem nekik szólnak, és a cégeknek egyre drágább lesz hirdetni, hiszen növekszik a holtszórás.

Ebből nekem az következik, hogy majd előbb-utóbb lesz némi könnyítés, és bár sosem lesz annyira egyszerű adatokat gyűjteni, mint volt az tíz éve, de a mai szigor enyhülhet. Egyszerűen azért, hogy az érintettek - felhasználók és cégek - jobban ki legyenek szolgálva.

De ehhez még valaminek meg kell változnia. Jelenleg a legnagyobb baj az adatgyűjtéssel nem az, hogy milyen mértékben történik, hanem az, hogy akik gyűjtik, mennyire élnek vagy élnek vissza azokkal. Az adat, mint erőforrás, mint a XXI. század olaja ugyanis önmagában nem sokat ér, azt fel kell dolgozni, abból információnak kell lennie, hogy pénzt termeljen, hogy segítsen, hogy használhassuk. És valahol el kell azon gondolkodni, hogy az adat kinek a tulajdona. Ha nem azé, aki gyűjti, hanem azé, aki adja, akkor bizony lehet, valami egészen újszerű környezetet kell kialakítani, általános adathozzáféréssel, csak az információfeldolgozás egyediségével.

Nem tudom. Azt látom, hogy jelenleg napról napra több olyan hirdetés jelenik meg nálam is, ami igazából nem nekem szól. És ez napról napra zavaróbb.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3217768718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása