Amikor elkezdtem online marketinggel foglalkozni, sok cégnél magyarázni kellett, mi ez, és miért fog majd kelleni neki. Mára ez már nem kérdés, sőt, ma már a cégek egyre nagyobb része saját maga építi fel az online üzletét, és kezd el online marketinget csinálni. Egyre több helyre vettek fel az elmúlt években online marketingest, és ez csak növekedni fog a jövőben. Minél nagyobb egy cég, annál nagyobb a marketing részlege, és annál többen fognak online marketinggel is foglalkozni.
Az így működő cégeknél általában csak egy-egy részfeladatra bíznak meg külsős partnert, olyanokra, amihez vagy nincs meg a kellő belső szakértelem, vagy nincs elég erőforrás. Így szövegírásra, néha kampánykezelésre, SEO-ra, fejlesztésre szoktak érkezni megkeresések, megbízások.
Viszont az így működő cégek esetében is van egy feladat, amit nem lehet a belsős munkatársakra bízni, és erre utal ennek a posztnak a címe is: ez pedig a másik nézőpont. Az a fajta másik nézőpont, amely egyfajta külső megfigyelőként elemzi a cég marketing működését, és ha szükséges, javaslatot ad arra, merre kell továbblépni, vagy megerősíti azt, jó az irány.
Ez a fajta külső szem azért is szükséges, mert a belsős munkatársak nem fogják tudni a saját munkájukat minősíteni, nem fogják tudni a saját munkájukat ellenőrizni.
Az ilyen fajta tanácsadást, amikor egy cégnek a marketing feladatait, vagy annak egy részét átnézzük, akkor is érdemes igénybe venni, ha egyébként van egy állandó partner, aki együttműködik a marketing folyamatok végrehajtásában. Mert itt is igaz az a mondás, hogy sokszor nem látni a fától az erdőt. Haladunk előre, csináljuk a napi rutint, és nem marad idő megnézni a nagy képet, nem marad idő ellenőrizni magunkat.
A tanácsadás tehát erről is szól. Néha külső szemnek kell lenni, vagyis auditálni kell működő folyamatokat. És ebben természetesen segít az, hogy folyamatosan végzünk is ilyen feladatokat, hiszen a lényeg pont a napi gyakorlat ismerete - és a más nézőpont megjelenítése.
Utolsó kommentek