Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A marketing és a kockázat

Címkék: onlinemarketing üzlet

2022.04.20. szerda 09:56 Konrad

A marketingtől a cégek azt várják el, hogy segítse az üzletet, vagyis növelje a forgalmat, a bevételt és nem utolsó sorban a profitot. Vagyis alapvetően mindig a pénzről van szó - amúgy olyan esetekben is, amikor nem profitorientált a megbízó szervezet. Vagy pénzről van szó, vagy olyan valamiről, aminek van valamilyen haszna. (A társadalmi haszon is haszon.)

options-g492f45b75_640.jpg

A marketing tehát alapvetően az üzleti folyamatok egyik része, egyik eleme. És ugyanúgy van kockázata, mint mindennek az üzletben. A marketing is ki van téve a környezeti hatásoknak, a marketinget is el lehet rontani, és a marketingben is lehetnek orbitális tévedések. Vagyis nem mindig működik... A probléma az, hogy ez a legjobb esetben is csak menet közben derül ki, de nem ritkán utólag döbbenünk rá, hogy valami nem volt jó.

A marketing kockázata az, hogy a belerakott pénz nem hozza meg a várt eredményt. Ennek számos oka lehet, és a számos ok közül csak néhány az, amikor szakmai hiba történik. A legtöbb rosszul működő marketing folyamat esetében kiderül, hogy vagy a tervezés volt eleve rossz, például rosszak voltak a célok, vagy a piacot nem ismerte eléggé az, aki tervezett, vagy szakmailag megkérdőjelezhető megoldások születtek valós problémákra.

De persze számos esetben kiderül, egyszerűen csak rossz lett a végrehajtás. Mert például ha azt mondjuk, kell egy szlogen, kell arculat, az a tervben jól néz ki. De ha a szlogen rossz, túl általános, semmitmondó. Ha az arculat unalmas, vacak, használhatatlan. Akkor bizony itt a végrehajtás lett pocsék.

A gond az, hogy kellő kontroll, kellő szakértelem nélkül csak a szerencsén múlik, mennyire lesz sikeres a kommunikáció.

De ha megvan a szakértelem, akkor is lehet hibázni, és akkor is változhatnak úgy a dolgok, hogy az eredmény elmarad. Ilyenkor kell újratervezni, ilyenkor kell megnézni, mitől mentek félre a dolgok, és ha megvan a hiba, akkor próbálni korrigálni.

Mindez tehát azt jelenti, hogy a marketingben is van kockázat. Nem tudhatjuk, mennyire lesz sikeres, amit kitaláltunk, nem tudhatjuk, mennyire fog működni a kommunikációnk. És emiatt is fontos, hogy a marketinget a cégek a helyükön kezeljék: olyan eszköz, ami hasonlóan kockázatos, mint egy új termék, egy új szolgáltatás bevezetése. De a kockázatot ugyanígy lehet csökkenteni, mint más esetekben: tervezéssel és szakértelemmel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5817811609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása