Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az idő az új olaj?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2022.04.26. kedd 11:17 Konrad

hands-g2b04d602f_640.jpg

Azt mondják, az adat a XXI. század olaja, vagyis az az alap erőforrás, amire épül a gazdaságunk. És ez bizonyos értelemben igaz is, hiszen olyan adatvezérelt világban élünk, ami már ma sokkal több és komplexebb, mint bármely utópia vagy disztópia, amit írók megálmodtak.

Mert nemcsak arról szól az adat alapú gazdaság, hogy erre alapozva tudunk pontosabban hirdetni. Mára az élet minden területére kiterjed: legyen szó közlekedésről vagy táplálkozásról, tanulásról vagy háztartásról, adatokkal (is) dolgozunk.

Ugyanakkor az is igaz, hogy azok az erőforrások számítanak fontosnak, amiből kevés van. Ez adja meg a szűk keresztmetszetét annak, mennyit tudunk dolgozni, ez mutatja meg, mennyi az a maximum, amit nyújtani tudunk. És miközben az adat, mint alapvető erőforrás tényleg nagyon fontos és nagyon sokat ér, a szűk keresztmetszetet nem ez adja.

A szük keresztmetszet leginkább az idő. Azoknak az ideje, akik dolgoznak, legyen szó fizikai munkáról vagy akár egy kampánykezelésről. Mára nem azért nem készül el egy munka, mert nincs elég alapanyag, hanem mert nincs elég ember. A cégek növekedésének egyik fontos korlátja az emberi erőforrás. Több partnerünk is van, amelyik fél évre előre tele van munkával: egyszerűen nagyobb az igény, mint amit ki tudnak elégíteni. És azért nem tudnak bővülni, mert nem találnak elég megfelelő embert.

Az az idő, amit a munkára fordítunk, véges. A saját vállalkozásra fordított időm is véges. Egy ideig lehet innen-onnan elvenni, de az is el fog fogyni, és a végén azt vesszük észre, hogy egy átdolgozott nap után nem lett rövidebb a feladatlistánk...

Így aztán érthető, miért lehet a fejlődés egyik fontos eleme az automatizálás: az a megoldás, amikor az emberi időt tudjuk valamilyen módon helyettesíteni. És miért van az, hogy az olyan üzleti modellek válhatnak könnyen sikeressé, amelyekben az emberi tényező minimális.

Az idő, mint erőforrás, nem új dolog. De mint szűk keresztmetszet, mint a fejlődés egyik fontos eleme, mostanában vált kiemelten fontossá. Aki ebben tud újat mutatni, az nyerni fog. Időt, és piacot is.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1017816323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andy73 2022.04.27. 11:29:16

Valóban nem új dolog, hogy 3 fő erőforrás van, pénz, emberek és az idő. Az sem újdonság, hogy az idővel is hatékonyan kell bánni. A jó hír, hogy ebből mindenkinek ugyanannyi van, a nap mindenkinek 24 órából áll. Ezért nem mindegy, hogyan osztod be. De a munka csak az élet egyik része, kell idő a pihenésre, szórakozásra és a családra is. És hiába vagy szuper hatékony a munkában, ha a magánéletben nem, ha arra nem szansz elég időt és energiát.

]{udarauszkasz 2022.04.27. 15:39:36

@Andy73: foleg,ha pszichologiai hadviselessel (koronavirus intezkedesek pl,de a folyamatos megfigyeles,a disztopia fele rohano tarsadalom,egy uj frusztralt generacio kitenyesztese) tonkreteszik az emberek lelki erejet.
Ennek az is resze,hogy pl.manipulalassal tonkreteszik az idojarast hetvegere.(persze,mindig pont 5 nap utan,hetvegere telitodik a legkor aeroszolokka,aham. Mindez ipari termelestol,gazdasagi valtozasoktol fuggetlenul,napeersze;)) vagy a traffipax maffia ternyerese nyugaton, stb stb stb...ezek aprosagoknak tunnek egyenkent, de ez mind egyutt szep lassan felorli az embereket,es nem lesz erejuk dolgozni.

eßemfaßom meg áll 2022.04.27. 17:59:05

@]{udarauszkasz: "pl.manipulalassal tonkreteszik az idojarast hetvegere"

Most épp szerda van és szar idő, valamit elbasztak a gyíkemberek

Andy73 2022.04.27. 18:56:54

@eßemfaßom meg áll: egyelőre még mindig aszály van, ennél sokkal több eső kellene. A klíma egyébként szinte minden országban eltérő, de a nagyobb országokban régiónként is. Nyugat-Europa mindenesetre sokkal csapadékosabb, de ez sem mostanában kezdődött.

Motorogre 2022.04.27. 21:23:48

nincs félreértés? A poszt az extenzív növekedés mellett kardoskodik .. ha hosszabb ideig dolgozunk több a termelés. De a Világ ezzel az extenzív teóriával rohant ide, a Világvége peremére: a népességrobbanás (XIX. századtól) is egy extenzív növekedés volt és ma is tart: igen, napi 6-12 óránál többet nem tud dolgozni senki, de ha többen vagyunk (és főleg: fiatalok aránya állandóan nő) akkor nő a termelés - és a hatalom még csökkenő kizsákmányolással is többet sajátít ki magának.
De ezt az extenzív növekedést meg kell állítani mielőbb, pl.
- a népességnek csökkenie kell 4-5 milliárdra,
- a környezetszennyező és luxusfogyasztást betiltani,
- fenntartható gazdálkodást folytatni
stb...
Vagy a Világ állítja le az emberiséget... végleg.

]{udarauszkasz 2022.04.28. 09:31:28

@eßemfaßom meg áll: nezd meg,milyen ido volt az elmult 4 hetvegen. Ja,nem,vasarnap meleg volt,de cserebe szelvihar.

]{udarauszkasz 2022.04.28. 09:34:50

@Motorogre: mi a luxusfogyasztas?
Mindenki eljen vizen es kenyeren,meg bogarakon? Ne legyen magantulajdon,mindenki bereljen mindent,kocsit, lakast, stb? Az a helyzet,hogy sok zold kornyezetvedo szinteveszto lett,es a zold eszmek helyett voros ideologiat hirdet mar egy ideje.

eßemfaßom meg áll 2022.04.28. 14:20:33

@]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár árnyalat amiben elég jól el lehet élni

Motorogre 2022.04.28. 23:16:26

@]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ.
A "luxus"-fogyasztás minden régióban más és más, nyilván függ az adott térség társadalmi és gazdasági fejlettségétől is. Sajnos akkor érkezett a Föld a végórába, amikor egyes országokban még a C-vitamin is luxus...
A dilemma nagyon nehéz: az országok, kontinensek között kialakult gazdasági egyenlőtlenség bizonyos konzerválása VAGY az életfeltételek rohamos szűkülése élvezzen (micsoda hülye szó...) elsőbbséget? Az tény, hogy a környezeti károk nem tisztelik a határokat ... ezért a gazdag országoknak is érdeke a klímaváltozás megállítása stb.

Node félre a filozófiálással (a Te szótáradban vörös duma) : a SUV mánia egyértelműen káros és 99.9%-ban felesleges. A PET palackos ásványvizet is át kéne gondolni, ahogy a marhasültet is .... s nézd a megállt-dákójú kommentelőt is.


süti beállítások módosítása