Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hatékonyságmérés

Címkék: kampány

2022.05.26. csütörtök 10:59 Konrad

pay-g13ae719f1_640.jpg

Elég sok adatot nézünk, amikor egy kampányt értékelünk. Van egy olyan adat, amit a webáruházaknál kiemelten kezelünk, mert ez egyszerűen megmutatja, mennyire éri meg reklámozni. Adná magát az, hogy ez az adat a ROI, és alapvetően kell is számolni, hiszen ez mutatja meg, mennyi a befektetés megtérülése. De a napi gyakorlatban mégis egy ennél jóval egyszerűbb mutatóval számolunk.

Ez pedig az az arány, hogy az adott időszakban hirdetésre költött pénzhez képest mennyi volt a bevétel. Vagyis ha elköltöttünk 10 ezer forintot, és a webáruházban ezen idő alatt keletkezett összesen 100 ezer forint bevétel, akkor a kettő aránya (100 ezer / 10 ezer =) tíz. Vagyis kicsit durván fogalmazva: a berakott reklámpénz megtérülése tízszeres.

Több okból sem pontos ez a szám, rengeteg irányból bele lehet kötni. Egyrészt ugye a bevételek nemcsak a hirdetésből származnak. Másrészt nem mond semmit az egyéb költségekről sem. És még tudnám sorolni a hibáit... Ami miatt mégis számoljuk, az az egyszerűsége. Könnyen ki lehet számolni, és tökéletes mutatja, ha változás történik. Ha ez a szorzó növekszik, akkor javul a kampányok eredménye, ha csökken, akkor romlik. Napi ellenőrzésre tökéletes.

Természetesen nem szabad elengedni az ennél sokkal pontosabb megtérülés számolásokat, érdemes dolgozni tisztított adatokkal is a kampányoknál, és ezeket is rendszeresen érdemes ellenőrizni, de a napi munkához nekünk a fent leírt arány tökéletes. Figyelni kell arra, hogy a Google és Facebook által mutatott reklámköltési összegek nettó összegek, míg a bevétel bruttóban szokott a legtöbb esetben megjelenni, vagyis minimum az áfát "egységesíteni" kell: vagy mindkét összeget nettóban számoljuk, vagy mindkettőt bruttóban.

Most így a végén meg kellene mondanom a tutit azzal, hogy kijelentem, mi a jó arány, de sajnos ilyet nem tudok tenni. Nem azért, mintha nem tudnék példákat, hanem mert olyan sok tényezőtől függ, hogy tényleg cégenként eltérő tud lenni. Mert a tízszeres szorzó például nem rossz, de van, ahol ennél sokkal jobbakat is elérünk, és van, ahol az ennél jóval alacsonyabb szorzó is sikeres és főleg profitábilis kampányt takar. A számnak nem is az a lényege, hogy abszolút értékben mutassa, mennyire vagyunk jók, hanem az a lényege, hogy a változásokat folyamatosan követni tudjuk. Mi ezt erre használjuk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3617840331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása