Sok ügyfelünk teszi fel azt a kérdést, mennyit fordítson hirdetésre, mi az az összeg, amit érdemes elkölteni. Erre sokáig csak azt a választ adtuk, hogy "attól függ", aztán megtanultuk, kell mondani konkrétumokat is. Azóta vannak konkrét számaink, amiket ráadásul elég jól be is tudunk ahhoz csomagolni, hogy egy kisvállalkozás is elfogadja.
Például a mennyit hirdessek Facebook-on kérdésre a "napi minimum 1.000,- Ft" jelenti a havi 30 ezer forintos költségvetést. A napi minimum 5 ezer forint a havi 150 ezres költés. De mitől függ, mennyit mondunk?
Igazából ezek induló árak. Mindig elmondjuk, ennyivel kell indulni, "aztán majd meglátjuk". Ha webáruházról van szó, akkor az egyszerűbb történet talán, erről a holnapi posztomban lesz szó, de ha nem webáruháznak kell a hirdetés, akkor az elsődleges kérdés mindig az, mi is a cél.
Jellemzően kétféle cél szokott lenni. Az egyik egyfajta jelenlét - nem nevezném márkaépítésnek, inkább ismertség növelésnek. Ezt főleg Facebook-on szokták kérni, de előfordul, hogy a Google keresőben is kell, bizonyos szavaknál. Ezek olyan kampányok, ahol nincs konkrét konverzió, a cél az, hogy lássák a céget. Például Facebook-on az oldal követőszámának a növelése tipikusan ilyen kérés.
Ilyenkor az árat iparágtól függően be tudjuk lőni, pl. egy Facebook követő hirdetésből 50-120 Ft között van, számold ki, mennyi kell, annyit hirdetünk. De ugyanígy tudunk mondani díjat, ha elérés kell adott célzással, vagy ha a Google-ben kell bizonyos kulcsszavakra megjelenni.
A másik cél, ami nem webáruház, de mégis eladási cél, a lead gyűjtés. Ilyenkor alapvetően nagyon hasonlóan fogunk gondolkozni, mint a webáruházaknál: mennyit ér egy lead? Mennyi az az összeg, amennyit egy lead-re maximálisan fordíthatunk? Ez az egyik kérdés. A másik kérdés pedig az, mennyi lead kell. A kettőből már ki lehet számolni, mennyi pénzzel induljon a hirdetés... Ami persze hangsúlyozottan induló összeg: az eredményektől függ, merre kell változtatni. De erről majd holnap, bővebben.
Utolsó kommentek