Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mennyit költsünk hirdetésre? 2. rész

Címkék: kampány üzlet e-business webshop webáruház

2022.06.10. péntek 10:09 Konrad

chess-g4b9966698_640.jpg

Tegnap arról írtam általánosságban, hogy mennyi pénzt költsünk hirdetésre, ha nem webáruházunk van. Ma a webáruházakkal és a lead gyűjtő kampányokkal folytatom.

Ahhoz, hogy tudjunk költségvetést készíteni, természetesen azt is kell tudnunk, induláskor mennyi pénzünk van. Ha nincs pénzük elindítani kampányt, akkor lényegében esélyünk sincs arra, hogy normális eredményeket érjünk el - igaz, lehet trükközni ideig-óráig, de tartalék nélkül minden sokkal nehezebb és főleg kockázatosabb.

Ideális esetben úgy működik egy webáruház, hogy ha elköltünk 100 ezer forintot hirdetésre, akkor az akkora forgalmat generál, amelynek az árrése összesen több, mint az elköltött hirdetési összeg és a költségeink. Itt máris visszautalnék arra a cikkre, ahol a marketing matekról írtam: tisztában kell lennünk arról, mennyi a pontos költségünk, anélkül nem fogunk tudni semmit rendesen kiszámolni!

Nézzük egy példával: ha elköltünk 100 ezer forintot, és ebből lesz 600 ezer forint bevételünk, akkor attól függ, mennyi pénzünk marad, hogy mennyi az árrésünk. Ez termékfajától függ elsősorban, de általában elmondható, hogy valahol 5% és 50% közötti árrések is elképzelhetőek. A könyvek esetében például 30-35%, kézműves termékeknél akár 50%, de mondjuk elektronikai termékeknél meg nem ritkán 10% alatti. (Az áfától most nagyvonalúan eltekintek. Ha bruttó árakról beszélünk, akkor bruttóba számoljuk a hirdetési költségeket és minden más költségünket is.)

A pontos árrés kis mértékben rajtunk múlik: a termékek árazásába nem szólhat bele senki más, csak mi (és a törvények, lásd a teljesen piacidegen hazai árszabályozást, de ez szerencsére nem egy tipikus helyzet). A nagykereskedő csak ajánlott árat mondhat, még akkor is, ha amúgy bármilyen szerződést aláirattat velünk. De azért nemcsak tőlünk függ az árrés, mert versenyző piacon kereskedünk, ahol sok esetben más is árusítja ugyanazt a terméket, vagyis összehasonlítható a mi árunk a többiekével. És ha drágák vagyunk, akkor nem lesz forgalmunk, ha olcsók, akkor pedig kisebb hasznunk marad.

Szóval a példára visszatérve, és feltételezve egy 20%-os árrést, a 600 ezer forint bevételből annak 80%-a, vagyis 480 ezer forint a termékek ára, 100 ezer forint a hirdetés, így maradt összesen 20 ezer forintunk. Ez az alap matek: ha ez a szám kis mértékben is pozitív, máris megérte hirdetni, ha viszont negatív... lehet, akkor is, de semmiképpen nem fenntartható állapot.

Persze igazán korrektek akkor vagyunk, ha nemcsak a hirdetési költségekkel számolunk, hanem az egyéb költségekkel is, ami miatt ez a 20 ezer forint nagyon hamar el tud fogyni... Mi a megoldás? Hát, nagyobb árrés, alacsonyabb költségek, olcsóbb hirdetések ugyanezzel a hatékonysággal... Vagy nagyobb forgalom. Mert ha tízszer ennyit költünk, és még akkor is hasonlóan sokat adunk el, akkor tízszer annyi pénzünk is marad. például ha 100 ezer helyett 1 millió forintot költünk, és így 600 ezer helyett 6 milliós lett a forgalmunk, akkor 20% árrés mellett nem 20 ezer forintunk marad, hanem 200 ezer. Máris szebb, nem?

Nade hogyan lesz ebből akkor javaslat arra, hogy mennyit költsünk hirdetésre?

Először is, fogadjuk el: a fenti matek ideális állapotot takar, a valóság főleg egy induló cégnél nem ez. Fel kell építenünk egy hirdetési mixet, plusz egyéb eszközöket (pl. hírlevél, SEO), és el kell kezdenünk pénzt is költeni. Az első kérdés tehát az, mennyi pénzt költsünk induláskor. A válasz pedig az, annyit, amennyi van, de fokozatosan. Akár 2-3 naponta érdemes költségeket növelni. Általában igaz, hogy a szorzó, ami a fenti példában 6 volt (a hirdetés hatszorosa a forgalom) nem légből kapott. Számolhatunk egy induláskori 5-6-os szorzóval, ami jó esetben persze szépen 10 fölé is mehet. (Minél több olcsó vagy nem hirdetési kiadáshoz kötött bevételünk lesz, annál magasabb lesz ez a szorzó - ilyen bevételi források az említett hírlevelezés vagy a keresőoptimalizálás is.)

És itt jön a trükk: mindaddig érdemes növelni a hirdetési kiadásokat, amíg nem romlik annyira ez a szorzó, hogy már nem keresünk semmit. Vagyis amikor a hirdetési pénzek növelésével már nem nő az a pénz, ami nálunk marad.

Persze az első időszakban a sok induló költség miatt eleve nem leszünk nyereségesek. A kampányok beállításait is folyamatosan optimalizálni kell, meg kell találni, mire vevő a piac - vagyis van egy tanulási folyamatunk. Ez amúgy sokszor évekig tart, de az a tapasztalat, minimum három, de inkább 6-8 hónap az, amíg ne várjunk nagy csodákat. Jó esetben három hónap után már a bevételeknek finanszírozniuk kell a hirdetési kiadásokat, de az összes kiadásunkat lehet, csak 10-15 hónap után fogja, és a befektetett pénzüket csak jóval később kezdi visszatermelni.

Persze lehetünk szerencsések, találhatunk egy jövedelmező szegmenst, lehet annyi tapasztalatunk, ami jelentősen lerövidíti ezeket az időszakokat, de tervezni mindig kicsit pesszimistán érdemes.

Arra válaszolni tehát, mennyi pénzt költsünk egy webáruházra, mégsem annyira egyszerű. De a módszer adott. Tervezéshez ezekkel számolhatunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6117852743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása