Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Érdemes veszteségesen hirdetni?

Címkék: kampány üzlet

2022.06.15. szerda 08:34 Konrad

credit-squeeze-gaa99a2569_640.jpg

Írtam arról, miért fontos a marketing matek, és írtam arról, hogyan lehet kiszámolni, mennyiért hirdessünk. De számos olyan eset van, amikor nem jön ki a matek, pontosabban azt látjuk, hogy veszteségesen hirdetünk. Elküldtünk 1000,- Ft-ot, és a bevételünk nem nő ennyivel. Mit kell ilyenkor csinálni?

Első lépésben matekozni. Mit jelent az, hogy nem éri meg? Veszteséget termelünk az eladással? Vagy nem realizálunk akkora nyereséget, mit szeretnénk? És a legfontosabb kérdés: mennyire fenntartható ez?

Ha van a cégnek máshonnan bevétele, és ez a hirdetés, amit elköltünk, még hosszabb ideig is futhat, akkor érdemes ezzel foglalkozni tovább. Ha a veszteséges hirdetés miatt szépen lassan tönkremegyünk, akkor azzal kell elkezdenünk foglalkozni, hogyan ne legyen ez a folyamat veszteséges.

De ha mehet tovább elvileg, akkor nézzük meg, gyakorlatilag volna-e ennek értelme? Miért éri meg veszteségesen hirdetni? Erre számos magyarázat létezik!

Nagyvállalati környezetben lehet ilyen ok a piacszerzés, de akár a piacépítés is. Ilyenkor több éves terv alapján költenek sokszor többet, mint amennyi az aktuális bevétel, hogy ezzel később olyan ismertségük legyen, hogy néhány éves távlatban már nyereségesek legyenek. Ilyenkor a hirdetés tehát befektetés: befektetés a piacba, befektetés a jövőbe.

Persze ez kisvállalkozási környezetben nem működik, nem tud senki ennyit költeni. Ilyenkor mást kell nézni, más oka lehet annak, ha nem éri meg a hirdetés. De a kulcs itt is az: megéri-e a hirdetés nem közvetlenül? 

Azon, hogy közvetlenül megéri hirdetni, azt értjük, hogy belerakjuk a pénzt, és többet veszünk ki. De az az alaphelyzet, hogy nem veszünk ki többet. A kérdés az, hogy más eredményünk lesz-e? Például növekszik-e az adatbázisunk? Egy webáruház esetében sok esetben egy vevő elérése, az első vásárlás lehet drágább, lehet veszteséges. De ha tudjuk, hogy ez a vevő később visszatér, és az már olyan csatornán jön, ami nem ennyire drága, akkor a vevői életút alatt a második, harmadik vásárlástól már megérte.

Vagyis az egyik lehetséges ok arra, hogy megéri így hirdetni, az az adatbázisunk építése.

A másik lehetséges ok a növekedés: ha azért költünk többet, mert most indultunk, vagy mert új piacra léptünk, és még a kampányokat optimalizáljuk. Van egy időszak, amíg az adatok kellenek, amíg látni akarjuk, mire hogyan reagál a piac. Látni akarjuk, mi az, ami működik, és mi az, ami nem. 

Ezeket mind valós okok lehetnek, amikor érdemes veszteségesen hirdetni. Persze hosszú távon ez nem fenntartható, vagyis biztosan ki kell alakulnia egy olyan megoldásnak, amikor nyereségünk van.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9017858039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása