Amikor jönnek a számok, teljesülnek a bevételi elvárások, hajlamosak vagyunk azt gondolni, minden rendben a kommunikációnkkal. Hiszen ha megvannak az eredmények, akkor tuti jól is dolgozunk. És valóban lehet ez az oka a jó eredménynek: a jól kitalált kommunikáció, a jól felépített marketing, a jó termék, a jó árazás, a hatékony értékesítési csatorna eredménye lehet a siker.
De amikor a gazdaság fejlődési szakaszban van, amikor az emberek, a vevőink jól keresnek, akkor nem kell tökéletesnek lennie a marketingünknek ahhoz, hogy az eredményeink növekedjenek. Ezt láttuk az elmúlt évtizedben is: még a nem annyira profi kampányok is szép eredményt hoztak, egy-egy szakmailag is hibás döntés nem döntötte össze a céget.
Most némileg megváltozott a helyzet. A recesszió közeli állapot, az elszabaduló infláció, az ezzel együtt járó reálbércsökkenés, az ebből következő vásárlóerő-csökkenés miatt még a tökéletes marketing esetében sem biztos, hogy "jönnek a számok": lehet, az eddigi sikereink elolvadnak...
De honnan tudhatjuk, mi a probléma? Miért lettek rosszabbak az eredményeink?
Ahhoz, hogy ez kiderüljön, érdemes átnézni a folyamatainkat, a marketingünket. Ha mi nem értünk hozzá, lehet erre felkérni tanácsadót is. Sokszor a külső szem jobban látja, mi lehet a baj. Vajon a kommunikációnkban kell változtatni? Rosszak a kampányok? Vagy a termékünkkel van baj? Esetleg az árunk lett túl magas vagy éppen túl alacsony? Az értékesítési láncon kell változtatnunk?
Annyira sok terület lehet, ahol van lehetőség változtatni, hogy egy ilyen átvilágítás egyben alapot is adhat arra, merre haladjunk tovább. Ráadásul most még nem késő lépni, ha tervezzük a jövő évet: egy egyszerű átvilágítás és egy azt követő tervezés is belefér úgy az évbe, hogy közben persze elindul az év végi pörgés is.
Ha kétségeid vannak, ha úgy érzed, már most romlanak az eredmények, mindenképpen érdemes körbenézni a marketing területen. Nagy az esély, hogy lesz lehetőséged javítani.
Utolsó kommentek