Van abban nem kevés felelősségünk marketingesként, hogy milyen minőségű szövegeket olvasnak az emberek. A többség online médiát fogyasztva olvassa a legtöbb szöveget, ezek egy része a tartalomszolgáltatók cikkei, de sok marketinges által megrendelt-elkészített anyaggal is találkozunk nap mint nap.
És bár ezek a szövegek egyértelműen azért készülnek, hogy közvetve vagy közvetlenül eladjanak valamit, de attól még lehetnek jók vagy rosszak is. Tudjuk ezt, hiszen nem véletlen, hogy vannak szövegírók. Olyanok, akiknek a kenyere a szövegek elkészítése, gondozása. És az általuk írt anyagokkal általában nincs is baj.
Persze a szövegírás nem egyszerű kenyér, hiszen a jó helyesírás csak az alap, ezen felül kell tudni szépen fogalmazni. De az igazi munka csak ez után kezdődik: képesnek kell lenni többféle stílusban is írni, ráadásul konzekvensen használva azokat. És nem árt, ha van jó fantáziánk, nagy szókincsünk, és értjük is azt, amiről írunk. És azért ismerni kell a marketinget is.
De jó szövegíróból nincs sok, nem beszélve arról, hogy nem dolgoznak ingyen, így aztán számos reklámszöveg készül olyanok által, akik nem értenek a szövegíráshoz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy sok a magyartalan mondat, sok a rosszul megfogalmazott üzenet. Sok a béna szöveg.
Nagyon sok.
A közösségi média használatának az egyszerűsége és az, hogy lényegében mindenki ott van, egyébként is számos vacak szöveget generál. Olyan emberek, akik a helyesírás alapvető szabályaival sincsenek tisztában, akik nem tudnak értelmesen megfogalmazni egy többszörösen összetett mondatot, nagy mennyiségű tartalmat állítanak elő. Igaz, a saját buborékuknak látszik, de néha onnan ki-kibukkannak. És ha ezek mellé vesszük a rosszul megírt reklámokat, plusz a szerkesztetlen tartalmakat az ilyen-olyan portálokon...
Iszonyú mennyiségű vacak szöveget látok. Sok esetben rombolja ez a saját helyesírásom és fogalmazásom is, képes vagyok néha átvenni egy-egy fordulatot, hogy aztán tudatosan szoktassam le arról magam. Éppen ezért olvasok, minden nap. Könyvet, valamilyen szinten irodalmi szöveget. Verseket, prózát. Mert kell valami, ami tisztítja azt, amit látok.
Egy előnye azért van ennek a helyzetnek: a jó szöveg önmagában lehet versenyelőny. Az olvasók nagy része persze nem tudja, miért olvas szívesebben olyat, amit egy hozzáértő ír, de az nem is olyan nagy baj. Egyszerűen csak a jó szövegek olvashatóbbak, gyorsabban megérthetőbbek és marketinges szemmel hatékonyabb.
Ezért is érdemes megtanulni jól írni.
Utolsó kommentek