Természetesen mi is figyeljük a konkurenciáinkat, mint minden olyan cég, amely versenyző piacon van jelen, és fontos számára az üzletépítés. Sokszor tanulunk abból, amit egy-egy konkurens csinál, máskor fogjuk a fejünket. Számos olyan projektünk volt, amikor más cégek által elkezdett munkát kellett átvennünk és természetesen számos olyan eset is volt, amikor mi adtuk át az ügyfelet másnak.
A napokban találkoztam egy céggel, amely konkrét eredményekkel reklámozza magát. Nem azt mondja el elsősorban, milyen szolgáltatásokat nyújt, hanem egyfajta egyszerűsített esettanulmányként bemutatja, hogy a berakott hirdetési pénzből mennyi forgalmat tudott csinálni. Ügyes, transzparens, és egyértelmű kommunikáció, igaz?
Elsőre valóban annak tűnik, de aztán jobban belegondolva számos problémám van vele. Az adatok szükség szerűen hiányosak. Annyit látunk, hogy miből mennyi lett, azt nem, hogy ez egy cég vagy termékcsoport életében mikor történik. Nem látjuk a konkrét termékeket, szolgáltatásokat. Nem ismerjük az átlagos árrést. Az egyéb kommunikációt. És így tovább. Az már csak hab a tortán, amikor kiszámoljuk, hogy szépnek látszó az eredmény, de valójában ha nem elég magas az árrés, akkor bizony nem szükségszerűen nyereséges ez a kampány...
Ezért vagyunk mi mindig óvatosak a számokkal. Nem ritkán tapasztaltuk, hogy ugyanazon a területen működő cégeknél teljesen eltérő eredmények jönnek, és nem mi vagyunk a bénák, hanem annyi sok más különbség van még, hogy azok bizony befolyásolják az eredményeket.
De az esettanulmányok nagyon jók, nagyon hasznosak. A konferenciákon ezek a kedvenc előadásaim, ha vannak: amikor konkrétumokról beszél az előadó. De fontos, nagyon fontos, hogy ne csak egy-egy elemet nézzünk, hanem a kampány vagy a kommunikáció egészét.
Most akkor hibázik az a cég, amelyik így reklámozza magát? Dehogy, sőt! Nekem nagyon szimpatikus, egy olyan ötlet ez, ami biztosan sokak számára megadja azt a bizalmat, amely után eljutnak ajánlatkérésig. És innen már lehet pontosítani mindazt, amit a kommunikációban leírtak.
Utolsó kommentek