Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Eladni, nem maszatolni

Címkék: onlinemarketing kampány üzlet

2023.05.05. péntek 10:32 Konrad

apple-g784a3253c_640.jpg

Ismét érkezett hozzánk egy marketing sérült cég: már dolgozik egy ügynökséggel, nem is kevés pénzt fizet a szolgáltatásért, de nem jönnek az eredmények. Kezd csalódni ebben az egész marketing bullshitben, úgy érzi, csak önti ki a pénzt a semmire. És igaza is van.

A konkrét helyzetet tudtuk kezelni, átbeszéltük, mik is lennének a céljai, miért nem működhetett ehhez képest eddig a kommunikáció, és merre fogunk együtt tovább haladni. Persze ilyenkor nehezebb a dolgunk: nemcsak a konkrét feladatot kell megoldani, de kezelni kell a korábbi csalódásból fakadó kifogásokat is. Néha ez nem egyszerű, szerencsére most elég egyértelmű volt, mi a probléma.

Pedig egyébként a korábbi ügynökség alapvetően jól dolgozott. Szakmailag vállalható anyagokat készített, és még színes-szagos statisztikákat is kapott az ügyfél, amiből kiderült, mennyire fasza minden. Ja, hogy nincs konverzió két hónap alatt? Hát sorry, most ilyen a piac...

Mégse az ügyfél hibázott. Ő nem ért a marketinghez, az történt, amit az ügynökség javasolt. Az pedig egész egyszerűen egy szeletet adott csak abból a tortából, amiből az egész kellett volna az eredményekhez. A választott eszköz tehát jó volt, csak nem volt elég, hiányzott mellőle más is. (Tartalomépítést ajánlott a közösségi médiában, hirdetések nélkül. Az organikus növekedés viszont nem azon a piacon valósult meg, ahol a megrendelők vannak, vagyis nem érte el a célcsoportot.)

Az ügynökség azt adta el, amihez ért. Nem azt, amire adott esetben szükség van. Mindezt úgy, hogy nem a kitűzött célt valósította meg - bár a cél elég egyértelmű (megrendeléseket kell ebben az esetben hozni, egy webáruház felületen keresztül). Szerencsére a megrendelő viszonylag hamar kapcsolt, és váltott - de ahogy ilyenkor történni szokott, nem a meglévő ügynökséggel gombolta újra a kabátot, hanem keresett mást. 

A fenti kis történet kapcsán felmerült bennem, hogyan lehetett volna gyanús a megrendelőnek, hogy nem jó irányba indulnak el? Mi az, amiből kiderül, nem egy nyelvet beszélnek? Ez egy induló vállalkozás, teljesen nulláról építkezve, lényegében semmi valós tapasztalattal (bár a vállalkozó maga nem tapasztalatlan, de ez neki is egy új terület). Szóval, mire lehetett volna figyelnie?

Az elmúlt bő két évtizedes tapasztalatom alapján, amit kkv-knak dolgozva szereztem, azt hiszem egy olyan dolog van, amire mindenképpen figyelni kell, ez pedig az, hogy megfogalmazódik-e a marketinges feladatok konkrét célja, és ez a cél vajon mennyire fedi le a vállalkozás üzleti célját?

Kicsit nyersebben fogalmazva: egy kkv célja lényegében minden esetben az eladás. Ha a cél nem arról szól, hogy mennyi idő alatt mennyi eladás fog történni, ha jól dolgozik az ügynökség, akkor legyen gyanús, hogy nem jó az irány.

Mert alapvetően eladni akarunk, nem tartalmat generálni vagy látogatókat gyűjteni. Persze ezek is lehetséges célok, de nem egy induló kkv-nál.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5418117378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása