Nehéz a blogok idejében egy konferencián igazán újat mondani. A mai gerillamarketing konferencián is inkább volt ismétlés, mint újdonság az előadásokban - igaz, érdekes volt látni és hallani, a kampányok készítői hogyan is látják a dolgokat.
Egy használaton kívüli mozi, ahol nincs túl meleg, de van nagy közösségi tér (a nézőtéren kívül is), szükségszerűen hangulatos és olyan "akolmeleg" lehet. Az volt. Ismerős arcok, egy-egy előadás közben is beszélgetés-lehetőség, egyszóval konferencia kint-és-bent.
Ami miatt más volt ez, mint a megszokottak, az főleg a témából következik. Ugye ismerős az a video, amiben elrabolnak egy kreatívot a rossz reklámok miatt? Nos, az is ennek a konferenciának a reklámja volt. Így aztán próbáltak nem hagyományosak lenni: két szakmabeli műsorvezető, előadások közt egy tánc (vagy inkább performance) betét, a végén pedig...
Ugyanakkor persze a telegraffitizett (pontosabban tele-tag-elt) előtér nem volt igazi - matricázva volt az egész. Ez jó lehetőséget hozott a valódi gerillázásra, amit Kelték követtek el plakátátragasztással.
Tehát sok újat nem tudok elmondani, de ha az ott lévő bloggerek írnak, ígérem belinkelem.
Ja, és a vége: az utolsó óra az őrültségnek lett szánva. A Táv Táp Színház teljes legénysége(?) a színpadon, benne amatőr előadás: a "rossz színház" szerepelt egy órán keresztül. Benne egy ismert színésszel (aki úgy sejtem sokat segített az előadás összerakásába és betanításába). Nem volt ez rossz, nagyon szerettük az ilyet középiskolában: sulinapon, osztálybulin. Jól visszaadta a hanglatát a nyolcvanas évek bulijainak. Számomra. Ha ez volt a cél, akkor minden OK!
Hazafelé azon morfondíroztam, hogy mekkora különbség is van a hazai és a külföldi gerillakampányok minősége között. Persze gondolom ez a pénz miatt van: ahol kevés a pénz, ott mások a lehetőségek. De míg a külföldi előadók munkáira a profizmus, a tervezettség, a valódi kampány volt a jellemző, addig a hazai munkák hívószavai sokkal inkább az amatörizmus, a viccesség, az esetlegesség és kicsit - sajnos - a sutaság volt.
Persze nálunk még a gerillamarketing erőssen gyerekcipőben jár, és az ilyen konferenciák is kellenek ahhoz, hogy igazán elfogadottá válhasson.
(Ja, és igen: egy korábban általam beszopott gerillakampány kapcsán név szerint is emlegetett példa lettem. Hiába, ilyen gerilla módon a legjobb egy gerilla konferenciára bekerülni.)
Update:
Kelt írt: Gerillák a ködben
Utolsó kommentek