Tegnappal véget ért az első olyan hazai parlamenti választás, ahol fontos és kiemelt hirdetési felületté vált a Facebook. Olyan mértékű költés volt Facebook-on és a Google-ben a kampány kapcsán, amelyet korábban még sosem tapasztaltunk. Konkrétan volt olyan nap, amikor meghaladta a 100 millió forintot a politikai hirdetések összege.
Lévai Richárd folyamatosan vezette a számokat, az ő ábráját érdemes megnézni (forrás):
Számos tapasztalatot kell majd levonnunk ezek alapján, de egy dolgot biztosan tudunk: az a hatalmas költés, ami volt, drágábbá tette mindenkinek a hirdetést. A tegnapi nappal ennek jó ideig vége, és várhatóan ismét kereskedelmi és nem politikai hirdetésekkel fogunk elsősorban találkozni.
Kell majd még pár nap, de azt hiszem a hét második felére már látni fogjuk, ténylegesen mit jelent ez a kampányköltségvetések szempontjából. De immár bátrabban lehet hirdetést indítani, és a konverziók is olcsóbbak lesznek.
Egyébként egy következtetést biztosan levonhatunk a számok alapján: aki képes sokat költeni, az képes befolyásolni úgy a választói akaratot, ami számára előnyös. Persze kell ehhez más is, nemcsak a hirdetések, de ezek nélkül biztosan máshogy alakult volna a tegnapi nap.
Utolsó kommentek