Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Etarget a gyakorlatban

Címkék: onlinemarketing kampány érdekes ajánló

2006.05.23. kedd 18:36 Konrad

Lassan másfél hónapja, hogy írtam az Etarget szolgáltatásról. Amikor azt az anyagot készítettem, természetesen olyanokkal is bszéltem, akik már használták ezt a szolgáltatást. Egyikük volt Damjanovich Nebojsa is, aki rendszeresen szervez szemináriumokat, oktatásokat. Az ő véleménye (is) pozitív volt az Etargetről.

Most kolléganője, Répási Nikoletta (aki korábban Axel Médiánál dolgozott) írt egy nagyon hasznos és tanulságos cikket arról, hogyan lehet hatékonyan kampányt futtatni az Etarget hálózatán. A cikk igazi érdeme az, hogy egy gyakorlati példával - esettanulmányként - mutatja be, milyen trükköket lehet használni. És megosztja velünk a kreatív szövegeket és a pontos eredményeket is. Azt kell mondjam, kuriózum ez az írás, követendő példa. Ebből lehet tanulni!

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr789685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ggggg 2006.05.23. 21:13:06

Igazán azt lett volna érdekes megnézni, hogy hirdetésekre átkattintó látogatók mit csinálnak az oldalon (pl. hányan regisztrálnak stb.). Elképzelhető, hogy olyanok is átkattintanak akik nem konkrétan arra szolgáltatásra kíváncsiak de a kulcsszó felkeltette az érdeklődésüket. (a google analytics, goal tracking funkciója jól használható erre a célra)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.23. 21:30:26

Igen, teljsen jogos a kérés. De azt kell mondjam (ismerve a hazai viszonyokat), már az is kisebb csoda, hogy ezek az adatok publikálva lettek. Én magam részéről már ennek is örülök.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.23. 21:38:34

Egyébként ez van a cikk végén ezzel kapcsolatban (ahogy arra Nebojsa most felhívta a figyelmem):
Tapasztalataink szerint ritka eset az, hogy az első látogatásból azonnal megrendelés/vásárlás is lesz a website-on keresztül, sokszor csak az 5. website-ra való visszatéréskor realizálódik bevétel egy-egy kampány után. De gondolja csak végig, attól, mert ez "csak" az első lépés, kihagyható? Természetesen nem.

csehbalee 2006.05.24. 08:00:10

Érdekes... kipróbálom a gyakorlatban, mert a cégnél használjuk. Nagyon sok CT-t termel, és bizonyos termékeknél működik is szépen.

Ha látványos javulás lesz, a javulás %-át én is bedobom a közösbe :)

csehbalee 2006.05.24. 08:45:30

Még egy dolog... a cikk szuper, meg minden, és Isten tartsa meg a szokásukat, hogy publikálnak belső infókat is... de... se a kulcsszavakat nem tudjuk meg pontosan, se az egyes kulcsszavak hatékonyságát, sem valóban a végeredményt, azaz lett-e belőle pénz, vagy csak CT?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.24. 09:35:07

Az utóbbira a válasz igen, a többi viszont ugye attól "forró" információ, hogy a konkurenciának maximálisan segítene.

bigpe · http://www.viala.hu/bannershopping/ 2006.05.24. 17:10:45

Nem tudom Ti hogy látjátok, de a 0,5% CTR az részemről nem számít túl jó eredménynek. Igaz, hogy 200+ százalékkal nőtt a CTR, de az én tapasztalatom szerint azért illik 2%-tól mérni a sikeres kampány minimumát.

mustar 2006.05.24. 17:33:12

Ha CT alapon megy az árazás, akkor a CTR szinte nem is érdekel. Mi az ami lényeges?
- Hány ügyfelet akartam, hány jött (CT)? (ha elég nekem 200 érdeklődő, akkor hol érdekel, hogy más kulcsszavakkal 500-at is elérhettem volna?)
- Mennyibe fájt ez összesen, illetve egyenként? (Megint csak fontos, hogy mi volt a cél. Nagyobb a 2. CTR, de 20%-al drágább is 1 user költsége, pedig lehet, hogy az elsőből is összejött volna a cél)
- Hány érdeklődőből lett ügyfél? (lásd DON'T push the red button! reklám - sokan kattintanak, de akár nem csak arányaiban, hanem összességében is kevesebb ügyfelet értem el)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.24. 18:24:27

Most leginkább mustarral értek egyet, bár meg kell mondjam, hogy mivel nem tudjuk, mi történt az oldalon, elképzelhető, hogy a drágább kattintással érkező ügyfél egyben pontosabban is tudta, mit kap, és emiatt inkább vált megrendelővé.

bigpe 2006.05.24. 19:33:38

persze, hogy a célok ismerete kéne ahhoz, hogy az egész kampány eredményt értékeljük.

amire inkább utalni akartam, hogy még a második fajta kampánynál (amikor sokkal több hirdetési szöveget használt és sokkal több ad kategóriát), akkor sem volt a CTR 1% fölött. márpedig a CTR leginkább a kulcszó és a hirdetési szöveg relevanciájával befolyásolható.

Akos 2006.05.25. 11:28:22

Nagyjából én is azt találtam logikátlannak a történetben, amit mustar, de még azzal kapcsolatban is értetlenkednék, hogy a második esetben miért lett magasabb egy látogató elérési ára.

Pont arról volt szó, hogy a 2. kampányban kevésbé általános kulcsszavak voltak és több szókapcsolat - ezeknek elvileg kifejezetten olcsóbbnak kellett volna lenniük.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.25. 14:05:08

Akos, az Etarget árazása olyan, hogy az alacsonyabb CT-t "jutalmazza" a magasabb árral.

Akos 2006.05.25. 16:09:55

De hiszen a 2,7-szer magasabb CTR volt drágább...

tomus 2006.05.29. 10:55:09

Az arazas pont forditva tortenik.. legalabbis a fultextben.. tehat minel magasabb az nctr annal alacsonyabb az ar es forditva. A kontextnel pedig a relevancia illetve az egyezes alapjan azaz... Igazabol ott van a dologban buktato hogy egybe szamoltak a kontext es fultext megjeleniteseket es kattintasokat igy nem tudjuk hogy kulon kulon melyik milyen kulombseggel mukkodott az elso es a masodik kampanyban

tomus 2006.05.29. 11:06:51

az elobb felreolvastam Konrad bejegyzeset ezert kezdtem mondokamat ugy ahogy... :-).. szoval bocsi.. jol ertelmezted az arazast

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.29. 21:16:52

tomus, így most nincs mit hozzátennem :-)


süti beállítások módosítása