Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Portálok! Miért baj a több megjelenés?

Címkék: hiba onlinemarketing kampány

2006.06.29. csütörtök 17:27 Konrad

Legutóbbi hibavész cikkemre reagálva Rabbit összeszedett néhány tipikus hibát, érdemes elolvasnunk. Ennek kapcsán felmerült bennem, hogy amikor portálnál dolgoztam értékesítőként, mennyire furcsa volt, hogy az is baj, ha túlfut egy kampány, azaz több megjelenést hoz, mint a tervezett.

Egyébként is teljesen máshogy gondolkoztam akkor és teljesen máshogy, amikor lehúztam már pár hónapot az ügynökségi oldalon...

De miért baj a túlfutás? Rabbit megemlíti a három legfontosabb dolgot:

  • elértéktelenedik a felület
  • felborul az egyenletes futás
  • megnő a hirdetéskiszolgáló költsége

Én ezek mellé még megemlítem:

  • hamis tapasztalatokat ad az oldalról
  • megváltoztatja az elvárásokat az ügyfélnél.

Akkor most darabonként:

Elértéktelenedik a felület

Ez szerintem egyértelmű. Ha valamit 100,- Ft-ért adnak, aztán meg odaadnak kétszer annyit is a százasunkért, akkor legközelebb már eleve kétszer annyit fogunk kérni...

Felborul az egyenletes futás

A hirdetéskiszolgálók az előre beállított megjelenés alapján időzítik a napi megjelenéseket. Ha eleve több megjelenés van beállítva, aztán menetközben kiderül a hiba és vissza lesz állítva a megrendelt mennyiség, akkor az lesz a vége, hogy a kampány elején nagyon intenzív volt a futás, a végén pedig nagyon ritka.

Megnő a hirdetéskiszolgáló költsége

Ez a legérdekesebb az egészben. A biztonságos és valóban korrekt kampányméréshez az ügynökségek általában külső reklámszervert (adservert) használnak. A reklámszerver dolga megjeleníteni a hirdetéseket, mérni a megjelenéseket és a kattintásokat. Nagy előnye, hogy a portál csak egy kódot rak ki, és a kód mögötti hirdetést mi magunk tudjuk módosítani. Azaz ha le kell cserélni a bannert, akkor a portál közbeavatkozása nélkül ezt meg tudjuk tenni.

De ennek a reklámszervernek ára van, és az ár letöltés (megjelenés) alapú. Azaz ha túlfut a kampány, akkor nő az adserver költsége, és ez a költség már nem volt belekalkulálva a kampány árába.

Hamis tapasztalatokat ad az oldalról

Az ügynökségek legértékesebb tudása az a tapasztalat, amit a náluk futott kampányok alapján a portálokról szereznek. Ezek a tudásmorzsák olyanok, amiket nem lehet megszerezni kutatásokkal vagy a portálok elmondása által. Egy-egy portálról a kampányok pontos képet adnak: mennyire aktívak a felhasználók, mennyire érdemes az adott célcsoportot ott elérni. De ha túlfut a kampány, akkor teljesen más költség-hatékonyság arány alakul, mint amit eredetileg terveztünk.

Mert nem mindegy, hogy pl. minden egyes letöltésnél látja a felhasználó a hirdetést, vagy csak minden második alkalommal.

Megváltoztatja az elvárásokat az ügyfélnél

Ez a legveszélyesebb következmény: ha azt látja az ügyfél, hogy van lehetőség a kampány túlfuttatására, akkor legközelebb már kérni fogja! Gondolom, nem kell tovább magyarázni, milyen veszélyekkel jár ez.

Kedves portálok, figyelmezzétek a fentieket, amikor túlfuttattok egy kampányt!

Rabbit, most te jössz! :-)

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8410957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mustar 2006.06.30. 00:05:33

"A biztonságos és valóban korrekt kampányméréshez az ügynökségek általában külső reklámszervert (adservert) használnak."
Az indexet leszámítva a nagy oldalak döntő része adverticumot használ. Feltételezhető egyáltalán, hogy hamis adatokat adnának?

"A reklámszerver dolga megjeleníteni a hirdetéseket, mérni a megjelenéseket és a kattintásokat."
Az előzőből következően a megjelenéseket, kattintásokat, etc kétszer mérik - minek?

"Nagy előnye, hogy a portál csak egy kódot rak ki, és a kód mögötti hirdetést mi magunk tudjuk módosítani."
Én úgy tudom, a nagyobb oldalak nem engednek egyoldalú bannermódosításokat, pláne nem futó kampánynál. Vagy tévedek?

Gondolkoztam már azon, hogy miért is használnak külön adservert az ügynökségek? A bannerek "adagolását" ezzel nem tudják szabályozni, mivel ezt akkor is a portál adservere határozza meg, ha az egy második kiszolgálót (az ügynökségét) hívja be. Két érvet találtam:
- Nem bíznak a portálokban, illetve azok adserverében (itthon nagyrészt adverticum vagy sher.index). Amit nem igazán értek - elég a portálnak, ha egyszer kiderül a turpisság - megérné neki? Nem hiszem.
- Egy helyen akarja látni az összes különböző portálon futó adatot. Ebben van ráció, de kérdés, hogy megér-e ennyit az adserver bérlés? Pláne egy olyan rendszernél, mint a doubleclick? Mivel a hirdetéseket a portál engineje adagolja, ezért az adserver tudásának 95%-a nincs kihasználva. Letöltéseket, átkattintásokat mérni, ebből grafikonokat csinálni - ezt egy hót egyszerű program is meg tudná csinálni, amit kifejezetten az ügynökségnek fejlesztenek - szinte biztos vagyok benne, hogy már nagyon rövid távon is jobban megérné, ráadásul nem kéne félni a kampány túlfutásoktól (hiszen innentől minden letöltés ingyen menne). Olyan hozzáadott értékekről nem is beszélve, mint például egyből az ügynökség image-ével készült grafikonok és egyéb kimutatások, amiket elég jobb gombbal lementeni, és máris betehetjük a prezentációba.

"Elértéktelenedik a felület" - ez meg legyen a portál gondja...

És egy fontos pont: Ha nem számítanánk a külső adserver költségét, melyik ügyfél ellenezné, hogy a hirdetése túlfusson? Érdekelné, hogy az ügynökség kevesebb tapasztalathoz jut?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.30. 13:45:37

mustar: igazad van, de nem minden esetben. Ha egy kampány összetett, akkor kell, hogy egy helyen átlásd.
A banner csere működik, én csinálom, soha nem volt vele gond.
Nagyon fontos, hogy folyamatosan tudd konrtollálni a kampányt, sok esetben ezen múlik annak sikere!
A túlfutásokat valóban szeretik a hirdetők, de erre utaltam is.
Egyébként az ügynökségek nem szívesen fejlesztenek, mivel kicsit máshogy gondolkoznak. A költségekbe beépített szolgáltatás bérlés ugyanis fenntartási díj és kockázatmentes! Egy saját rendszernek pedig mindig van fenntartási díja és kockázata. És a hazai online marketing területen dolgozó, kampányokat futtató emberkék meglepően kevéssé vannak felkészülve a technikai dolgokból. Az adserver bérlettel viszont tanácsadást is veszel!

mustar 2006.06.30. 18:02:39

"Egy saját rendszernek pedig mindig van fenntartási díja és kockázata. És a hazai online marketing területen dolgozó, kampányokat futtató emberkék meglepően kevéssé vannak felkészülve a technikai dolgokból."

Azt hiszem itt a kulcs a dologban. Inkább az a szomorú, hogy az egész ügynökségnél nincs, aki felismerné egy ilyen fejlesztés előnyeit. Hiszen nem egy adservert kell csinálni, csak egy olyan felületet, ami összesíti a letöltéseket és kattintásokat a különböző portálokon. Azon túl, hogy költséghatékonyabb (a doubleclick erre ágyúval verébre eset), az ügyfélnek is jó, hiszen innentől nem kell sírni a túlfutások miatt.

Persze ez csak a jéghegy csúcsa. Nagyon ráférne a fene hozzáértő (tisztelet a kivételnek) online marketing szakemberekre egy technikai továbbképzés. Kiváncsi lennék, hányan tudják milyen korlátai vannak egy cookienak (miket lehet tárolni benne? mikor lehet lehívni, ki hívhatja le?), hogy mérik az eDM-ekben a text megnyitásokat, és még sorolhatnám...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.06.30. 22:37:54

Valamit nem értek. Hogyan tud túlfutni egy kampány egy normális adserver esetén? Nem az az adserver dolga, hogy elterítse a kampányokat? Avassatok be...

Habencius Istvan · http://apronet.com/ 2006.07.01. 00:30:26

Az adservert is humanok kezelik. Innentol kezdve barmi megtortenhet, es altalaban meg is tortenik.
Ha a human huje, akkor maximum egy masik human kepes felismerni a hujeseget...

Gyakran mar a megrendeles soran van typo, vagy egyszeruen mas rublikat huzz be valamelyik fel, de olyanra is volt pelda, hogy egy ilyen "felreertessel" alkudtak le arakat az utolso pillanatban.

Egyebkent a megrendeloi oldalrol is lehetne tipus hibakat osszeirni, szerintem meg hosszabb is lenne a listam :PP :))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.01. 07:28:21

mustar: nagyon rossz tapasztalataim vannak. Csak erről nem szívesen beszél senki...

Ern0: emberi hibákról van szó, oda nem figyelésről, rosszul végzett munkáról. Másrészt idő alapú vásárlásnál is előfordul, hogy nagyon alábecsli magét a portál.

dr Tóth András · http://tothandras.hu 2006.07.01. 19:59:17

Én támogatom az ad-serveres hirdetéseket. Rendkívül könnyű letiltani az ad-lockal az összes hirdetést. Nagyon-nagyon kevés portál használ olyan hirdetéseket ami átjön ezen. (Pedig nem ördöngősség ilyet csinálni.) Vajon a statisztika ilyenkor azt mutatja kiment a hirdetés?

Habencius István · http://habencius.hu/ 2006.07.01. 22:48:45

Nem. Ilyenkor a jobb adserverek jelzik, hogy a kod (altalaban javascript) ugyan kiment, de a kreativ mar nem jelent meg.

A technologia mar letezik, hogyan lehet tuzzel vassal reklamot megjeleniteni, de nem ebbe az iranyba megy -per pillanat- az onlinemarketing.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.07.01. 23:20:07

Idő alapú vásárlásnál csak az jöhet szóba, hogy a kampány nem teljesül. Ha több az oldalletöltés, mint amennyi banner van, másfajta bannert kell nyomni (idő nélkülit, sajátot stb.).

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.07.01. 23:26:53

Azért van javascript az összes látogatottság körüli témában (adserver, forgalom mérés), mert amíg a HTML-t kiküldi a webserver és onnantól nem tudni, mi történt vele, a javascript valamicskét gondoskodik magáról.

Pl. ezen alapszik a trükk az e-mail címek gyűjtése ellen: a "mailto:" linket olyan javascript állítja össze, hogy a gyűjtő robotnak beletörjön a foga. Nem kell túl elborultnak lenni, elég, ha részekből rakja össze, azaz ne szerepeljen összefüggően az e-mail cím a szövegben.

Régebben úgy tiltottam le reklámot, hogy az idegesítő adservert betettem valami más IP-címre a hosts file-ban...


süti beállítások módosítása