Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A web sötét oldala

Címkék: spam web2

2006.10.26. csütörtök 00:15 Konrad

A felhasználó érték. Nagyon nehéz megszerezni, nem könnyű megtartani, de könnyű elveszíteni. Éppen ezért nagyon óvatosan kell bánni azokkal az eszközökkel, amelyek zavarhatják. Mert könnyen az lesz a vége, hogy az emberünk - hopp, elszalad!

Namost, az utóbbi pár hétben elszemtelenedett két hazai szolgáltató is, itt a web 2.0 környékén. Először a Sanoma frissen indult videószolgáltatása kapcsán érkezett itt a blogon jelzés arról, hogy valami nincs rendben:

Történt az, hogy nezelődök a hazai videómegosztók között, aztán egyszer csak feltűnik, hogy a videoplayer.hu ahhoz képest, hogy 2-3 hete indult, és egy deka hirdetést sem látni sehol, pörög, mint a disznó. Volt egy sejtésem.

Nosza, regisztráltam a citrommail.hu-ra , majd X idő múlva megnéztem a postafiókom (amit SOHA és SEHOL nem használtam). Nicsak nicsak, ott figyel 3 db spamm, hogy egy ismerősöm küldi nekem XY videót nézzem meg és osszak meg én is ilyet.

Igen, lehet, valamelyik konkurencia vagy rosszakaró támadt be, de azért a kommentekbe bemásolt levél elég eredetinek tűnik.

De közben más is próbálkozott. A Milgram-tól a Barátok közt nevű iszony kétszer is be akart jelölni ismerősnek, de ez legalább nem volt spam, csak egyszerű, bár tolakodó reklám. De most a myVIP szórakozik, és küldözget ki spameket. Egyik ismerősöm az elmúlt pár napban 3 ismerőstől (többek közt tőlem) is kapott meghívót, miközben mi nem küldtünk neki! Erre egészen konkrétan emlékszem, ugyanis hetek óta nem tudok valamiért belépni a myVIP-re... Egyébként ez elég ügyes próbálkozás, hiszen tényleg ismerőstől érkezik a levél. De mégiscsak egy erőszakos dolog, és nagyon könnyen kiderül - és ki is derült.

De ezek a dolgok mind kispályások ahhoz képest, amit pár napja küldtek át nekem, íme:

Az Ertekesitesi Igazgato figyelmebe!
Tisztelt Ertekesitesi Igazgato!

Email adatbazisom online direkt email kampanyok sikeres
lebonyolitasat biztositja. Az adatbazis elado:
Tartalma:
 100 000 ceges magyarorszagi email cim
 290 000 vegyes magyarorszagi emali cim
Barmilyen kerdesben allok rendelkezesere,
Egy sikeres egyuttmukodes remenyeben,

Tisztelettel,
Osvath Sandor

Bár ez utóbbi nem web 2.0 szolgáltatás, de ez is ide tartozik, a sötét oldalra.

A felhasználó érték, és sokkal értékesebb, ha nem a rossz oldalunkról ismer meg először. Jó lenne, ha erre tényleg figyelne mindenki, és legalább a nagyobb szolgáltatások nem állnának át az Erő a web sötét oldalára. Mert nem éri meg. Hosszabb távon biztos nem.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5816681

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vagdalthús 2007.12.11. 23:34:26

A myvip bekaphatja!Figyelmes lettem rá a minap, hogy a myvip rendszeresen tömi a postaládámat szép nagy képekkel teletűzdelt reklámokkal, melyek alján a következő áll: "Ezt a levelet azért kaptad, mert a myvip.com tagja vagy." Nah - gondoltam -…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hegedűs Zsolt · http://www.elvit.hu 2006.10.26. 01:39:26

myVip-től hozzám is jött két meghívó olyan személyektől, akik az iwiw-en ismerőseim. Elég gyanús volt, hogy egymást követő 2 nap, 2 meghívó... Előtte meg hónapokig semmi.

Vajon honnan szedik a címeket?

Pásztor Dávid · http://ekommersz.blogter.hu/ 2006.10.26. 03:10:42

Szia,
Én is megkaptam ezt a levelet.

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.10.26. 10:47:49

Hoppá. Én is kaptam. Egy olyan ismerőstől, aki már 1 éve meghívott, ám én akkor nem regisztráltam. És most újra kaptam tőle meghívót és regisztráltam is...

sajt · http://amon.hu 2006.10.26. 12:52:48

Nálam az volt az érdekes, hogy olyantól kaptam, aki be is volt jelölve ismerősnek, csak a másik címemre jött a levél... Ezenkívül pedig vadidegenek jelölgetnek ismerősnek, ezt ugyanaz, mint a fenti. Lehet, hogy én is jelölgetek ismerősöket, csak nem tudok róla?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.10.26. 13:12:55

"Lehet, hogy én is jelölgetek ismerősöket, csak nem tudok róla?" - pontosan erről van szó!

pollner · http://soreo.biz 2006.10.26. 13:42:39

myVip nekem is jött tegnap
+ ma "TV ismerősnek jelölt" levélke jött.
A fixtv az - nem őriztün együtt disznót...

Mucin 2006.10.26. 14:03:37

Ezt az Osváth Sándort (ha egyáltalán így hívják) illene felnyomni. Amikor megkaptam a levelét el is gondolkoztam a feljelentésen, aztán belegondoltam, hogy mennyi ételme lenne forwardolni az emailt az ORFK egyik poros aktájába. :( Vajon hány munkaóra kiesését okozta eddig ez az ürge? Hozzá képest a graffitisek kispályások rongálásban.

zsolti 2006.10.26. 18:23:58

Néhány napja tőlem is kapott MyVIP meghívót egy ismerősöm, amin akkor én is csak csodálkoztam, hiszen már vagy egy hónapja úgy elkúrtam az accountomat (HTML injection, igen), hogy be sem tudok lépni.

Osváth Sándort meg tessék forwardolni az adatved@obh.hu-ra, a választ meg majd a karhatalomnak, ennyi.

MediaFan 2006.10.30. 19:25:38

Én most kaptam meghívót egy új social networking oldalról, egy olyan illető nevében akiről fogalmam sincs, hogy kicsoda. Aztán még 2 emlékeztetőt, hogy jajj, biztos elfelejtettem regisztrálni, és már csak nemtom hány napom van hátra. Eh...

Elég szánalmas, hogy így akarnak adatbázist építeni.

Az oldal üzemeltetője egyébként az "édes sütemény"...

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.10.30. 23:32:22

Ne is mondd!!! Én már vagy a 10.-et kapom tőlük, ezt már valahol a jóizlés halálának fogom fel...
Én csak azért sem fogok regisztrálni! Ennyire agresszív és tolakodó magatartással nálam nem lehet semmit elérni! (Remélem másnál sem...)
Mert itt arról van szó, hogy fiktív emberek nevében játszanak a baráti kapcsolataiddal... ráadásul még hülyének is néznek, hogy nem ismerem a saját ismerőseimet...

anselmovics titusz · http://smartsector.hu 2006.11.21. 12:10:21

Az "Osvath Sandor" egy kirívóan undorító eset, az ügyfeleink jelentős része megkapta és panszkodd is emiatt. :(
Ezért már az ügyvédünknél van az anyag...

Tschöppy · http://megmondas.blogter.hu 2006.11.22. 20:40:16

Titusz: lehet majd ebben az ügyben a fejleményeket is hallani? Mert azt hiszem, elég sok felhasználót érint Osváth "úr" ténykedése.

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2006.11.22. 23:13:07

Tschöppy:
És ha tudnád, mennyire olcsó az emailcímed.
Egyébként az Osváth akció óta sokkal több igénytelenül megfogalmazott magyar spam esik be a postaládámba. Lelkesen jelentgetem be őket az NHH-nak és az adatvédelmi biztosnak.

Tschöppy · http://megmondas.blogter.hu 2006.11.23. 08:49:30

Kelt: sejtem. Pedig mégiscsak aranyárba kéne mérni, mégiscsak az ÉN e-mail címeimről van szó :)
Érkeznek ezek hozzám is, most már a gmail-es címet is betalálták (pedig az aztán nem sok helyen publikus).
Én egyelőre nem küldöm tovább senkinek ezeket, van valahol egy előre megfogalmazott levél, amiben szolídan elküldöm őket plusz jogi háttér, az megy vissza nekik.


süti beállítások módosítása