Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Akiket nem érünk el

Címkék: statisztika onlinemarketing érdekes kutatás

2007.03.26. hétfő 00:31 Konrad

Nem túl vidám dolog arról írni, mire nem jó az internetes reklám, azaz kiket nem tudunk elérni. Pedig jó lesz, ha a fejünkbe véssük:

A 15-69 éves lakosság nagyobbik része, csaknem háromötöde ugyanakkor még semmilyen személyes tapasztalattal nem rendelkezik a világhálón található tartalmakat, szolgáltatásokat illetően, ugyanis még sosem próbálta ki az internet használatát.

Az NRC oldaláról elérhető adatok persze más, kevésbé rosszul csengő dolgot is megállapítanak, példál azt, hogy "A hazai lakosság 34 százaléka internetezik", ami persze később árnyalódik:

A 15-69 éves hazai lakosság 34 százaléka ineternetezik legalább havi rendszerességgel, többségük (a teljes populáció 29 százaléka) legalább hetente felcsatlakozik a világhálóra

Mit mondhatnánk erre? Egyrészt a havi használat még nem rendszeres. Havi egy szál cigitől még nem lennék dohányos, például. Ez évi 12 szál, nincs egy doboz se...

Az adatokat nézegetve, a 15-24 éves korosztályban már 65 százalék az arány, azaz valóban sok fiatalt elérhetünk. De ami még érdekesebb lehet: az internetezés idehaza továbbra is elitista valami:

A társadalmi státusz is jelentősen befolyásolja, hogy valaki internetezik-e vagy sem: az A státuszúak 76, a B státuszúak 44 százaléka használja a világhálót, míg a DE státusszal rendelkezők mindössze 6 százaléka internetezik.

Azaz ha azt mondja valaki, hogy az interneten úgyis ott van az információ, azzal csak a gazdagoknak mond valamit. És esetleg a fiataloknak.

Az ország nagyobbik része egészen egyszerűen nem tudja, mi az az internet! A hazai lakosság közel 60 százaléka a büdös életben nem írt e-mailt, nem igazán érdekli, mi az az URL vagy a weblap.

Ez van. És a jövő?

A jelenleg nem internetezők 1 százaléka biztos abban, hogy fél éven belül elkezdi használni az internetet, további 4 százalékuk pedig valószínűnek tartja ezt. Ez alapján a következő 6 hónapban 1-2 százalékpontos növekedés várható az internetezők arányában.

Ugye meg lehet érteni, ha azt mondom: az internet továbbra is a gazdagok játékszere marad kis hazánkban.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1050951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2007.03.26. 08:31:25

Ezt a MATÁV intézte el nekünk. Évekkel ezelőtt a szakmai tehetetlenségük, részleges monopóliumuk és a pénzéhségük miatt folyamatosan magas volt az internet hozzáférés ára.
Ha az erőteljes árcsökkenés egybe esik a Sulinet pörgésével, akkor biza nem ezek a számok lennének...

Sanyi 2007.03.26. 09:46:26

Lehet, hogy inlább a szélessávú internetelérések számát érdemes nézni. Aki ilyet vesz, az már biztos rászokott/rászokik rendesen ;)
Szerencsére ebből egyre több van. ..állítólag.

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.03.26. 09:57:24

szvsz nem az árról van szó elsősorban, de legalábbis nem kizárólagosan, hanem a mentalitásról és tudáshiányról. azaz arról, hogy azok, akik nem interneteznek, egészen egyszerűen nincsenek meggyőz(őd)ve arról, hogy az nekik jó _lenne_ (költséghatékonyság, információhoz való hozzájutás, digitális írástudás stb.). ez pedig oktatási és szocializációs probléma (is).

csaba · http://www.toteam.hu 2007.03.26. 13:23:56

Ez szerintem nem technikai, és nem is gazdasági probléma. Az ország jelentős része még falun, vagy kisvárosban él, sokuk számára a legtöbb információ elérhető "gyalogosan".
Nem is biztos, hogy hiányzik neki a háló, és ha mégis, elmegy a teleházba vagy a könyvtárba, s havonta elintézi azt, amit csak Neten lehet. És ő ettől még elégedett ember.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.03.27. 12:59:22

Én ennél akár még "összeesküvéselméletesebbet" is tudok kiagyalni.

1, Egy új médium bevezetéséhez a meglévők hathatós támogatására van szükség. Mivel a meglévők eléggé jól tejelnek, egy újért nem vágná le senki a jól tejelő tehénéjét. Lássuk be pl., hogy egyetlen TV társaság sem indított komoly internetes tartalmakat (mondom komoly) és ha még meg is tenné, vélhetően akkor sem folytatna a meglévő (TV) csatornáin a saját forrásaira támaszkodó kampányt. (látott már valaki RTL-es internetes tartalom kampányt?)

2, A Té csoport technológia/technikai megoldásokat szolgáltató és értékesítő cég. Az internetes tartalom és szolgáltatás nyújtás az előbbi, azaz technikai/technológiai megoldások értékesítését szolgáló "tényező". Csak annyit feccölhet az internetes szolgáltatások/tartalmak kommunikálásába, amit vissza tud hozni tech vonalon. Nem egészséges állapot, hogy jelenleg egy ilyen piaci szereplő a piacvezető a látogtói piacon.

3, Aki picit is járatos az IT-s üzelti világban, az tudja, hogy soha sem a legújabb megoldásokat, és sohasem a valódi értékén forgalmaz a gyártó/formaglazó. Az országban sokan fizetnek méltánytalanul sokat az internet hozzáférésért, mindenféle hűségnyilatkozat (és egyéb szivatás) miatt, miközben annak értéke harmadát! sem éri már.

Summa: Lehetne az Internet is meghatározó tényező az emberek életében, mint ahogy a televíziózás is az. Ehhez viszont egyelőre túl kevés szereplőnek van elemi, közvetlen érdekeltsége az internetes tartalom és szolgáltatás értékesítés, illetve hirdetési árbevétel realizálás sikerében.


süti beállítások módosítása