Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hol rontottam el?

Címkék: google kampány keresőmarketing sem etarget

2007.11.26. hétfő 19:08 Konrad

Rendszeresen találkozok olyan ügyféllel, aki már kipróbálta a Google AdWords-öt vagy az ETARGET-et, de rosszak voltak a tapasztalatai: sokat költött eredmény nélkül. Emiatt le is állította a kampányt, és csak azért keresett meg, mert látja, hogy a konkurenciája azóta is hirdet - vajon neki miért éri meg?

Az ilyen kampányokat utólag elemezve van pár típushiba, amit talán érdemes felsorolni. Vagyis ha felmerül a kérdés: hol rontottam el, akkor talán itt meglelhető a válasz.

Túl általános a hirdetés

Az egyik alapvető hiba, hogy a hirdetés szövege, amit használunk, semmitmondó. Nem derül ki belőle, miért mi vagyunk az érdekes, miért kell bennünket választani, miért érdemes kattintani. Egy ilyen szövegre sok olyan ember is kattint, aki aztán rájön: nem is ezt a lovat akarta, és azonnal el is húz onnan. Különös ismertető jegyük: 10 másodpercnél kevesebb időt töltenek az oldalunkon. Jól felismerhetőek Google Analytics vagy más hasonló statisztikai eszköz használatával és az adatok elemzésével.

Rossz a weboldalunk, rossz helyre jön az érdeklődő

Gondoljunk bele milyen az, amikor egy szórólap alapján elmegyünk egy boltba, ahol nekünk tetsző termék kapható. De ott bizony nem találjuk azt, amit keresünk, egyébként is csak olyan dolgokat mondanak nekünk, ami nem érdekes. Ha például csapot akarok venni, nagyon nem érdekel, hogy a boltot mikor nyitották és mennyire büszkék rá, nem érdekel, hogy az eheti akciójukban önműködő kerti mütyürkék kaphatók, és különben is zavar, hogy a hátsó sorok egyikében, a padlón ledobva találtam meg a nekem érdekes csapot, mindenféle leírás nélkül. Vennék itt bármit is?

Márpedig ha a hirdetésre kattintva a címlapunk jön be a weboldalon, ahol naná, hogy a bemutatkozással kezdünk, és a termékek csak egy-két kattintással érhetőek el - pedig azokat hirdettük -, akkor nem ugyanazt tesszük, mint amit fent vázoltam? A hirdetés után egy direkt ahhoz kapcsolódó oldalra érkezzen az, aki kattintott.

Könyörgöm! Fizettünk azért, hogy idejöjjön! Ne riasszuk el az első pillanatban! Nézzük tehát át a weblapot a hirdetéshez képest, és csináljunk külön érkezési oldalt, amire a katt után becsapódik az érdeklődő. És legyen statisztikai rendszer, és ne csak díszből: figyeljünk, elemezzünk, módosítsunk, ha kell.

Bár tudnám, hova, de hova, de hova...

Vajon tudjuk azt, hogy miért hirdetünk? Mi a célunk? Mit és főleg hogyan akarunk elérni? Vagy csak hirdetünk, mert valaki azt mondta, jó lesz az? Legyenek konkrét céljaink: akarjunk pl. 100 feliratkozót a hirlevelünkre a kampány alatt. Vagy akarjunk 456 ezer Ft forgalmat. Vagy akarjunk adatbázist építeni a szőke nagymellű 19 éves bölcsészlányokból. Tudomisén, mit, de akarjunk valamit, amit jól meg tudunk fogalmazni, és amihez képest tudunk weboldalt csinálni, kampányszöveget szerkeszteni. Legyen célunk, és legyen olyan célunk, ami mérhető is: ha x forintot kiadtam, y forintnak realizálódnia kell előbb-utóbb, és úgy illenék, hogy y legyen a nagyobb, és ne fordítva...

Kevés és drága szavakra fut a hirdetés

Ez a legáltalánosabb probléma: alig pár szót választott a hirdető (jellemzen 20-nál kevesebbet), és ráadásul azokat drágán veszi, sok-sok pénzt adva a kattintásokért. Az ETARGET-ben például ezzel lehet a legjobban elcsúszni: nagyon nem mindegy, hogy a kampányon belül az átlag kattintási ár 120,- Ft vagy 35,- Ft... Megoldás? Sokkal több kulcsszó és sokkal óvatosabb licitálás!

Ott is hirdetünk, ahol nem kéne

Napokban történt, hogy kiderült: a Google-ben azért hirdetett a cég, hogy a keresőkben biztosan megtalálják, de kiderült, a költések kétharmada a Google tartalom hálózatban ment el - a célhoz képest tök fölöslegesen... Ugyanez az ETARGET-en is előfordul: olyan helyeken is megjelenik a hirdetés, ahol biztos nem kellene. Most nem akarok felsorolni oldalakat, mert még a végén megsértődnek, de bizony van nekünk egy alap oldallistánk, amiket a kampány indulása előtt már kikapcsolunk (persze vannak célcsoportok, amikor nem). Megoldás? Figyeljünk oda, hol jelenik meg ténylegesen a hirdetés. Mi kell ehhez? Figyelni az oldal látogatottsági statisztikáit...

Hát ennyi. Ezek az alap hibák, amik bizony súlyos százezreket jelentenek azoknak, akik csak úgy belevágnak egy PPC kampányban. Könyörgöm, mielőtt kinyitjuk a pénztárcánkat, megadjunk a kártyaszámunkat, elindítunk egy utalást: GONDOLKODJUNK! Nagyon megéri...

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1242748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István · http://www.honlap.biz 2007.11.26. 21:01:34

Sziasztok ismertek valakit Mo-on akinek van Google Analytics vizsgája ?

Gál Kristóf · http://www.adwords-hirdetes.hu 2007.11.26. 22:35:27

Legjobb tudomásom szerint nincs Analytics "vizsga" (amilyen Adwords-höz is van), csak "Authorized Consultant" státuszú cégek vannak, de ilyen - szintén tudomásom szerint - nincs kis hazánkban.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.11.26. 22:46:47

István:
Az Analytics "vizsga" gyakorlatilag annyira meg van nehezítve, hogy hazai cégnek szinte lehetetlen letenni-megkapni, stb. :(

A feltételei egyszerűen nem a hazai piachoz vannak igazítva.

Alex_79 2007.11.27. 08:31:13

Szerintem nem cska a vizsgától függ mennyire jöl költöd le az ügyfél pénzét. Odafigyeléssel jó eredményeket lehet elérni, jó amikor a hirdető azt mondja a kampány végén, hogy tényleg megérte neki és a jövőben is hirdetni fog.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2007.11.27. 08:59:12

A céllal kapcslatban. Vannak cégek - elég sok - akik azt sem tudják, hogy a céget mire alapították pontosan...

Mária 2007.11.27. 10:41:31

El tudná nekem valaki magyarázni, lassan, érthetően, mint egy gyereknek, hogy miért jó az a Budapest Banknak, amit akkor látok, ha beírom a keresőbe a "lelkes emese" kifejezést, majd a jobb oldali szponzorált linkre kattintok?

Sziebig Péter · http://www.klikkmania.hu 2007.11.27. 11:45:55

Mária:
az első profi megoldása amnnak, hogy hogyan vezessünk le egy TV hirdetés által gerjesztett érdeklődést a keresőhirdetésekkel.

Részemről jár a piros pont

Mária 2007.11.27. 12:08:06

Péter: sok szóval, kifejezéssel végigpróbáltam, amit az esti híradót követő reklámblokkból magához térő ember próbálhat, de csak a "lelkes+emese" kombinációra jön elő a hirdetés. Ami ugye maga a webcím lenne és annak kellene az első helyen jönnie, fizetés nélkül...

Miért a fizetett hirdetést kapom, miért nem maga a honlap van az első (vagy első valahányadik) helyen?

Miért nem csak kisegítő lehetőség a fizetett link pl az emese+bank, emese+budapest+bank, emese+reklám kifejezésekre arra az esetre, ha az érdeklődő annyira figyelmetlen, hogy nem tudta megjegyezni a webcímet, de a bugyuta karakter megmaradt az agyában?

Az emberek már hetek óta keresgélnek ezekre a szavakra, nem lenne baj, ha találnának is valamit...

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.11.27. 12:24:10

Jogos a felvetés Mária részéről.
Csúsztak a regisztrációval és a honlappal, csak tegnap óta van rajta tartalom asszem.
Idővel ott lesz a honlap az organikus találatok élén, igaz addigra már lehet hogy nem lesz aktuális a reklám :)

gzs · http://www.marketingotletek.hu 2007.11.27. 16:32:09

Tekintve a lelkesemese.hu forráskódját, és full flash tartalmát azt hiszem régen lefut a kampány mire bekerül a google természetes találatai közé az oldal. De banknak ezzel az oldallal talán nem is ez volt a célja.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.11.27. 16:44:05

hmm

ki más keresne rá a 'lelkes emese' szóösszetételre, mint aki már úgyis tudja az online kampányból, hogy miről is van szó?

embörök, a marketing nem csak online...

(amennyiben a filmen nem szerepel a webcím, elnézést ..akkor tényleg töketlenek:))

Mária 2007.11.27. 16:46:21

A bankot rábeszélték valamire, amire nem kellett volna. Erre mondják, hogy kétszer költ, ki gyorsan költ.

Közvetlen előzménye az állatidokis oldal, ott is rájöttek idővel, hogy kellene valami épkézláb tartalom is a hülyeség mellé :)

De hogy egy full keresőbarátságtalan ötletet, amivel ráadásul legalább 2 hét csúszásban vannak, megtámogatni egy AdWords kampánnyal, ez olyan kombó, amit ritkán lát az ember :)

Trianta 2008.07.17. 07:19:22

Hogy lehet az (vagy mi az oka), hogy a napi átlag 1000 egyedi látogatómból csak napi kb 10-15 kattintás van?

Minden oldalon meglelenik Etarget hirdetés, az össz oldalletöltés átlag 50.000

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.17. 09:28:01

Trianta, melyik odlalról van szó?

Trianta 2008.07.18. 11:29:15

Konrad, küldtem emailt.


süti beállítások módosítása