Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A banner ára: mennyi az annyi?

Címkék: onlinemarketing kampány üzlet banner hónap

2009.02.05. csütörtök 22:15 Konrad

Az előző bejegyzésemben írtam a banner árazásának egyik részéről. Most a banner árazásának egy másik kérdését fogom feszegetni, méghozzá azt, melyik hirdetésünket mennyiért adjuk. Vagyis hogyan árazzuk be a portálunkat!

Előljáróban annyit, hogy mielőtt árazunk, tisztázzunk le néhány dolgot. Ilyeneket: mennyi az a bevétel, amire szükségünk volna minimum. Hogyan fogjuk értékesíteni a hirdetéseket. Milyen értékesítési stratégiát folytatunk. Mennyi időt, pénzt akarunk fordítani erre az egészre? Mármint a bevétel-termelésre.

Lehet, bután hangzik, de az a tapasztalatom, hogy sok tartalomszolgáltatással foglalkozó cég nem tud vagy nem akar ezzel foglalkozni (az értékesítéssel), pedig ebből akar megélni...

De ha tudjuk mit akarunk és hogyan akarjuk, akkor kezdjünk el számolni. Van egy régi vicc a marketingben, amikor a tanár feladja feladatnak, hogy számolják ki a tanítványok, mennyibe is kell kerülnie egy terméknek, majd mutassák be, hogyan jutottak el az árhoz. Mindenki számol, mint a güzü: anyagár, energia, fejlesztés, cégfenntartás, elvárt haszon, disztribúciós csatorna költsége, adók és járulékok, stb. Az ügyesebbek még komplett többváltozós Excel táblákat is gyártanak. Így mindenki kap egy eredményt, és mindenki boldog. Mindaddig, amíg a tanár meg nem oldja a kérdést ilyen egyszerűen:

Bemész az első boltba, megnézed, a konkurenciád mennyiért árulja ugyanezt, és add 5%-al olcsóbban. A költségeket pedig igazítsd ehhez az árhoz!

Oké, ez így nem mindig igaz, de talán érthető a lényeg: hiába akarunk mi 50,- Ft-ért adni egy banner megjelenést, ha a többiek 10-15,- Ft közötti áron nyomják. Irreális lesz...

Vagyis a bannerek árazását a konkurenciáink árához igazítsuk. Ez egy nagyon egyszerű startégia, hiszen a piac elég fejlett. Persze így is van hatalmas mozgásterünk: eldönthetjük, drágábbak vagy olcsóbbak akarunk lenni, ugyanolyan árazást akarunk, vagy el akarunk térni attól... ez stratégia kérdése!

De azt is el kell döntenünk, mennyire bonyolítsuk túl a médiaajánlatunkat. Főleg kisebb oldalaknál látom azt, hogy szinte minden rovatnak más az ára (más az egy letöltés ára), és olyan 6-8 formátumot is beáraznak. A különböző ár viszont elsősorban akkor indokolt, ha valóban más értéke van a felületnek! Mondok példákat: ha időalapon árazunk, érthető a különböző ár, hiszen teljesítménytől függ, mit akarunk kapni. Egy kisebb forgalmú rovat olcsóbb, egy nagyobb drágább. Ha mondjuk cikk oldalakat hasonlítunk pl. fórum oldallal, akkor is érthető a különböző ár, hiszen más a felhasználói szokás. Ugyanígy a címlap versus rovat árkülönbség is érthető (most egy banner megjelenési áráról beszélek!). De ennél több szerintem nem. Vagyis nem kell igazából különbséget tenni rovat és rovat között, még akkor sem, ha azt gondoljuk, többet ér egy gazdaságot olvasó egy bulvárt olvasónál. Én maximum 3 különböző árat tartok elfogadhatónak egy általános portálnál (ugyanarra a hirdetési méretre),  címlapot, rovatot, szolgáltatást. De néha még ez is sok.

No és akkor térjünk a lényegre, az egyik legfontosabb piaci sajátosságra: kedvezmények. A listaár úgy viszonyul a bevételhez, mint a választási program a kormányprogramhoz: a fele sem igaz. Számoljunk! Adni kell 15% ügynökségi kedvezményt. Aztán mennyiségi kedvezményt, ami persze 5%-tól indul, de elmehet 35-40%-ig, sőt, akár tovább. És végül nem ritka az ezen felüli bónusz is, a maga (ésakkorezüzletititok) százalékával. Igen, ezeket "csak" az ügynökségeknek kell kifizetnünk, de ehhez közeli kedvezményt illik adni a direkt ügyfeleknek is! Igaz, lehet, másnak nevezzük, pl. azért olcsóbb neki, mert hajlandó 3 hónapot aláírni, vagy mert végre hajlandó hirdetni...

Ebből látszik, hogy jó, ha a listaár felét megkapjuk! Ehhez képest (is) árazzunk!

A fentiekben nem beszéltem semmi konkrét összegről, és nem véletlenül. Maradjon meg ez egyedi tanácsadási feladatnak nálam, vagy másoknál, akiknek van ezirányú tapasztalata. Azért mégis adnék egy fogodzót, ez pedig egy becsülhető "reklám-érték". Ennek az alapja az adott idő alatt elérhető felhasználók mennyisége és az elért felhasználók "milyensége", vagyis a nálunk elérhető célcsoport(ok). Azaz ha egy hónap alatt 20 ezer egyedi felhasználóm van, akikről tudom, hogy nagyvárosi AB státuszúak, akkor ehhez lehet rendelni egy árat. Pl. azt, hogy ha egy ember elérése (a példa kedvéért) 10,- Ft-ot ér, ésha valaki olyan kampányt futtat, amivel elér mindenkit, akkor az 10,- x 20.000 = 200.000,- Ft-ot ér. És akkor akár innen is el lehet kezdeni visszaszámolni a banner árakat.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr85925332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.02.06. 08:52:12

"Bemész az első boltba, megnézed, a konkurenciád mennyiért árulja ugyanezt, és add 5%-al olcsóbban. A költségeket pedig igazítsd ehhez az árhoz!"

vagy annyiba kerül, amennyit adnak érte. de az ár mindig a minőség rovására megy....

zRg 2009.02.06. 08:55:05

Köszi, jó kis poszt.
Na de mi van, ha minden konkurensed idő alapon (és nagyon külnböző listaárakon) kínálja a bannert, Te viszont különböző okok miatt csak idő alapű árat nem tudsz mondani? :) Mert ez a részpiac történetesen egyáltalán nem fejlett... Ez ám a kihívás.


süti beállítások módosítása