Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

...mondta Lenin

Címkék: tanácsadás hónap

2009.08.11. kedd 19:00 Konrad

Talán a legnagyobb tévhit a tanácsadás esetében az, hogy a tanácsadónak jobban kell ismernie a partnerének az iparágát és a munkáját, hogy így adjon tanácsot. Tanácsadóként nagyon hamar megtanulja az ember, hogy az adott területet a legjobban az ügyfél ismeri, hiszen ő él benne, ott termeli a profitját, ez kellett, hogy a vérévé váljon.

Tanácsadót nem azért fogad, hogy szakmailag jobb legyen, hanem azért, hogy minden más területen hatékonyabb legyen. Vagyis a tanácsadó nagyon sokat tanul az ügyféltől.

Jellemzően meg kell tanulni azt az iparágat, azt a területet, ahol az ügyfél jelen van. Ez persze nem jelent elmélyült tudást, de a terület megismerését mindenképpen. Aztán meg kell tanulni magát az ügyfelet is: a viselkedési mintáit, belső működését, történetét - és gondolatait.

Sőt, sok olyan dolgot is kénytelenül megtanul az ember, amit az ügyfél sem tud magáról - hiszen a külső szem sok dolgot máshogy lát.

A tanácsadás ugyanis egy folyamat. Nagyon ritkán feladat az, hogy az ügyfél teljes hátraarcot akar csinálni. Jellemzően a meglévő folyamatokat kell rendbe rakni, azokat kell jobbá tenni. Igaz ez akkor is, amikor weboldalt alakítunk át: bár a webes megjelenés jellemzően teljes hátraarc, de valójában azért történik ez, mert a korábbi weblap nem a cégről szólt, nem a cég céljait képviselte.

Ebből a szempontból egyébként a valódi keresőoptimalizálás sem lóg ki a sorból: az ügyfél konkurenciáit és a weboldalának a működését a sikeres optimalizáláshoz nagyon meg kell ismerni.

Tehát tanulunk. Napról napra, óráról órára tanulunk. Miközben külső szemlélőként, saját területünket ismerve javítjuk az ügyfelünk üzleti tevékenységét.

Éppen ezért érdemes gyanút fogni olyan esetekben, amikor adnak egy kész megoldást, amikor a meghallgatásunk nélkül már azonnal tudják a tutit. Az nem tanácsadás. Az valami más.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr891303378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gergő bá' 2009.08.11. 21:24:00

Mióta követem a blogod egyre jobban válik nyilvánvalóvá, hogy nem szereted az ilyen-olyan "marketing-gurukat". Ami persze érthető, és jogos. :)

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2009.08.11. 22:02:53

Egyértelmű a helyzet, vannak "megmondó-oktató" marketing tanácsadók, vagy guruk, akik igazából e-bookon, konferenciákon, zárt blogokon keresztül oktatják a kezdő, vagy kisebb vállalkozásokat. Hogy ezek a : "tömegnek megmondjuk mit kell és hogyan csinálni" - oktatásokat sokan nem is tudják alkalmazni az más téma, de ezek nem fizetnek meg jó szakembereket. Az a tanácsadói igény amiről írsz, az pedig most épül ki, de éppen ők azok akik nem nagyon írnak blogokat, e-book-okat stb. stb

Mária 2009.08.11. 22:03:10

@Molnár Gergő:

Amíg valaki ténylegesen nem kezd tanácsadóval dolgozni, nem tudja, mire számíthat. Sokan félnek a szemtől szembe munkakapcsolattól, mert nem tudják, hogyan és mennyire tartsák kézben a folyamatot.

Az ügyfélnek sem könnyű ám :)

A "guruk" pont ebből a szempontból kínálják a könnyebb megoldást: ha az ügyfél kész konzervet vesz, nincs két résztvevős játék, nincsenek emberi aspektusai a dolgoknak, nincs személyes kapcsolat.

Nem kell az ügyfélnek kiadnia magát. Nem kell vállalnia, ha valamit rosszul csinál. Nem kell megfogadnia, megvalósítania, amire biztatják.

Nincsenek megoldásra váró kellemetlen helyzetek. Tökéletes a helyzet ügyfél általi ellenőrzése.

Mármint azok számára tökéletes, akik nem képesek arra, hogy a dolgaikat élesben, tétre, a dolgok emberi oldalát is felvállalva csinálják.

Ez a konzervárus guruknak is kényelmes helyzet. Hiszen éles helyzetekben valószínűleg ők sem teljesítenének olyan jól, mint szimbolikusan, vagy valóságosan is bedobozolva.

Gergő bá' 2009.08.11. 22:07:18

@Mária: Viszont én, mint lelkes, amatőr marketing hallgató úgy gondolom a konzerv guruktól is lehet tanulni. Ha mást nem konzerv értékesítést. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.11. 22:13:48

Nem sok bajom van a konzervekkel, ha azok tartalma jó, szakmailag vállalható.
De az nem tanácsadás, hanem valami más. Oktatás, tippek, javaslatok, ilyesmi.
Vagyis nem rosszak, hanem mások.

is 2009.08.11. 22:51:06

amit a poszt leír, az a tanácsadás _egyik_formája_. az is tanácsadás, amikor az országban egyetlen speciális szoftvert 30 éve ismerő guru van, és mindenhvá őt hívják, hogy spéci, a szoftverhez kapcsolódó problémákat oldjon meg. és az is tanácsadás, amikor az ügyfél igenis azt várja, hogy neki módszertani utat mutassanak, és NE vegyék figyelembe a jelenlegi helyzetet, illetve elsődlegesen ne ahhoz alkalmazodjanak.

de ez csak egy komment (ahol nem lehet részletesebben leírni az _egész_ tanácsadói szakmát).

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.08.11. 22:51:26

@Mária: Kényelmesebb, de így a világon semmi értelme a tanácsadásnak. A nehézségek felvállalása nélkül minden marad a régiben. Több tanácsadóval is dolgoztam már, de eddig szinte kivétel nélkül a máshol bevált sablonokba akartak bennünket belekényszeríteni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.11. 23:00:47

@is: ha az mást akar, nem akarja a jelenlegi helyzetet "feldolgozni", akkor is meg kell ismernem legalább őt és akkor is meg kell ismernem azt az ipraágat, ahol dolgozik.

A specialista munkája pedig nem tipikus tanácsadás, az vagy oktatás (ha betanít valakit), vagy feladat végrehajtás (ha megí pár sort). Nevezheted végülis tanácsadásnak is, végsősoron mindegy :)

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.08.12. 02:47:06

Szerintem azért fordul valaki tanácsadóhoz, mert a tanácsadó rendelkezik egy olyan eszköztárral, amivel az ő problémáját feltehetően meg lehet oldani. A tanácsadónak pedig ezt az eszköztárat kell az adott problémára és adott környezetben optimálisan felhasználni. És persze az sem hátrány, hogy sok esetben a tanácsadó már tapasztalatot szerzett hasonló problémákban, hasonló környezetben. Ismerve a buktatókat sokkal hatékonyabban tudja használni az eszköztárát.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.12. 08:25:45

Mielőtt hozzászólok, megjegyzem én dolgoztam informatikai tanácsadóként egy "BIG4"-nál és a projektek többsége állami cégeknél, nagy pénzügyi szervezeteknél, bankoknál volt - van némi rálátásom ahhoz, hogy véleményem hiteles legyen. Három fajta tanácsadó létezik szerintem:

1: Nevezzük Konrád miatt VULGÁRTANÁCSADÓK, de soroljuk ide minden olyan tanácsadót, aki egy bloggal, honlappal és/vagy egyéni vállalkozóival valaminek a szakértőjének mondja magát és pénzt próbál keresni. Ezek a tudások nem speciális tudások, bárki felszedheti az interneten. A tanácsadók általában laikus vagy a témában nem jártas ügyfeleknek tudják eladni a szolgáltatásaikat, termékeiket. Hangsúlyozom én tisztelem ezeket a tanácsadókat, sokszor nagyon is egyedi és mélyen szakmai tudásuk van!! Nagyon sok ilyen tanácsadó van, tiszta dzsungel (nem reklámozni akarom), talán pont ezért tartottuk fontosnak az MSZII lista létrehozását. (Nem linkelem be, ha érdekel -> Google)

2: KK Tanácsadók: Általában céggel, több emberrel rendelkező cégként vagy egyedül dolgozó tanácsadó - utóbbi esetben pl. ha nagyon speciális az emberke tudása (pl. Oracle specialista - ismerek is egy ilyet, amerikából jár haza). Szóval ezek a tanácsadók (talán idetartozik Konrád is) már referenciával, komoly szakmai háttérrel rendelkeznek. Tanácsadói óradíj 10-15.000 Ft-tól indul. A módszertanuk elsősorban a szakmai tapasztalatuk és a piaci jellemzőkhöz / trendekhez való közelítés. Sajnos még ezek a cégek sem tudnak nagy projekteken elindulni, mert a tender/közbeszerzés (aminek a kiírása és részvételi tájékoztatója csak 80-100 oldal) olyan certifikációkat kíván meg (CISA, ISO, CISSP, CISM, MBA, SOX, PMI) amit kis tanácsadó cégek nehezen tudnak teljesíteni.

3: BIG tanácsadó cégek. Ügyfeleik állami cégek, bankok, pü. szektor képviselői. A projektek 5-10 milliótól kezdődnek és a teljesen alap óradíj 30e - 220e között mozog. A módszertanuk pedig a szabványok és a Best Practices ajánlásokból összegyúrt saját módszertan. Itt valóban igaz, hogy nem baj, ha nem tökéletes szakértője a témának a tanácsadó cég, hiszen ők egy sablont visznek (ez a módszertanuk) amibe beillesztik a környezeti változókat (interjúk, tesztek) és ennek alapján állapítanak meg egy jelentést. Ez a jelentés kb. 2x elitebb, mint bármilyen VULGÁRTANÁCSADÓ fő terméke (pl. e-book) - csak hogy érezzük a különbséget.

Alapvetően egyet értek: ismerni kell az ügyfelet, konzervmegoldások léteznek, de sokmindenre nem jó. A Wolf is hirdeti, hogy azonnal felhasználható, instant megoldások...de ez mire jó? Max arra, hogym minden 3. ügyfelének ugyanaz legyen a reklámszlogenje...

Mária 2009.08.12. 09:50:55

@$Norbert$:

Ez elvileg igaz, gyakorlatilag viszont vigyáznék azzal, hogy alábecsüld az általad az első kategóriába sorolt tanácsadók jelentőségét, akik "még az MSZII listán sincsenek rajta".

Rengeteg jó szakember van, akik nem keresik a nyilvánosságot és a mindenféle megmérettetést, ennek ellenére, vagy inkább emiatt, meglepő helyekről kérnek tőlük árajánlatot ;)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.12. 10:20:35

@Mária: Akik az interneten rajta vannak azok szépen lassan megtalálják a listát is és folyamatosan jelentkeznek. Ettől függetlenül igazad lehet.

Viszont az interneten (de szerintem az offline világban is) a tanácsadónak akkor megy a business -e, ha ismerik. Valószínűleg Vida Áginál is van jobb (gyermek)pszchiológus, de őt sokan ismerik a neten, így feltételezem sok anyuka olvassa az oldalát. Rádiókban, most már 1-2 TV-adásban is felbukkan: akarva akaratlanul sztárszakértő lehet, ha akar.

Én nem tudom elképzelni azt a jól menő business-t, aki nem keresi a nyilvánosságot és a megmérettetést. Mert ez épp nem erről szól.

Illetve de: ha nagyon sok, nagyon gazgad ismerősöd van, akik adnak elég munkát neked ahhoz, hogy ne kelljen kiállni a nyilvánosság elé. Valljuk be: nem ez a jellemző.

Mária 2009.08.12. 12:02:53

@$Norbert$:

Nem ez a jellemző, ennek ellenére pl nekem egy időben csak néhány ügyfelem van, akik adják a munkát. Mert én ezt a modellt találtam ki magamnak, egy emberként nem is akarnék, nem is tudnék többet vállalni. Az alkalmazotti létből pedig olyan szinten elegem lett anno, hogy nem csak keresni, de kínálni sem szeretnék egy jó ideig állást :)

Egyébként az igazán jó tanácsadók szerintem a hozzám hasonló utat járják: megszerzik a nem kevés tapasztalatot alkalmazottként valahol, utána elkezdenek válallkozni az állásuk mellett, majd, ha eljön az ideje, teljes mértékben önállósodnak.

"Ismertségre" a neten annak érdemes törekedni, aki a fővárosban dolgozik, hiszen ott övé a potenciális magyar piac 20%-a. Vidéken viszont fizikailag lehetetlen, hogy iksz kilométer sugarú körön kívül ügyfelet vállalj. Ezért nem is éri meg túl sokat, vagy bármennyit is beletenni egy céges honlapba és a folyamatos, országos szintű vadászgatásba egy vidéki tanácsadónak, amennyiben hús-vér emberekkel dolgozik és nem infoterméket árul.

Gondolkodtam ezen az e.v. kontra céges dolgon. Ha céges platformon fut a dolog, akkor van egy, vagy néhány tulajdonos, a többiek pedig úgyis csak simán alkalmazottak. Kivéve persze az egyéni cég valamilyen formáját, ami van, akinek megéri adózási szempontból, de lehet olyan elképzelés is, amikor felesleges pénzkidobás.

Cégvezetőként viszont sok ember kénytelen lemondani arról, hogy a szakmájának éljen, mert a vérét is kiszívják a vezetésből és az adminisztrációból adódó napi rutinnal kapcsolatos feladatok.

Tóth Zsuzsanna · http://webdesigner.blog.hu 2009.08.12. 12:08:47

Hogy a posthoz is szóljak, mert ez az egymásra mutógatósdi, hogy: bee, te vagy az! már kezd némileg unalmas lenni. Tehát:
az instant dolgok is lehetnek jók - de mindenki tudja, hogy nem az "igazit" eszik-isszák, és a kapott élmény is eléggé műanyag. Van olyan ismerősöm, aki csak a neszkávét issza meg, hol érdekli őt a frissen őrölt kávé illata.

Én azt szoktam mondani, minden ügyfélnél más szakmát tanulok, persze, ahogy írod is felületesen. Ahhoz, hogy egy-egy témába, szektorba jobban belelássunk, szerintem tanácsadói szinten is specializálódni kell. Így a konkurensekből rögtön partner lesz, mert nem ugyanolyan halra halászunk ebben a kis vízben. Neked nem konkurencia az instant marketing, ahogy nekem sem pistike, és a template gyárak, de lassan már a webstúdiók sem.

Kolbert István 2009.08.12. 12:30:34

@$Norbert$: Nem a használt eszközök determinálnak vkit "vulgártanácsadóvá" hanem a stílus.

2009.08.12. 23:29:56

Én mint a legkisebbek egyike, csak azt szeretném mindenki figyelmébe ajánlani, hogy ma is kaptam egy levelet...

Egy rádiósműsorvezetőtől, lemezlovastól, nevezzük dj. - nek, aki azt akarta megtudni és tudta is meg, hogy hogyan tehetne szert hírnévre az internet segítségével.

Megkérdeztem, hogy honnan hallott rólam, és miért engem választott. Böngészve talált rám és az ok amiért hozzámfordult: Írt guruknak, tanácsadóknak, de senki sem reagált, még annyit se, hogy "nem érdekelsz".

idézem:

"Először is köszönöm, hogy válaszoltál!:-) Rád a neten böngészve véletlenül bukkantam és tetszettek a dolgok amiket írtál, nem mellékesen korábban már másoknak is írtam de ők nem válaszoltak! "

Ez mindent elmond a mai tanácsadásról. Én aki alig hobbiszinten foglalkozik ezzel, meg köszönöm az ügyfeleket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.13. 11:52:53

@safranynorbert: @Mária: Kérem, a folytatást már témára koncentrálva, személyeskedés nélkül tegyétek meg. Ha személyeskedtek, akkor kegyetlenül törlöm.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.08.14. 23:10:47

Egyetértek a posztban állítottakkal. És azt gondolom, hogy az Instant, az nem tanácsadás. nem mondom, hogy fölösleges, vagy hogy teljesen rossz, de a tanácsadás személyre (cégre) szabott, viszonylag hosszabb ideig tart, és ez idő alatt szinte folyamatos kapcsolattartást követel, na meg rendkívül sok megismerést. Élmény Pl. amikor egy tengeri hal kereskedőnek kell tanácsadást végezni... utána pedig az agyag és ásvány-bányáknak. Aki az instantot eladta, jószerivel azt sem tudja mivel foglalkozik az, aki megveszi. Legalábbis soxor így van. És az instantos ezért nem tudja később idegileg kikészíteni kérdéseivel később a bécsi piacon a halkereskedőket :)


süti beállítások módosítása