Pár éve már, hogy a Varga Pincészetnek (Vargabor) csináltunk egy kampányt, és bár azóta nagyobb reklámokban nem működtünk közre velük, azért tartjuk a kapcsolatot. Ennek kapcsán alakult úgy, hogy technikailag átvesszük a Facebook-on futó kampányukat. Ez az átvétel az utóbbi napokban történt, és érdekes dologgal szembesültünk - talán nem haszontalan, ha megosztjuk.
A kampány célja a Varga Pincészet Facebook-oldalának a promóciója, tehát belső hirdetésekről beszélünk a rendszerben.
Az átvételt eredetileg úgy csináltuk, hogy leállítottuk a Vargabor saját kampányát, a szövegeket bemásoltuk a mi accountunkba (OM account), és elindítotuk a kampányt.
A kampány a régi helyén úgy futott, hogy az ajánlott bid (tehát az ajánlott kattintási díj) 18 eurocent volt, így lett rengeteg megjelenés és persze sok kattintás. A hirdetések áthelyezése után az ajánlott bid 50 eurocent lett! Két és félszeres növekedés, ugyanazokra a szövegekre, ugyanazon belső landing page-re.
Ha nem állítottuk ennyire a licitet, akkor nem volt megjelenés se... Ez így nem is jó, meg drága is... Elkezdtük vadászni, mi lehet a baj, és végül az ügyfél (Varga Bálint, ne legyen névtelen) volt az ügyes. Mint kiderült, önmagában az átállás sem volt már jó...
Tehát a következőt kellett tenni: első körben törölni az összes hirdetést. Aztán az OM accountot admin joggal hozzá kellett adni a Vargabor csoporthoz (ez ugye a landing page). Majd ezt követően innen kellett a kampányt indítani a "Promote your page" gombbal. Nos, ez eredményt hozott: az ajánlott bid 19 eurocent lett!
Végül még egy tapasztalat: január óta kb. 50%-al nőtt az egy kattintásra eső költség. Látszik, hogy egyre többen használják itthonról is a Facebook hirdetési rendszerét.
Ezúttal is köszönöm Varga Bálint és a Varga Pincészet közreműködését, és azt, hogy megírhattam ezt a bejegyzést!
Utolsó kommentek