Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Facebook bid csökkentés

Címkék: kampány keresőmarketing facebook

2010.03.05. péntek 17:30 Konrad

Pár éve már, hogy a Varga Pincészetnek (Vargabor) csináltunk egy kampányt, és bár azóta nagyobb reklámokban nem működtünk közre velük, azért tartjuk a kapcsolatot. Ennek kapcsán alakult úgy, hogy technikailag átvesszük a Facebook-on futó kampányukat. Ez az átvétel az utóbbi napokban történt, és érdekes dologgal szembesültünk - talán nem haszontalan, ha megosztjuk.

A kampány célja a Varga Pincészet Facebook-oldalának a promóciója, tehát belső hirdetésekről beszélünk a rendszerben.

Az átvételt eredetileg úgy csináltuk, hogy leállítottuk a Vargabor saját kampányát, a szövegeket bemásoltuk a mi accountunkba (OM account), és elindítotuk a kampányt.

A kampány a régi helyén úgy futott, hogy az ajánlott bid (tehát az ajánlott kattintási díj) 18 eurocent volt, így lett rengeteg megjelenés és persze sok kattintás. A hirdetések áthelyezése után az ajánlott bid 50 eurocent lett! Két és félszeres növekedés, ugyanazokra a szövegekre, ugyanazon belső landing page-re. 

Ha nem állítottuk ennyire a licitet, akkor nem volt megjelenés se... Ez így nem is jó, meg drága is... Elkezdtük vadászni, mi lehet a baj, és végül az ügyfél (Varga Bálint, ne legyen névtelen) volt az ügyes. Mint kiderült, önmagában az átállás sem volt már jó...

Tehát a következőt kellett tenni: első körben törölni az összes hirdetést. Aztán az OM accountot admin joggal hozzá kellett adni a Vargabor csoporthoz (ez ugye a landing page). Majd ezt követően innen kellett a kampányt indítani a "Promote your page" gombbal. Nos, ez eredményt hozott: az ajánlott bid 19 eurocent lett!

Végül még egy tapasztalat: január óta kb. 50%-al nőtt az egy kattintásra eső költség. Látszik, hogy egyre többen használják itthonról is a Facebook hirdetési rendszerét.

Ezúttal is köszönöm Varga Bálint és a Varga Pincészet közreműködését, és azt, hogy megírhattam ezt a bejegyzést!

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr281811974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyvelomo 2010.03.05. 19:05:48

Konrád, meg tudnád adni Varga Úr elérhetőségét, mert én is most tervezek online marketingelést ;-)

2010.03.05. 19:08:46

üdvözlöm Vargabor Urat, finom bort gyártanak :)

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.03.07. 23:11:42

a hír igaz csak nem osztogatnak hanem...

2-3 hete indítottam FB kampányt, 3 kutyás témakörben, igaz nem a saját FB hanem a www.petnet.hu nyitóoldalára vagy annak egy belső linkjére mutatott a hirdetés

teszt jeleggel 3-5 kreatívval, különféle célcsoportokra fókuszálva figyeltem a hirdetési értékek változását. Sajnos nem sikerült megfejtenem a dolgot így abba is hagytam, ez történt:

kampányt elkészítettem, ajánlott licit legtöbbször 10-22cent, AdWből okulva gondoltam minimum a felénél jobbat kell ajánlani, h megjelenjen, 18centel kezdtem a teljes magyar 18 év feletti lakosságra fókuszálva. naponta több alkalommal ellenőriztem a megjelenésszámot és a kattintási arányt, persze eközben az ajánlott licittartomány változását is.
Sajnálatosan egyetlen alkalommal sem sikerült _semilyen_szabályt_sem_ felállítanom arra, h vajon az ajánlott licittartomány, miért csökkent 6-18centre vagy miért ugrott fel 22-45centre(mindkettő előfordult naponta több alkalommal is!). Mivel a rendszer árazása elég kiszámíthatatlan volt, ráadásul sem nekem sem ismerőseimnek nem sikerült egyszer sem elcsípnünk a több 10k hirdetés egyetlen megjelenését sem, így felhagytam vele amíg nálam okosabb emberekkel nem beszétem, sajnos, ilyet eddig nem találtam, pedig biztosan van :) Kérem jelentkezzetek! :D

Aki megmondja, h mi alapján áraz a FB és képes erre szabályokat felállítani, annak finom belga vagy igény szerint másfajta sört fizetek, vagy tejeskávét, esetleg a csajoknak jár a koktél :)

valakinek tapasztalata, ötlete?

gabesas 2010.03.10. 16:40:18

[OFF]
@cadmagician: gyártottak már finom bort is, így pontosabb szerintem :)
Mondjuk a tavalyi év egyik legtöbbet vásárolt bora nálam az ő egyik rozéjuk volt. Jó akciókkal jó ár-értékarány, kellemes esti iszogatásokhoz való borocska.

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.03.10. 23:42:39

eltelt 3 nap és nincs más akinek lenne komolyabb tapasztalata a FB-al?

nemsemmi, gáz :(

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.10. 23:47:57

@Petnetman: vagy csak nem találta meg a postot :) Egyébként valóban hektikusan ugrál a bid ár, most jelenleg már arra gondoltam, hogy valami jósnőt keresek kampánytervezésre ;)

Mundr 2010.03.11. 08:33:34

Én a helyedben jobban céloznék és arra nem sajnálnám akár az 50 centet sem, ha az egész 18 év feletti lakosságot célzod arra vannak jóval olcsóbb PPC szolgáltatók. Én ezt a kettőt vegyíteném.

Petnetman · Http://www.petnet.hu 2010.03.11. 10:42:04

@Konrad: a hirdetések száma vélhetően nem ugrál hatalmasat naponta többször (ugyanazok a kreatívok vannak már egy ideje, persze lehet nem látunk mindent), így nem tudodm elképzelni, hogy a bidek miért változnak _minden_egyes_alkalommal_
volt olyan hogy a felére harmadára csökkent(6-12), majd mikor 5 perc múlva beléptem (merthogy ilyenkor nem mentek rá hanem csak kilépek) akkor már 22-36nál járt a licit. Sajnálatosan mivel ez tervezhetetlen abba is agytam a használatát, komolyan fizetném a sörét annak aki megfejti mi történik!

Konrád! akár össze is dughatnánk a fejünk személyesen, megnézni a kampányokat futtatni egymás mellett hátha közösen észrevennénk valamit(érdekes lehetne, ha egyszerre indítanánk a kampányokat azonos célcsoportra azonos licitet kapnánk-e, meg ilyenek...). nekem sajnos nincs semmi ötletem arra, hogy lehetne kifizetődően használni ezt az eszközt...

mert jó hogy van, de minek? :(

petimi · https://www.styledthemes.com 2010.03.15. 08:40:40

@Petnetman: "Sajnálatosan egyetlen alkalommal sem sikerült _semilyen_szabályt_sem_ felállítanom arra, h vajon az ajánlott licittartomány, miért csökkent 6-18centre vagy miért ugrott fel 22-45centre(mindkettő előfordult naponta több alkalommal is!"

Hi guys, gondoltam segitek kicsit...
A facebook a hirdetesed CTR (click trough rate) nagysagatol fuggoen fogja a licitet allitani.
Tapasztalataim szerint 0.35%-os vagy a feletti CTR eseten mar eleg kozelire allitja be az auto licitet a minimum megadtt ertekedhez. 0.5% felett 99% hogy a minimum licitedet fizeted. Ez lehet kulcsszofuggo, de en az en kampanyaimnal ezt tapasztaltam.
Hatekony hirdetesekert kevesebbet kell tehat fizetni - ertelemszeru mert kevesebb megjelenes szukseges a celod eleresehez ezert a facebook-ot is kevesbe dolgoztatod... (remelem ez igy ertheto :))
hogyan ersz el alacsony bideket?
1. jol megirt ad variaciok (irj 4-5 felet es 1-2 nap mulva csak a legjobban teljesitot hagyd fent, tobbit torold)
2. 0.35% feletti aranylag magas CTR

ez a titka;)


süti beállítások módosítása