Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A ct halála?

Címkék: onlinemarketing kampány ajánló

2012.04.26. csütörtök 23:25 Konrad

Volna itt egy érdekes kutatási eredmény, aminek az értelmezéséért engem megint nem fogtok mind szeretni. Ez ugyanis arról szól, hogy a display hirdetések esetében a kattintás, mint mérőszám, mennyire durván nem releváns, mennyire tök mindegy, hogy hányan kattintanak egy bannerre:

A comScore és a Pretarget közös kutatásából legalábbis az derült ki, hogy a szempárok elé kerülés (viewability) és a hirdetésen történő "kurzoridőztetés" (hover time) sokkal erősebben korrelál a - vásárlásként és további információkérésként meghatározott - konverzióval, mint az átkattintási arány (CTR).

Hogy ez mit jelent a gyakorlatban? Szerintem azt, amit eddig is tudtunk: a kattintás alapján történő banner vásárlás valójában nem hatékonysági kérdés, egész egyszerűen csak egy olyan árazás, amelynek keretében sokkal olcsóbban lehet megjelenést venni. Érdemes lenne elgondolkozni azon, hogy nem-e kellene követni az Index.hu-t, vagyis szépen megpróbálni kivezetni a ct alapján történő banner árazást a piacról.

Viszont ezt csak úgy lehet megtenni, ha adunk helyette más megoldást, hiszen az tök egyértelmű, hogy a megjelenés alapú megoldás nem jó. Az idő alapú már jobb, de az több technikai problémát is felvet (kis oldalak kérdése, több hirdető mint nap egy adott időben és így tovább).

A cikkben szerepel még ez is:

A kutatási eredmények rámutatnak, hogy a megjelenések (impressziók) konverzió reményében történő tömeges vásárlása nem a leghatékonyabb stratégia. A hirdetéssel történő interakció 0,49-os, a láthatóság 0,35-os korrelációt mutatott a konverzióval, míg az impressziók száma csak 0,17-osat, a kattintásoké pedig elenyésző mértékűt, 0,01-osat (az 1-es érték jelentené az egyenes arányú összefüggést az adott mutatók között).

Vagyis mit kellene mérni? Például interakciót, láthatóságot. Az csak a feneség, hogy ezt a mostani mérési rendszerek nem igazán teszik meg nekünk. Idehaza például csak egy szolgáltatóról tudok, ahol az árazása alapja az AV, de a megjelenés helyett a vAV, vagyis a látott megjelenés: csak azért kell fizetni, ami nemcsak letöltődött, de a képernyőn meg is jelent (vagyis elgörgette odáig a felhasználó).

Ezt lehetne fokozni, pl. azért fizetni, ha egy banner legalább 15 másodpercet "képernyőn van", vagy valami hasonlót.

A kattintás ugyanis nem érdekes, a megjelenés viszont még kevésbé releváns. Ki kellene találni - és nemcsak itthon - mi lehet a jó megoldás, és egy valóban releváns árazással visszahozni a hirdetőket a display hirdetések világába. Jót tenne a piacnak.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr884475668

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A ct halála? 2012.04.27. 06:15:01

A kattintás alapján történő banner vásárlás valójában nem hatékonysági kérdés, egész egyszerűen csak egy olyan árazás, amelynek keretében sokkal olcsóbban lehet megjelenést venni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2012.04.26. 23:43:08

Szerintem a CT még mindig a legmérhetőbb és legkimutathatóbb látogatói aktivitás, amely közelít ahhoz a konverziós tevékenységhez, amit a hirdető elvár. Szívesen megnéznék egy magyar piaci arányt a CT és AV tekintetében - a hozzá kimutatott vásárlási vagy feliratkozási konverziókkal együtt.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2012.04.27. 00:04:02

A kutatás kivitelezői bemutatkozását érdemes elolvasni. Ez a kutatás nem független.
Plusz sok sok cég a CT áron keresztül számolja ki a Cost/Conversion értéket. Az meg egyéttelműen közelebbi mutató mint a konverzió lehetősége.
Azért arra is kíváncsi vagyok, hogy aki nem kattintott, ott hogyan mérték a konverziót. Azt a Google is beismeri, hogy a View-through konverzió nem teljes értékű konverzió, itt meg olyat érzek.
Plusz az, hogy a hirdetés láthatósága 35x olyan értékű legyen mint a katt, az nevetséges. Aki kattintott, az is látta a hirdetést nem?
Sok sebből vérzik a kutatás, bocs, de nehéz fenntartások nélkül elfogadnom azt amit írnak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.27. 00:16:54

@$Norbert$: a hirdető sok dolgot elvárhat, és saját tapasztalatból mondom, a ct-nek nem sok köze van ahhoz, hogy egy boltba hányan mennek be.

@jabjab: egy ilyen kutatás talán arra jó, hogy feltárja ezt az irányt, és készüljenek más kutatások is, ezt erősítve vagy cáfolva. Én egyébként sem hiszek a ct mindenek felettiségébe, pedig nem kevés ct alapú kampányt futtattunk és futtatunk, displayben is. Lehet, téved a kutatás - de én azt hiszem, a ct tényleg csak egy része az eredményességnek. Mondom ezt úgy, hogy volt az elmúlt egy évben is olyan üzletileg sikeres kampányunk, ahol nem a ct-t számoltuk, hanem az offline eredményt.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2012.04.27. 07:53:34

Egyértelmű, a CT nem minden, egyetértek. A sikere annak köszönhető, hogy egy sokkal hasznosabb metrika mint az AV. A display piac bealudt,a CT meg teret nyert. Talán túl sokat, nem tudom. Jobb lenne jobb mérőszámokkal IS dolgozni, de azért a CT "halála" túl bulváros.
Az viszont nagyszerű ha a display piac is innovál. Kíváncsian várom. A verseny itt is csak jót tesz a hirdetőknek.

O.F.Donát 2012.04.27. 10:33:47

Azért kíváncsi leszek az innováció irányára... ha jól emlékszem Galyatetőn is szó volt erről a problematikáról, de azon kívül, h a "CT rossz, a CT megöli a piacot" nem nagyon lett más alternatíva felvázolva, csak a búslakodás ment, h igen innoválni kellene/kellett volna, de nincs rá pénz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.04.27. 11:19:43

@jabjab: A bulvárosságot igyekeztem a kérdőjellel tompítani, de olyan címet akartam, amit el is olvasnak :)

jabjab · http://www.jabjab.hu 2012.04.27. 11:50:37

Na jó, ezt a részt megértem, marketinges lennél vagy mi a fene :-)

Baddestfrogg 2012.05.01. 12:32:21

Konrád!

Van olyan adserver, nem is egy, ami nemcsak a láthatóságot, de akár még vagy három tucat másik paramétert is lemér egy hirdetéssel kapcsolatban. (Ilyen pl. a MediaMind, amit rich media kampányokhoz mi is használunk.) Persze ezt jellemzően akkor teszi, ha a hirdetést rendesen gyártották le, ami egyébként nem rocket science, ahogy néha próbálják egyesek beállítani.

Az más kérdés, hogy kutya közönséges banneres hirdetések esetében ez nem történik meg. Sőt, ennél sokkal szomorúbb, hogy a rich media kampányok postbuy elemzéseiben is nagyon ritkán kerülnek terítékre az engagement mutatók, maximum a videóindításokkal babrálnak egy kicsit az ügynökségek. Időhiány, hozzá nem értés, stb.

Ami az OnTheScreen dolgot illeti, a Google most kezdte el pusholni a Brand Activate projekt keretében az Active View-t és az Active GRP-t. Az előbbi annyit tesz, hogy egy hirdetés legalább 50%-ban legalább 1 másodpercig képernyőn volt.

Üdv,
Szabó Ákos
(Adaptive)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.01. 18:33:53

@Baddestfrogg: köszi. Van erről valami olyan anyag, amiből tudok postot írni? Vagy workshop? Vagy ha nincs, csinálunk? :)

Baddestfrogg 2012.05.01. 18:45:52

Már melyikre gondolsz? A MediaMind-os engagement metrics-re vagy a Brand Activate-re? Az utóbbira elég, ha rákeresel, a múlt héten elég sok cikk jelent meg ezzel kapcsolatban, de a Google saját oldalain is ott van a Measurement alatt. Az Active GRP még egy kicsit homályos, valami pilotot indítottak, hogy tisztába tegyék a részleteket. Az egészet az IAB 3MS projektje nyomán "aktiválták".

Baddestfrogg 2012.05.01. 18:48:30

A MediaMind eggyel fogósabb sztori, sokkal több mindenre kiterjed, mivel többségében rich media hirdetésekrõl van szó.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.01. 18:59:47

@Baddestfrogg: a Google féle dologról olvastam, arra kaptam linket. Köszi.

gbrindza 2012.05.20. 11:37:18

Egyreszrol jo lenne a kereso es a display dolgokat kulonvalasztani,ket teljesen irany aki ott dolgozik ct es konverzio alapon "nott fel", display oldalon levok a hagyomanyosabb megkozelitesben (celcsoport eleres,markahatas,stb.) is hisznek. A megoldas megvan mar kulfoldon,viselkedes alapu targetalas, user profil celzas, azaz kozeledes a tv fele.emellett a mediaoldal ismeri az inventory management fogalmat es mar egy-ket hirdetes van az oldalon,es azokat is merik rendesen,tehat szolgaltatnak.itt egyelore meg nem,van az inventory es majd lesz vele valami.Akossal egyetertek,ha van extra adat az annyira erdekes csak h van,a konkret szamokat mar nem ertekelik. Egyebkent mi mertunk egy kampanyunknal -szinten kulfoldi adszerver- lathatosagot, es interakciot is. A kreativ nagyon sokat szamitott interaktivitasban, a lathatosag pedig siralmas volt ugyan sok helyen,de amugy pedig hat a ctr-re ha ez amugy er barmit is.
Vegul a vAV vagy mi, nevezzuk efficient impressionnek akkor er valamit ha nincs mellette masik negy hirdetes, mert a lathatosagot el lehet erni tudatos elhelyezessel,de meg onmagaban ez sem eleg.
Szoval a problema osszetett mindenki tud tenni erte h megvaltozzon.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.05.20. 11:39:56

@gbrindza: Köszi, nagyon jól összefoglaltad. Én úgy érzem, tanulni kellene bizonyos pontokon a piacnak, és olyan új igényeket támasztani, ami alapvetően a hatékonyságot javítaná. Te látsz olyan folyamatot, ami esetleg ezt segítené?

gbrindza 2012.05.20. 12:14:02

Csak ilyet latok.(: viszont ez minden esetben erintene az egyent, es itt kezd nehezkesse valni a dolog,es ekkor meg nem is beszeltem a "rendszerrol", es mindenfele regi beidegzodesekrol.


süti beállítások módosítása