Amikor arról beszélünk, milyen legyen egy kampány a neten, vagy kitaláljuk, mit és hogyan kéne csinálni a Facebook-on, akkor mindig szükségszerűen rövid távban gondolkozunk. Nem látunk előrébb, mint néhány hét, esetleg pár hónap. Ez a munkák sajátja, nincs ebben semmi extra, pontosan tudjuk.
De az online marketing nemcsak ebből áll. Vannak olyan távlatok, vannak olyan projektek, amik a távolabbi jövőbe mutatnak. Persze, ez nem az a kérdés, hogy hogyan hirdess a Facebook-on - azt se tudjuk, lesz-e Facebook pár év múlva. Ezek az igazi stratégiai feladatok. Például milyen tartalmi irányba fejlessz egy webes szolgáltatást. Vagy milyen célcsoportot szeretnél bevonni a kommunikációdba, hosszabb távon. És így tovább. Az ilyen jellegű tervezés egy kicsit marketing, egy kicsit ötlet, egy kicsit hit - és nagyon sok bátorság.
Mert lássuk be, el lehet alibizgetni, lehet csinálni a megszokott, eddig is ismert dolgokat. A weboldalunkat lehet fejlesztgetni, rácfelvarrni, néha megújítani. A kampányokat lehet így is csinálni, meg úgy is csinálni. A közösségi médiába lehet gyártani a tartalmakat a meglévő erőforrásokkal. El lehet szépen lenni, megvan benne a perspektíva.
De ha nem elégszünk meg ennyivel, akkor nézzünk messzebb, sokkal messzebb. Lássuk meg, hol akarunk lenni majd évek múlva, mik azok a lehetséges irányok, amelyek az üzleti sikert meghozhatják. És vágjunk bele!
Ma az egyik ügyfelemnél egy olyan projekt magját ültettük el, amelynek várható leghamarabbi megvalósítása 2013. szeptembere. Lesz mit dolgozni, hogy tényleg megvalósuljon.
Utolsó kommentek