Alapvetően mindegy is, melyik cég promóciójáról van szó, minden esetre fennakadt a szemem egy mondaton a kiadott sajtóközleményben:
célja a kampánnyal a rajongói bázis növelése, brandépítés és eladásösztönzés
Ez egy Facebookon megvalósuló kampány, innen a rajongói bázis növelése. A kampány egyébként egy alkalmazást fog jelenteni, vagyis egy darab Facebook alkalmazással, és gondolom a hozzá kapcsolódó aktivizáló megjelenésekkel fogják a fentieket megvalósítani. Illetve... Szeretnék a fentieket megvalósítani. Mert én úgy érzem, valaki sokat akar fogni. Nagyot akarnak dobni, aztán majd kiderül, mi lesz belőle.
Mi a problémám? A rajongói bázis növelése egyfajta feladat. A cél az, hogy sokan lájkolják az oldalt, vagyis az alklamzásnak elég érdekesnek kell lennie ehhez. Ez a cél elérhető, és megvalósítható. Kell egy jó alkalmazás, amelynek vagy van valami érzelmi hatása (vicces, ügyes, aranyos), vagy ad valami nyereményt. Vagyis kell egy ötlet, és fognak jönni a lájkok. Fontos a virulencia, vagyis az alkalmazásnak vissza kell írnia a játékos falára - olyan üzenetet, ami játékra buzdít, vagyis az alkalmazást mutatja be. Ha a cél a sok lájk, akkor ezt az irányt kell tartani.
Ha a cél a brandépítés, akkor minél több felületen és minél többször meg kell mutatni a brandet a célcsoportnak. Az alkalmazás a Facebookon egy ügyes kiegészítő eszköz lehet, a márka élményt növelheti, egy jó programmal a márkával együtt töltött időt lehet növelni. Vagyis meg kell fognunk előbb az embert, aztán elvenni egy kicsit az idejéből, hogy velünk foglalkozzon. Nem szükségszerűen interakciót várunk el, hiszen a cél a brand erősítése, ami figyelmet igényel.
Végül eladásösztönzés. Ez ugye azt jelenti, hogy növeljük a forgalmunkat. Nem a márkáról beszélünk, hanem a termékről. Nem az eltöltött időt akarjuk növelni, hanem igényt teremtünk, hogy kelljen neki. Más az üzenet, hiszen más a cél. Megjegyzem, fogalmam sincs, milyen módon fogja ezt egy Facebook alkalmazás elérni, hacsak nincs benne egy megrendelés gomb. Véleményem szerint nem erre való ez az eszköz.
Szóval, el tudok olyat képzelni, hogy mindenből belerakunk egy keveset, és elindulunk a fenti kampánycélok felé, egyszerre. El tudok ilyet képzelni, de szerintem ez olyan lesz, mint amikor a főzés közben véletlenül lapozunk a szakácskönyvben, és a végeredmény a címben is említett mákos pörkölt lesz.
Érdekes próbálkozás, de sikertelen.
Utolsó kommentek