A napokban kellett azzal szembesülnöm, hogy miközben tanítok mindenféle fontos online marketinges gyakorlati és elméleti dolgokat, vannak, akik sok-sok órával ezelőtt lemaradtak. Vagy azért, mert kihagytak órákat, vagy azért, mert nem értették azt, amit tanítok, de alapvető dolgok ismerete hiányzik.
Ilyenkor úgy érzem, én vagyok a hibás: nekem kellene észrevennem, ha valami nem működik, és ha valaki lemarad, akkor azt nekem kellene felhúznom. Mert én vagyok a tanár, és ez az én felelősségem. A legnagyobb hibám egyébként az, hogy nem építettem be az oktatásba a megfelelő jelzéseket: túl ritka és esetleges a félév folyamán a visszajelzés. Kénytelen leszek ezen is változtatni.
Az alapok nélkül ugyanis szart sem ér a többi, amit tanítok. Ha nincs mire építkezni, akkor lóg a levegőben az egész. Egyébként ezt érzem a szakértői munkában is, nemcsak a tanításban: azok az ügyfelek, akik nem ismerik az alapokat, nehezebben döntenek és nehezebb nekik egy-egy folyamatot bemutatni. Szerencsére a legtöbben szívesen tanulnak: megvan az igény az alapok elsajátítására.
És hogy mik ezek az alapok? A Föld gömbölyű, az eső nedves, a fák fölfelé nőnek... vagyis: a bannerek az esetek nagy részében rotálva jelennek meg, nem a kattintás a legfontosabb eredményességi mérőszám, tartalom nélkül nincs hatékony jelenlét... Elég sok dolog, igen. De ezek ismeret nélkül kár beszélni Analyticsről, meg kutatásokról meg fogyasztói viselkedésről.
Az már majd egy következő szint lesz.
Utolsó kommentek