Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Székelyekről

Címkék: onlinemarketing

2013.05.03. péntek 21:36 Konrad

szekelyfold_500.jpg

Székelyföldre el kell jönni annak, aki hasonlót szeretne tapasztalni, mint amit Zorán énekel a Romantikában: "ahol senki sem ismer, de értem a szót". Itt Székelyudvarhelyen úgy érzem magam kicsit, mintha valamelyik észak-magyarországi vagy baranyai kisvárosban sétálnék. Nem is csoda, ez egy magyar város, minden rezdülésében.

A tegnapi bejegyzésemre kaptam egy kedves levelet Csomortáni Botondtól, aki testközelből ismeri az erdélyi állapotokat, dolgozott több itteni tartalomszolgáltató katonájaként, a Zebramédia volt marketing igazgatója. Tőle kértem néhány adatot, azt hiszem, érdemes megosztani itt, a blogon is:

A román internet penetráció kb. 44%-os (ez amúgy meglep, azt hittem, közelebb járnak hozzánk, igaz, ez 9,6 millió felhasználót jelent). "A magyar kissebbség a legújabb népszámlálási adatok szerint 1,2 milliót tesz ki. Ha esetükben számolunk egy 50%-os penetrációval (mert a kisebbségi magyarok jellemzően tömbben élnek, városon, ahol nagyobb a penetráció), akkor legjobb esetben is beszéhetünk 600 ezer erdélyi magyar internetezőről." 

600 ezer magyar, azért ez nem rossz piac, ha úgy nézzük. 

És akkor ismét átadom a szót:

"Ennek a prémium rétege jellemzően kétnyelvű, felsővégzettséggel rendelkező, művelt felhasználó. Kb. ugyanolyan gyakorisággal olvassák az indexet és az origót, mint a helyi online termékeket vagy a vezető román site-okat. A nagy többségnek viszont valós problémát jelentenek a nyelvi korlátok, vagyis ez a nagytöbbség magyar netet fogyaszt, aminek a része az erdélyi magyar online sajtó. Ami az igazán szomorú, hogy ennek a kb. 600 ezer erdélyi magyar netezőnek alig 50-60%-át érik el havonta a vezető erdélyi magyar portálok - ezt könnyen össze lehet matekezni, a látogatottsági adatok alapján. Nézettségben a következők a legfontosabbak, kb. ebben a sorrendben:

1. szekelyhon.ro - (Erdélyi Magyar Néppárt "kézben" levő médiatröszt, erős print háttérrel, több szerkesztőséggel és országos tudósítói hálózattal. Övéké a Csíki Hírlap, Udvarhelyi Hiradó, Gyergyói és Vásárhelyi Hírlap, Krónika [kronika.ro]).)

2. transindex.ro - (Ők az igazán régi motorosok, a 2000-es évek közepére jellemző, kissé még lassú, de nagyon véleményes és vagány tartalmat nyomnak. Őket már lehet online sajtónak nevezni). A transindex a tipikus horizontális terjeszkedő, sok tartalmat bekebelez és szolgáltatásokkal növeli nézettségét. Hozzájuk tartozik egy csomó minden: http://b2b.egologo.transindex.ro/?page_id=68

3. erdely.ma - Nagyon sokan olvassák, de média körökben nagyon haragszanak rájuk. Kevés a saját tartalom, szelektíven összeollózzák a tartalom 80-90%-át a magyar és erdélyi magyar sajtóból. A magyarországiak engedik, az erdélyiek nem szívesen...

4. Zebramédia (ebbe voltam én benne, itt értelemszerűen csak szubjektív tudok lenni - a csoport márka új, a termékekről ismerik inkább ezeket az emberek): Ide tartozik a Manna.ro, az Uh.ro és a Kukker.ro. A Manna országos, de a látogatók 50%-a magyarországi, az erős, fordított romániai bulvárra jönnek. Mellette meg erős véleményportál. Az Uh.ro helyi, pár éve nőtte ki magát, olvasottságban és reklámerőben veri az Udvarhelyi Hiradót, ami azért évtizedekig a leglényegesebb nyomtatott sajtónak számított Székelyudvarhelyen. A kukker.ro egy videómegosztó, kíváló mémgyár és kreatív főszerkesztővel, a mostani magyar-román konfliktusok kapcsán gyakran lehivatkozta még a vezető román sajtó is.

Kisebb, az Uh.ro-hoz hasonló erős helyi online médiumok: http://www.3szek.ro/load/3szek (Sepsiszentgyörgy), maszol.ro (országos, a volt Új Magyar Szó online maradványa), http://szabadsag.ro/szabadsag/ (Kolozsvár), http://www.erdon.ro/ (Partium), http://vasarhely.ro/ (Marosvasarhely), http://www.szatmar.ro/ (Szatmár), http://www.hirmondo.ro/web/ (Sepsiszentgyörgy), stb.

Az erdélyi magyar online 70%-a mögött azért nyomtatott napilap/hetilap áll, az online újságírás még gyerekcipőben van.

Romániai román vezető portálok, magyarok körében is, ebben a sorrendben kb. : realitatea.netmediafax.roadevarul.rogandul.infohotnews.ro. Végül létezik a román nyelvű bulvár, ami piszkosul erős itt a román nyelvű fogyasztók körében. Tehát gondolok itt a Blikk szerű oldalakra, csak román verzióban: http://www.cancan.ro/http://www.libertatea.ro/ és sajnos a vezető kommersz román TV csatorna oldala is, a http://www.protv.ro/ , pontosabban ennek a híroldala: http://stirileprotv.ro/ . Ezt azért nem nagyon olvassa a romániai magyar, tájidegen és feldolgozhatatlan az egyszerű székely embernek ez.

A legjelentősebb auditor a trafic.ro, itt kategóriákra leosztva sok adat elérhető, a legtöbb fent említett oldal alján ott van a kicsi trafic logó, és találsz heti/havi bontásban adatokat (igaz román nyelven) a látogatásokról és az egyedi látogatókról."

Ez tehát egy gyors kép a román, illetve a romániai magyar piacról. Köszönöm Botond információit, és szívesen várok esetleges kiegészítéseket is hozzá!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr945280088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morbushungaricus 2013.05.28. 10:05:32

Csak egy érdekeség még kiegészítésként a Szatmar.ro, helyi Szatmár megyei hírportálként messze lenyomja látogatotság és hírdetők terén az országos regionális médiák többségét, (erdély.ma, manna.hu, uh.ro, kukker.hu...). Azért dicséretes, egy helyi hírportáltól ahol a magyarlakosok kisebségben vannak.


süti beállítások módosítása