Most, hogy tart a vizsgaidőszak és javítom a teszteket, amit a hallgatóimmal írattam, el kell azon gondolkoznom, mennyire lehet definíció szerűen tanítani az online marketinget. Ez egy gyakorlati tudást feltételező dolog, és mint ilyen, az elméleti része nem annyira fontos első ránézésre.
De amúgy csak elsőre: hiába tud az ember összerakni valami dögös kis AdWords kampányt, hiába ért mondjuk a css-hez, még egyáltalán nem biztos, hogy tud értelmezni egy kampányjelentést vagy tud használni valamilyen kampány tervezést támogató eszközt. Ugyanis ha nincs átfogó ismerete, nem is lesz rá igénye, hogy ezekhez értsen.
Egy-egy specialista persze jól el is van a saját tudásával, azt adja el, aztán ha nem jönnek az eredmények, széttárja a karját: ennyi volt, emberek. Most több olyan ajánlatkérésünk is volt, és több olyan ügyfelünk is lett, akik nem a nulláról kezdik, hosszabb ideje futnak kampányaik, csak valahogy nem áll nekik ez össze. Kell olyan támogatás, amitől ez rendszerben működik, amitől ez az egész hatékonyabb lesz. Ilyenkor persze sokszor kiderül, hogy vagy rossz eszközöket használnak ( a Google AdWords sem jó mindenre ám!) vagy rosszul használják a meglévő eszközöket. A legtöbb hiba egyébként a hírlevél használatnál szokott lenni, jobbára tervezetlen, mennyiségi módon használják, és persze ennek megfelelően nagyon alacsony a hatékonyság...
Amikor tanítok, akkor persze a tananyagot részekre kell bontani, és az elméleti alapokat is el kell mondani. És mi mást lehetne számonkérni, mint az elméletet? Legalábbis az elérhető eszközökkel.
Aztán majd a szakdolgozatban, ha eljutnak odáig, be tudják mutatni, látják-e rendszerben a dolgokat a hallgatóim.
Utolsó kommentek