Az online marketing egyik nagyon fontos része az online reklám. De tudjuk azt, hogy hogyan működik? Mit kell akkor elmondani, amikor megpróbálod elmagyarázni, hogy miből is áll össze az online reklám? Az biztos, hogy két szintet mindenképpen el lehet különíteni: az egyik szint az eszközök szintje, a másik szint a megoldások szintje.
Az eszközök szintje maga a piac, ami látszik: milyen hirdetési megoldások vannak (banner, ppc, etc.) és milyen a piac szerkezete (tartalomszolgáltatók, sales house-ok, ügynökségek, hirdetési hálózatok, megrendelők). A megoldások szintje pedig arról szól, mikor mit kell vagy érdemes használni. Milyen módon lehet elérni egy-egy célcsoportot, milyen módon lehet bizonyos célokat megvalósítani. És ide tartozik talán az is, hogy a különféle célcsoportok mire is használják az internetet.
Ma megpróbáltam majdnem nulláról elmagyarázni, ez hogy is áll össze, de olyan volt, mint a gilisztakonzerv: ha egyszer kinyitod, nincs az az isten, hogy visszapakold a dobozba... Vagyis ahogy mondtam, úgy nőtt és nőtt az elmondandó (kicsit kezdem érteni, mit is érezhetett Tolkien, amikor írta a Gyűrűk Urát). Az egészben az volt a szörnyű, hogy nem tudtam úgy elmondani röviden, hogy az érthető is legyen. Hiszen a fenti felosztás mellett még az is érdekes volt például, hogy mit és mivel lehet mérni...
Na, szóval rossz volt nézni, hogy a helyett, hogy sikerülne elmagyarázni az egészet, csak még több sötét szobát sikerült kinyitnom. Két óra egész egyszerűen kevés lett az alapok áttekintésére olyan módon, hogy az tényleg használható tudás legyen...
Persze nem kell ezen csodálkozni: olyan szakmáról beszélünk, amit elsősorban gyakorlattal lehet megtanulni, és a gyakorlatot kiegészítő folyamatos tanulással. Ez pedig nem 120 perc...
Úgyhogy, arra gondoltam, fogok majd az ősszel ezekről is írni: mikből is áll össze az online reklám, mi hogyan működik és mire való. De előbb összerakom fejbe, mit és hogyan érdemes elmondani.
Utolsó kommentek